1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 54]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat voorlopig sowieso niet, omdat Boilesen geblesseerd is.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Tactisch meesterbrein die Vlaar. _O_ Druk zetten, dat heeft nog nooit iemand bedacht!

    Vertonghen op het middenveld is een drama, veels te sloom voor. Sowieso was hij gister bedroevend, ik zie hem nergens van meerwaarde zijn momenteel. Over dat lengte/power gezeik heb ik toevallig nog een column geschreven op Voetbalzone, vind ik overrated.

    Edit: ik zie nu dat ik indirect Enoh technisch begaafd heb in die column, dat was dus niet de bedoeling. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Vertonghen op het middenveld is baas! Je hoeft op die positie helemaal niet supersnel te zijn. Langzaam is hij trouwens sowieso niet... maar dat terzijde.

    Hij kan op die positie veel meer druk naar voren uitoefenen. Centraal achterin wordt hij laconiek en speelt hij veel te veel met de handrem erop. Laat hem maar lekker een linie naar voren schuiven. Als controleur (รก la van Bommel) haalt hij veel meer rendement uit zijn eigen spel, maar zorgt hij er bovendien voor dat anderen beter renderen.
    Niet voor niets speelde hij, vind ik in ieder geval, zijn beste wedstrijden als controleur op het middenveld. Met de jaren is hij omgevormd tot centale verdediger, maar ik vind hem op zijn best als controleur.

    Boilesen is nog gebleseerd idd, maar Blind kan ook centraal achterin spelen.

    Edit: ik snap je achterliggende punt wel. Je wil benadrukken dat goed positiespel altijd prevaleert boven fysiek spel met veel duelkracht. Dat ben ik met je eens, maar dan moet je wel de spelers hebben om dat goed uit te voeren. Het maakt niet uit of die spelers dan klein of groot zijn.
    Als je dat aspect momenteel op de selectie van Ajax betrekt, vind ik dat er maar bar weinig van terecht komt. De balcirculatie is laag, men speelt laconiek en het positiespel is ook om te huilen.

    Edit 2: overigens stoorde ik mij ontzettend aan al die reacties naderhand. Natuurlijk had Feyenoord het goed gedaan, maar de wedstrijd was van beide teams het aanzien niet waard. Tactisch voerde Feyenoord haar taken goed uit, maar ik vond de wedstrijd in zijn geheel niet om aan te zien. Laag tempo en gezapig spel. Het enige moment dat ik dacht dat de wedstrijd ontvlamde was toen Koppers een aantal duels flink aanzette. Toen kwam er wat beroering. Voor de rest was het 90 minuten een drama. Eredivisieonwaardig imho.

    Vitesse - PSV verliep de eerste helft al in een veel hoger tempo.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
  4. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.572
    Wat is dit voor een zinloze opmerking?
    Alsof je iets helemaal nieuws moet verzinnen om tactisch sterk te zijn...
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het blijft wat onsympathiek met al dat oliegeld maar ze hebben inmiddels wel een heerlijk elftal bij elkaar gekocht. Zitten een paar schitterende goals tussen
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Die combinatie voor die goal van Aguero, heerlijk _O_.

    Het blijft een beetje raar, City was altijd de volksclub en nu ineens een volksclub met verschrikkelijk veel geld 8).
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina