Echt he. qua gameplay en diepgang zijn ze altijd koning maar qua framework wat ze er omheen bouwen zitten ze nog ergens vast in de jaren 90. Zo jammer.
Maar ik blijf t toch spelen want als het werkt is het geweldig.
De campaign daarentegen heb ik inmiddels geen goed woord meer voor over , het is net een minder soepele versie van de MW2 campaign. Rommelig verhaal , zo lineair als de pest en geen moment meeslepend. Sterker nog ik heb de heflt van de tijd geen idee wat mijn objective is behalve dan die kerel voor me volgen.
In MW2 is het nog niet zo heel erg omdat dat nou eenmaal meer arcade is en als je de moeilijkheidsgraad wat opschroeft je door de snelheid en soepelheid van de gameplay er nog wel lol aan kunt beleven. Maar BF gaat voor een realistische look & feel. Waarom is de campaign dat dan niet? Waarom is het niet meer Operation Flashpoint en minder Call of Duty?
Hoe kun je nou zeggen dat de campaign mooi is? Jij hebt Rage toch ook gespeeld? Toegegeven er zit soms erg mooi belichting in en hier en daar een mooi effect. En het geluid is goed. Maar het is geen haar beter verder dan de campaign van BFBC2. Sterker nog, ik heb al een paar flinke framedrops gevoeld op het moment dat er wat granaten afgingen en er veel qua physics moest gebeuren. Dat was in BFBC2 niet zo.
Oh, en de friendly en enemy AI is zwak begaafd. Als je dan je medesoldaten zo scripted maakt zorg dan in ieder geval dat ze niet steeds voor je gaan staan of je doodleuk in the line of fire drukken omdat jij op hun vooraf bepaalde cover plekje staat
Laatst bewerkt: 26 okt 2011