[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat was vooral in z'n tijd bij McLaren Mercedes het geval. Toen was hij mijn favoriet. Mooie tijden inderdaad, al reed hij ook vaak van P18 naar P3 zonder na afloop zijn motor op te blazen.

Dat zie je tegenwoordig weinig meer, die inhaalraces. Ja, Webber dit jaar, maar dat heeft meer met banden te maken dan met racen. Räikkönen heeft het destijds op normale banden moeten doen en hij flikte het steeds weer.

Toen was de Mercedes-Benz motor de slechtste, nu de beste :thumbs:.

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    haha die mercedes was wel gewoon de snelste wagen he destijds. 2003 vooral. Alleen enorm onbetrouwbaar. En 2008 was een dramatische tweede helft van het seizoen, 2009 was de ferrari gewoon slecht maar hij is wel een beetje overrated.

3. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Kimi naar Williams, laten we eerst afwachten wat er van waar is ja of nee. Het zal wel gaaf zijn voor de Formule 1. Maar toch zou ik Kimi ook graag in de 908 Le-Mans 2012 zien doen. .....Of Dakar een keertje op de Motor :thumbs:

Kampioenen in de f1 2012, 6 ??? _O_

Raikkonen 1x
    Button 1x
    Alonso 2x
    Hamilton 1x
    Vettel 2x
    Schumacher 7x

4. JeePee

JeePee Guest

Niet. In 2003 was die wagen vooral traag. De betrouwbaarheid was prima, getuige slechts 1 overwinning voor Kimi en toch op een haar na het kampioenschap missen. 2005 was het jaar dat de Mclaren het snelste was en het kampioenschap puur verloor door mechanische pech. Raikkonen had daar bijna elk weekend wel een probleem met zijn auto.

In 2008 ging het aan het eind en aan het begin prima. Alleen middenin wou het niet. Met dank aan Domenicali. In 2009 haalde hij, met het team achter zich, meer uit de Ferrari dan Alonso momenteel doet.

5. Remco

Remco Guest

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind van niet. Er zijn maar een paar toppers in het WK Rally (Loeb, Ogier, Latvala en Hirvonen) en daar reed Kimi 10 minuten achter. Af en toe haalde die een paar punten, maar nooit een aansprekend resultaat. Ik vind Loeb pas een held, die wordt gewoon straks voor de 8e keer op rij wereldkampioen. Die man kan pas sturen.

In de jaren 90 waren de races in mijn optiek een stuk interessanter en spectaculairder. Met mannen die veel risico's namen in een race (vooral Villeneuve en Irvine) en niet op safe speelden. F1 is de laatste jaren meer een optocht geworden. Te weinig inhaalacties, te weinig spektakel. Dus ik ben gestopt met kijken. Af en toe zet ik een race op, maar het is te saai en duurt me te lang. En afgezien van Alonso rijden er geen toffe gasten in de F1. En het is leuker als je iemand support. Daarom kijk ik de laatste jaren liever Moto GP. Korte races, meer inhaalacties. En er rijden meer mannen in die mij aanspreken. Al is dat sinds zondag 1 minder :'-(

Mooi plaatje man. Ik ben geen fan van Kimi, dat kan lijkt me. Bij Williams mag iedereen rijden die een zak geld meeneemt. Nico Hulkenberg vind ik een talent die leuke resultaten neerzette. Ik zag een stijgende lijn in die jongen en die wordt dan aan de kant gezet omdat er iemand binnenkwam met geld. Afgelopen jaar heeft Williams er ook niks van gebakken. Raikkonen ging volgens mij rally rijden omdat die in de F1 alleen in een team wilde die meestreed voor de titel. Dat gaat bij Williams niet lukken. Misschien heeft hij andere opties, maar volgens mij hebben alle grote teams hun stoeltjes al vergeven.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vraag me af of Williams wel het juiste team is voor hem. Ik denk dat ie in de loop van het jaar gedemotiveerd gaat raken omdat die auto zo traag blijkt.

8. JeePee

JeePee Guest

Ja, Kimi vergelijken met Loeb. Een man die geboren is en woont in een rally auto vs. iemand die nét komt kijken en direct met de grootste meedoet zonder oefening in een lagere klasse. Wat dacht je? Dat 'ie wel ff zou winnen daar? Raikkonen doet het hartstikke goed daar en verslaat met vaste regelmaat een hoop van de gevestigde orde. Jongens die al veel langer met rallysport bezig zijn.

