Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je gewoon genoeg eet, heb je helemaal geen shakes meer nodig.. Shakes zijn gewoon een aanvulling op je basis behoeftes. Of extra.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maakt niks uit.....ik wens je dan veel succes toe met je vooruitgang middels plantaardige eiwitten :b:

en supereiwitten is imo ook behoorlijk overdreven. Per gram is een pot goedkope whey praktisch net zo goedkoop als magere kwark.

Ik ben idd wel van mening dat moeilijk meten is wanneer sups wel niet werken. en dat idd veel sups weinig sups overrated zijn. Voorbeelden van spullen die gewoon niks doen: HMB (doet echt niks) en Vloeibare creatine (creatine is niet stabiel in vloeibare vorm), al die testo-boosters etc

Spul wat gewoon overbodig is: Al die dure creatine waar gewoon een beetje dextrose-achtige dingen aan is toegevoegd, al die NO producten die meuk hebben toegevoegd waardoor je denkt iets speciaals te nemen etc

:)

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wel vegenistische bodybuilders, het is dus wel mogelijk met alleen plantaardige eiwitten.

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Klopt. Ik ga nu een jaar abonnement nemen, en mijn honkbal seizoen is voorbij. Dus ik hoef niet meer rustig aan te doen uit voorzorg voor overbelasting.

Ik ga proberen een schema te maken. Misschien zelfs een eetschema. Al weet ik niet of ik me daar iedere dag aan kan houden. Gezond eten doe ik sowieso al wel.

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Huh wat bedoel je hiermee? ik krijg zowel dierlijke als plantaardige eiwitten binnen (ik haal me eiwitten uit vlees/vis/zuivel/bonen/brood etc), wat heeft dit met supps te maken?

Laatst bewerkt: 28 okt 2011
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    trage eiwitten zijn traag omdat ze een lage waarde hebben. Jij suggereert dat die waarde niet tot nauwelijks uitmaakt, vandaar ;)

ik kreeg deze nog aangeraden van een collega. Interessant kijkvoer voor iedereen die voeding interessant vindt

http://www.imdb.com/title/tt1567233/?licb=0.6208576599245061

7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    nja dat is natuurlijk wat overdreven maar ik doel vooral op die supersnelle eiwitten wat onzin is, als je gewoon uit gevarieerde bronnen je eiwitten haalt, wat ik net in me vorige post zei zit je goed. Als je enkel kwark enzo gaat nemen de hele dag ja dan ben je niet goed bezig natuurlijk..

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Lijkt me een goede docu. Ben altijd wel bezig met dit soort dingen. Maar eens kijken, dankje.

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat weegt zo'n stang meestal, 15 kg ofzo? Dacht even dat ik gek werd vandaag toen ik overstapte van zo'n standaard unit naar de stang met gewichten. De Starting Strength gaat prima, kan het echt aanraden. Over wat maandjes kan ik ook wat over het resultaat zeggen, maar voorlopig voelt het goed. Ik voel het nu gewoon over m'n hele (onder)rug, borst en armen terwijl ik zelf vooral spierpijn in biceps enzo kreeg toen ik liep te klooien. Echt prima!

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Een echte stang weegt 20kg. Soms heb heb je er die rond de 17 wegen o net wat meer, rond de 22,5 fzo.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gister eindelijk weer pijnloos kunnen trainen met de schouder.
    Eerst goed en rustig opgewarmd.
    Daarna naar de bankdruk gegaan. 40reps zonder gewichten, kijken hoe de schouder het vol zou houden. Ging prima dus ben ik stappen van 10kg(5kg per kan) omhoog gaan maken om te kijken waar m'n max zit met de schouder. Bij 80kg begon het beetje te irriteren maar toen had ik er ondertussen al een kleine 100/120 reps opzitten dus miss was het ook wel een beetje vermoeidheid.

Dat was het enigste wat ik echt aan borst heb gedaan en heb gewoon lichterlijk spierpijn vandaag8)
    Daarnaast ging biceps wel gewoon probleemloos. Kon nog gewoon curlen met de 24kg.

Morgen even kijken wat ik allemaal met rug kan gaan doen.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vandaag voor het eerst gedeadlift. Ging lekker en makkelijk.

Deadlift 6x42,5kg
    Deadlift 6x62,5kg
    Deadlift 6x82,5kg
    Deadlift 6x87,5kg

Laatste set ging nog redelijk makkelijk. Had er ook al 3 rug oefeningen voor zitten. Ga het niet over haasten..

Goed dat je herstel snel gaat flix.. Snap wel dat je spierpijn heb ja :p 120 reps :+

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga wat fitness spullen kopen om thuis te trainen aangezien ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan. Iemand een webshop die goedkope squatreks, benches en halters verkoopt?

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Waarom heb je er geen tijd voor? Wat denk je dat een fatsoenlijke thuis gym kost. Goedkoop = rommel.

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Studie, basketball, werk. Praktisch m'n hele dag zit volgepland en ik heb dan geen tijd om naar de gym te gaan. Heb ongeveer een bedrag van 400 in mn gedachten om te beginnen, als ik s ochtends vroeg of s avonds laat zou willen trainen zou ik naar golds gym.moeten gaan. Kost 30 p maand en ik vind t daar een kut sfeer. Binnen twee jaar haal ik de aanschaf er sowieso uit. En goedkoop = rommel is echt zo'n BS. Wel eens gehoord van B merken die dezelfde kwaliteit als A merken zijn? Beetje kortzichtig om dat te zeggen.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Voor 400,- kan je geen home gym beginnen. Koop je miss net je gewichten van. Kijk op dbb.com. Daar hebben ze een topic waarin ze spullen te koop aan bieden.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Squatrek, bench en halters is het enige wat je nodig hebt voor thuis. Wat heb jij meer nodig dan?

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gewcht om te kunnen benchen en squaten.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Gebruiken jullie eigenlijk handschoenen bij het trainen?

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, vind ik persoonlijk maar kut.
    Verneukt je hele grip.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina