Ik ben het met je eens dat BioWare hierin doorslaat, maar het idee van die drie modes lijkt mij helemaal zo gek nog niet. De meeste zullen Mass Effect spelen vanwege de dialoog/verhaal/characters/exploration/etc., niet vanwege de shooter-elementen. Deze groep krijgt dat ook met RPG mode, of eventueel Story mode.
De mensen die dit maar saai vinden maar toch de game kopen (ja echt, die mensen zijn er
), kunnen nu gewoon Action mode doen. Dit is juist perfect, want dat betekent dat BioWare geen compromis hoeft te maken. Nu hoeven ze niet te minderen op dialoog/verhaal omdat dit voor sommige mensen te veel/te saai is. Deze groep kiest dan namelijk voor Action mode.
Oftewel, iedereen kan gewoon spelen hoe hij/zij dat wilt, ik beschouw mijzelf toch wel een erg grote fan van Mass Effect en ook ik maak me erg zorgen over deze game en de casualisering van BioWare, maar dit idee met die drie modes lijkt mij dat het alleen maar voordelen heeft.
'Wij' verliezen niks mits we de juiste modus kiezen, als ze het niet hadden opgesplitst hadden we waarschijnlijk allemaal dezelfde campaign gespeeld, maar dan was het een compromis geweest van deze drie speelstijlen, met waarschijnlijk meer focus op actie en minder op verhaal/dialoog/RPG. Nu is iedereen blij, lijkt mij dan.
Klik om te vergroten...