Volgens mij snap je niet helemaal wat voor een grote stap F1 > WRC is. Zeker voor iemand die ooit tegen zijn F1 engineer zei 'don't talk to me in the middle of the corner'. Die weet wel beter nu.
    Hetzelfde zou zijn als Federer nu zou gaan badmintonnen. Die wordt ook niet even wereldkampioen daarin.

Hier ga ik niet eens op in. Dat je geen F1 kijkt, prima, maar ga dan vooral niet zeggen dat er in de nineties meer werd ingehaald.

Raikkonen neemt geen zak met geld mee. Hij vraagt een salaris die Williams alleen kan betalen als Williams zelf een grote sponsor binnen halen. En dat hopen ze te doen vanwege Kimi's status. Logisch.

Raikkonen ging rally rijden, omdat hij de politiek en de media in de F1 zat was en een keer iets anders wou proberen. Hij had zo kunnen instappen bij Mclaren in 2010.

Ja, hij was echt gedemotiveerd! In een tank van een wagen podium na podium rijden terwijl je team je al lang en breed aan de kant heeft gezet!

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, en in die Williams kan dat natuurlijk ook gewoon :cool:

10. JeePee

JeePee Guest

Ik hoop stiekem op een Honda 2008 > Brawn 2009 stap voor Williams :+

11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar is mijn beeld over Alonso nog positiever geworden door wat hij in die Ferrari flikt, dus daar ben ik het niet mee eens. Daarnaast is het niet echt een vergelijking die je kunt maken en was Massa dat jaar gelijkwaardig aan Raikkonen, tot aan zijn ongeluk. En Alonso maakt Massa nu in, maar ik zal dus geen vergelijking maken. ;)

12. JeePee

JeePee Guest

Massa had Ferrari achter zich. Alonso ook. Kimi, tot het ongeluk van Massa, niet. We hebben allemaal kunnen zien hoe snel die Ferrari 'ineens' (zonder ook maar een update toe te voegen) werd toen de focus verplaats werd.

Ik vind het beide ongeveer even indrukwekkend. Ze haalde er allebei het maximale uit. Alleen was de F60 iets slechter in vergelijking met de rest volgens mij, en maakt Spa 2009 het iets meer speciaal.

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was zeker een mooie overwinning. Maar dat Kimi het team niet meer achter zich had is wat mij betreft een teken van zijn grootste zwakte. Kimi is in mijn ogen niet de man om een team te leiden en te motiveren. Hij gaat als een beest wanneer hij een wagen heeft waarmee hij kan omgaan, maar veel meer ook niet. Daarom ben ik ook erg benieuwd wat voor invloed hij kan uitoefenen op de prestaties van Williams.

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  15. JeePee

JeePee Guest

Die neus 8)
    Ik zou stoppen als ik bijv. Newey was :+

Oh, en New Jersey. Leuk baantje denk ik. M'n zus woont tegen die tijd misschien in New York. Goede kans dat ik op de tribune zit dan :)

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Das een mooi vooruitzicht. :b: Circuit ziet er inderdaad goed uit, hopelijk krijgen we er ook mooie races en niet zo'n deceptie als in Valencia ieder jaar.

17. JeePee

JeePee Guest

Eens. Maar ik denk ook dat ze al heel lang wisten dat Alonso naar Ferrari kwam. Zeker in 2008 al. Alonso wilde ongetwijfeld Massa ipv Raikkonen als teamgenoot. Dat Massa steeds meer aandacht kreeg komt denk ik omdat ze met hem langer door wilde en Kimi natuurlijk niet weg konden sturen als 'ie Massa 3 seizoenen op rij had verslagen. Ik had graag gehad dat Todt daar aan de leiding bleef. Dan had 2008 er heel anders uitgezien vermoed ik (sowieso had Ferrari verder naar voren gestaan nu. Vind Domenicali maar een lambal).

Waar ik nooit met mijn hoofd bij heb gekund ook, is het verschil tussen Kimi en Fisichella + Badoer in 2009. Nooit gesnapt waar dat verschil vandaan kwam.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Raikkonen was niet de beste in Spa 2009. We weten allemaal wie het toen verdiende om te winnen :+

19. JeePee

JeePee Guest

Suzuka 2005 dan :+

20. JeePee

JeePee Guest

Deel Deze Pagina