[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Zo lang ze (op die Norwegian Wood film na) maar afblijven van Murakami! :mad:

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat heb ik ook altijd bij mijn boeken. Soms bij bepaalde scenes denk ik dan wel hoe awesome het er in een film uit zou kunnen zien, maar overall moeten ze er ver weg van blijven. De verfilming kan onmogelijk zo goed als de boeken zijn.

Zo kut dat er een De Dwergen serie komt. :mad: Ik was eerst blij dat de film werd afgeblazen, maar ze staan er blijkbaar op dat ze de boeken willen verpesten.

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Trouwens, voor de geinteresseerden:

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja had het gezien in de winkel, maar ik wil liever de hardcover versies. Aan de andere kant, ik heb de andere Murakami's ook in paperback dus eigenlijk maakt het niet uit. Hmm, twijfels. ;)

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nu toch maar eens begonnen aan:
    Half jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen, dus wel zo netjes om er toch eindelijk eens aan te beginnen. ;)

Om de een of andere reden heb ik en Weis & Hickman altijd als het toppunt van nerdy fantasy gezien. Volgens mij ooit gelezen dat ze iets te maken hadden met Dungeons & Dragons ofzo.
    Nu kan het hele genre soms gezien worden als nerdy, maar bij deze boeken(/schrijvers) trok ik een willekeurige streep. Zelf zou ik ze nooit gekocht hebben. :+ (ik moet toch een reden zien te verzinnen om sommige boeken niet te kopen 8))

Ik hoop dat ze mijn ongelijk bewijzen. :p

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ohja, deze had ik ooit ook nog eens gereserveerd. :+

Daarom is reserveren ook leuk. Je krijgt soms verrassingen omdat je het vergeten bent. :cool:

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die wil ik ook wel. Is die ergens snel leverbaar? Dus niet zoiets als bij BOL 2-4 dagen, want dat vind ik al wat langer.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Die zal vast ergens leverbaar zijn. Is immers net pas uit. ;)

Heeft iemand hier btw de serie De Heksenmeesters van Saramyr gelezen? Ik heb hier al een paar jaar deel 3 liggen, maar de eerste 2 zijn nergens meer (nieuw) te vinden. :mad: (ik had dus deel 3 alvast voor heel cheap gekocht met de gedachte de rest een andere keer wel te kunnen kopen... Valt dat even tegen.)
    Dus voor het geval iemand het gelezen heeft; is het de moeite waard om alleen deel 3 te lezen of is het 1 doorlopend verhaal waardoor ik ze dus allemaal moet hebben gelezen om het te kunnen snappen/waarderen?

Dulle, waarom koop je dan ook in godsnaam eerst deel 3?
    1. ipv €20 was het boek €2!
    2. De beschrijving trok me erg aan

Oh, en het is veel te stil op Goodreads (en dit topic) Ga allemaal snel weer eens lezen! :+

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726

Uit en best interessant, maar veel te duur voor maar 160 pagina's.

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zag hem bij de Ako liggen gewoon...

11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Kindle bleek goede aankoop afgelopen tijd al stuk meer gelezen bijna boek 2 van de hunger games uit, en ook bezig met deze:

Erg interessant nu de eerste hoofdstukken, weet trouwens niet de Nederlandse editie ervan. Maar leuke feitjes en info over hele algemene mathematics, als ze me dit hadden laten lezen in middelbare school dan had ik waarschijnlijk veel langer in Math geïnteresseerd geweest. Zo na het avondeten nog maar een koffiebar opzoeken, ben trouwens ook goodreads gaan gebruiken in de hoop iets vaker de boeken in te duiken, en moet zeggen prima website, so thanks!

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dit voor soort boek? Gewoon een verhaal of meer biografisch?

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Net besteld, maar wel jammer dat die niet in Hardcover te krijgen is. Ik had juist deze wel graag in Hardcover willen hebben.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    We want to know which books you loved from 2011. Choose the year's best books in our 2011 Goodreads Choice Awards, the only major book awards decided entirely by readers. Select your favorites in 22 categories: Fiction, Nonfiction, Mystery & Thriller, Memoir & Autobiography, Young Adult Fantasy, and many more! Will Tina Fey's Bossypants win Favorite Book of 2011? Who has more steam—Jodi Picoult or Haruki Murakami? Will the Steve Jobs biography be a late-breaking contender? Grab a seat ringside, because it's going to be a battle until the polls close November 30! ​

http://www.goodreads.com/blog/show/...s-choice-awards-polls-are-now-open-for-voting

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dan zou ik voor Killzone of Teken van het Kruis gaan, maar die tweede is al eerder verschenen; telt dat ook? :+

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Het is een beetje een mengelmoes van dingen. Het zijn gedeeltes van zijn laatste onafgeschreven boek (waaronder aantekeningen etc.) aangevuld met dagboekfragmenten of iets dergelijks.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726

Awesome cover. :cool:

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De bibliotheek hier in Lisse is echt lief voor mij, ze hebben hun voorraad Murakami's flink uitgebreid. Nu 1Q84 deel 1+2 meegenomen, maar ze hebben nu ook Kafka op het Strand, Blinde wilg/slapende vrouw, De jacht op het verloren schaap in de collectie! :cool:

Deze week trouwens Het Diner van Herman Koch uitgelezen. Erg goed boek, een beetje thriller-achtig. Het verhaal beslaat 1 avond, maar vanuit de ik-persoon wordt er een periode vol familie intriges beschreven. Hij weet de aandacht 300 pagina's vast te houden en tot op het laatste woord vraag je je af wat er is gebeurd. Erg knap gedaan en ik ga ook zeker vaker een boek van hem lezen. :)

19. ManDown

ManDown Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie het echt gebeuren dat ze die Mocro's in de hoofdrol plaatsen ook ahahhaah.
    Zonde eigenlijk dat het meteen verfilmd gaat worden. Ik vind het ook geen geschikt boek om te verfilmen eerlijk gezegd...

20. ManDown

ManDown Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag boek van James Worthy binnengekregen via bol.com
    Iemand al gelezen? Aanbieding op de pagina van Groupon gevonden.. ook puur geluk, want de deal liep echt net af.. but im happy i got it now. hier is de link trouwens.

Laatst bewerkt: 16 nov 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina