De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zal ik ook direct toegeven. Hij heeft zich snel aangepast aan het niveau van de eredivisie, maar laten we wel wezen, leuk meevoetballen bij Ajax in de eredivisie is geen echte klasse heh. Op de bank zitten bij een Fullham of Aston Villa oid ook niet. Hij is inmiddels al 25 en moet nog wel een paar stappen maken. Uiteraard hoop ik dat hij die zet.

Die ongeïnformeerde meningen vind ik altijd wel grappig.

Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat Johan Cruijff carte blanche kreeg over het technisch beleid van Ajax en dat de RvC zich alleen met de rest bemoeide? Waarom dan moeilijk gaan doen als Cruijff extra voorwaarden wil? Tja, dan niet he.

3. Seh

Seh Guest

Illuminate me.

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ga niet prediken dat ik de wijsheid in pacht heb. Bovendien is deze informatie super actueel, het lijkt me handig om een mening te vormen als er meer bekend is, of iig meerdere kanten belicht zijn.

Echter je opmerking over vertrekken over een zucht en een scheet slaat de plank mis. Als je als grootste Nederlandse voetballer allertijden, club icoon, bewezen succesformule, binnen wordt gehaald om de jeugd door te lichten, dan pik je het niet als een beginnende trainer je plannen dwars gaat liggen. Dan is het logisch dat je de eer aan jezelf houdt, want je kan toch geen potten breken.

Overigens verwacht ik dat Ten Have deze brief zelf heeft uitgelekt.

Nu ook weer die opmerking over Van Gaal uit de koker van de RVC bij Eredivisie Live. Alles hint erop dat het een vies machtspelletje is, en dan zou ik me achter het clubicoon scharen, en niet die Ten Have.

Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij is het aanstellen van een directeur geen onderdeel van het technisch beleid.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom is Cruyff hier ineens de lul? Wie denkt Ten Have dan wel niet te zijn?

Alleen die toon van de brief al, ik had ze ook laten stikken.

7. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Wel technisch directeur he. :+

8. Seh

Seh Guest

Dik gedrukte zijn ook niet echt feiten, ook je eerste stuk zijn aannames.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat (wat mij betreft) nu wel duidelijk is dat Cruijf geen compromissen kan sluiten. Sinds zijn komst is het alleen maar gezeik, en er is nog steeds geen licht aan de horizon. Integendeel. Ten Have is niet de enige Cruijffdissident in de RvC hè.... Het is eerder Cruijff die de grote dwarsligger is, heb ik 't idee. Ook dat ie keer op keer weer met die Ling komt aanzetten begint echt stuitend te worden.

Als ie zo graag alle macht wil had ie niet in de RvC moeten gaan zitten maar een hogere positie moeten ambiëren. Nu heeft ie te doen met andere mensen, zo werkt dat.

10. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Sowieso waarom zou je van Basten en z'n vrienden willen, ze willen Sno zeker weer bij de selectie hebben.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Gaat me niet om Van Basten. Die hoef ik zelfs helemaal niet. Maar er moet wel een keer IEMAND komen.

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb het gevoel dat Ten Have een machtspelletje speelt op basis van de feiten die naar buiten komen. Uiteraard is dit niet bevestigd, maar ik breng het toch ook niet als feiten. Het zou me alleen niets verbazen mocht het zo zijn.

Dat eerste stuk zijn inmiddels geen aannames meer. Het is duidelijk wat de situatie was. Cruijff kwam binnen om de jeugdopleiding door te lichten, wat hij broodnodig vond (en nog steeds vind, daarvoor is hij terug), maar meneer de beginnende trainer wilde niet meewerken. Ja als je dan je taak niet uit kan voeren, dan heeft het weinig zin om te blijven. Daar is Cruijff heel makkelijk in, hij vind zichzelf ook te oud om een beetje eromheen te draaien en niets klaar te spelen, puur voor de politieke spelletjes.

