Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zal jou bar eens bouwen!

2. Remco

Remco Guest

'jouw'. Snotneus.

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien kende jullie het al veel langer maar ik kom nu op YouTube een enorme reeks filmpjes tegen van AdoramaTV. Het heeft meer dan 200 filmpjes en elk filmpje is echt steengoed als je wilt leren van de fotografie.

Dus ik heb nu net best veel filmpjes gekeken, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel van fotografie heb geleerd op een dag als deze!

Hier de link voor de filmpjes:

http://www.youtube.com/user/adoramaTV#p/u

Ik wist totaal niets van strobisten, maar door een tien tal filmpjes is het mij nu toch al best duidelijk! Ze gaan er echt diep op in en laten heel eenvoudig enorm goede tips zien.

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Strobisten is voor hipsters, GTFO!

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hmmm, 24 november paar dagen naar Valencia, maar baal er van dat ik geen UWA heb :emo:. Dat wordt alleen de 18-50 meenemen.....Tijd voor wat budget :cool:.

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Tja dan wordt het tijd om mijn Tokina 11-16 F2.8 over te kopen :+

Ik heb net weer eens wat bewerkt. Feedback is zeker welkom!

_MG_3438 by MerijnG, on Flickr

Resort by MerijnG, on Flickr

Ice Cold by MerijnG, on Flickr

Hail White by MerijnG, on Flickr

Beach Romance by MerijnG, on Flickr

Romance by MerijnG, on Flickr

Tour by MerijnG, on Flickr

Hotel by MerijnG, on Flickr

Bij die zwart wit foto kon ik niet kiezen welke nou boeiender was. Al denk ik dat de voorkeur toch naar de grotere gaat. Maar ik vond dat koppel daar prachtig staan.

Met die motor shot ben ik zelf best tevreden. Ik heb er bijna niets aan bewerkt hij kwam er al heel prettig uit.

7. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de zwart wit foto's gaat juist mijn voorkeur uit naar de kleinere. Door de crop is de compositie veel intiemer en wordt er meer een verhaal afgebeeld!
    Het klinkt misschien zo zweverig als de pest, maar zo ervaar ik het :).

De mooiste uit de serie vind ik dan Romance en Tour, die 'spreken' het meest.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ik vind Tour het vetst, vanwege de strakheid (weinig op de weg etc.)
    Verder met dat blikje, leeeip.
    Vind Romance en die andere niet zo, iets te druk ofzo, hij kijkt niet zo lekker. Ik kan het niet precies definiëren..

Experimenteel shootje:

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2011
  9. JeePee

JeePee Guest

Gaaf! Hij mag alleen wel wat rechter.

@ Bonnie,
    Ik vind de crop beter. Daar gaat mijn aandacht naar die mensen, bij de eerste weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. Toffe foto's verder. Handige link ook van dat youtube kanaal btw!

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die paal staat scheef, de horizon is recht hurr. Thanks.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik wil hem wel huren? :+

Mooie pics, Tour is ook mijn favo met op #2 het blikje :cool:

12. Remco

Remco Guest

Ben gruwelijk inspiratieloos op het moment. Ik maak gewoon geen goede foto's meer. :mad:

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Komt wel weer terug Remco :cool:

Btw, mensen ervaring met camera's in het vliegtuig? Ik heb een reiskoffer van 10 kg voor de handbagage, maar ik wil ook mijn camera mee. Sun sniper strap en om mij heen dragen een idee? Dan zit hij niet in de koffer en kan ik gewoon het vliegtuig in.

14. ManDown

ManDown Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die gebruik maken van de App Instagram?!
    Als je je ook hebt afgevraagd of er mogelijkheden waren om je foto's en de users in een soort Social Media Platform te zien.. hier is het antwoord!

http://web.stagram.com/

Ook kan je je instagram foto's bestellen via stickygram. Echt heel leuk! Dus magneetjes enzo..
    Ok ze zijn wel iets aan de prijzige kant (per 9 15 dollar), maar is wel free shipping hehe.
    Ik heb trouwens via een online cadeaubon van groupon mijn pics besteld.. scheelt niet veel, maar alle beetjes helpen right :)

Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ken geen maatschappij die de camera zelf telt als handbagage. Meestal zeggen de voorwaarden "10Kg handbagage én een kleine laptop/camera tas". Alleen oppassen als je statieven en weet ik veel wat voor grote randapperatuur meeneemt.

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.117
    Soort van writers block maar dan anders? :+

17. Remco

Remco Guest

Ja, zo zou je het kunnen noemen. Vanochtend even op pad geweest, maar ik vind niks goed genoeg.

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn cameratas was mijn handbagage afgelopen zomer. Ik kwam in Miami aan. Ik loop door de beveiliging zegt zo'n gast dat ik mijn tas open moet doen. Dus ik doe dat. Pakt hij mijn 50 caliber mm. eruit nemen ze hem mee naar zo'n lab. Komt ie terug. "Oke it's fine there are no explosives in it." :p

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ah kijk, ik ga met transavia....dan gaat een camera om mijn nek hangen helemaal goed komen :)

20. Remco

Remco Guest

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2011

Deel Deze Pagina