Dat is het nu ook weer. Ik vind het ook een beetje irritant dat Cruijff heel lastig is, maar tegelijkertijd snap ik ook de houding vd RVC niet. Heel simpel, wie denken zij dat ze zijn tov Cruijff om technisch beleid te bepalen. Je weet wie je binnen haalt, geef hem dan ook daadwerkelijk Carte Blanche als je van mening bent dat zijn aanwezigheid broodnodig is (is het ook!) en laat hem een TD aanstellen. Een technisch beleid dat volledig op de basis van de visie van Cruijff is gebaseerd is toch een droom?

13. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Vanavond Go Ahead Eagles - Feyenoord, ben benieuwd.

Zolang het maar geen totale walk-over wordt.
    Beetje onderschatting van de kant van Feyenoord kan ook geen kwaad. :+

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Met technisch beleid komt verantwoordelijkheid en ik ben persoonlijk bang dat als het beleid van Cruijff enorm tegenvalt, hij de 1e is die zegt "Mijn naam is Haas, de groeten!"

Carte Blanche geef je niet aan een lid van RvC.

Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  15. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    RvC-lid is zijn formele positie ja, om hem verantwoordelijkheid te geven en deel uit te maken van Ajax. Het was echter de afspraak dat hij complete zeggenschap zou krijgen over het technisch beleid. Dus in de praktijk moeten de overige leden gewoon instemmen. Helaas misbruikt Ten Have de geldende regels om toch dwars te gaan liggen.

Cruijff is bij zijn University en Foundation toch ook niet weggelopen? Wanneer is Cruijff weggegaan vanwege tegenvallende resultaten? Het was altijd omdat zijn plannen niet werden uitgevoerd.

Je vraagt je toch af waarom die brief uitlekt. Nee eigenlijk weet ik het wel. We hebben weer wat figuren uit het bedrijfsleven die machtsbelust zijn geraakt(het Ajax-syndroom een beetje) en de boel lopen te vertyfen. Heb ik liever Cruijff, die nogal ongenuanceerd te werk gaat maar wel het beste met Ajax voor heeft.

Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    1978 man!
    En 1992 jongen!

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar de hamvraag : Is Cruijff wel de geschikte man voor die positie? Ik zeg nee, hij heeft leuke ideeen , maar er komt niks van. Verder kan hij niet tegen kritiek doordat hij een van de koppigste mensen van Nederland is, maar je kan nou eenmaal niet 1 iemand alles laten uitvoeren in een bedrijf en als hij dat niet snapt dan zit hij verkeerd.

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet iemand alles wil laten uitvoeren binnen Ajax, had je nooit Cruijff moeten binnenhalen.

Hij krijgt ook echt de kans om zijn ideeën uit te voeren verder.. die kale professor doctor meester Ten Have Master of Science zit hem telkens dwars.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Maar da's logisch.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik krijg het gevoel dat wat er in de media naar buiten komt (I know dat is absoluut niet de waarheid) dat Cruijff bij nagenoeg elke voorstel wat wordt voorgedragen en wat niet valt of staat met zijn ideeen, hij niet eens de discussie aan wil gaan maar meteen als een kleuter reageert: "Nou dan toch lekker niet?!"

Ik vind het een beetje rare gang van zaken, er zitten leden in de RvC die meer dan genoeg competenties hebben, maar weinig affiniteit met voetbal. Juist dat is iets wat gebalanceerd wordt met Davids en Cruijff in de RvC. Toch zijn blijkbaar die competenties zoek, met de afspraak die gemaakt is met Cruijff.

Ik snap niet dat een lid van de RvC, de volledige zeggenschap kan krijgen over een tak van de organisatie. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Welke andere organisatie met een RvC heeft dat?

RvC benoemt de dagelijkse leiding in samenspraak. Ik krijg nu het gevoel dat Cruijff een soort co-voorzitter van de RvC is en zijn eigen gang mag gaan op het technisch vlak en dat Ten Have nu terugkrabbelt en denkt: "Kut, dat was eigenlijk toch iets te veel"

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina