Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. Seh

Seh Guest

Ah fuckers, fout antwoord bij de uitwerkingen. 8) Had het gewoon goed gedaan. Pauper HRO ook afentoe, verdomme. :lol:

2. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb a.s. Vrijdag een soort van 'beurs'. Voor school moeten we dan ons product presenteren waar wij afgelopen weken een project voor hebben gemaakt. Wij hadden als product Campina gekozen. Echter Campina geeft geen enige vorm van materiaal weg. Heeft iemand tips om iets leuks neer te zetten. Ik zat zelf te denken om een moodboard o.i.d. te maken.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Kun je geen koe/kalf regelen? Like a bauwr!

4. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel awesome zijn inderdaad. :+

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik ga komende week een beschouwing schrijven over het wel/niet blijven van Mauro in Nederland. Ik weet dat er nu al een beslissing is genomen, maar dit is geen problem volgens mijn leraar, omdat ik het onderwerp de week voor de vakantie al heb moeten nemen. Ik zoek nu alleen bronnen en heb al zes ED's doorgezocht naar goede artikelen, maar continu wordt er gepraat door de auteur van het artikel, en bijna niet door deskundigen of partijen, betrouwbare bronnen dus. Die heb ik nodig.

Heeft iemand enig idee waar ik het best kan zoeken voor zulke bronnen? Ik heb veel gegoogled op 'bepaalde partij Mauro', maar vind alleen hele korte berichten. Of weten jullie nu meteen al wat namen te noemen, die duidelijk tegen/voor het blijven van Mauro waren? Dus waarom hij wel/niet zou mogen blijven en waarom niet.

Bedankt voor de hulp :).

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Hier even een korte aanzet:

Heel zwart wit gezien staan er twee waarden tegenover elkaar in die kwestie:

Regels/wetten ('we hebben hier afspraken over gemaakt. Waarom zouden we die niet naleven? Als we nu niet volgens de wet handelen krijg je straks nog tientallen Mauro's die vinden dat ze mogen blijven') vs. emotionele waarde ('hij is hier al een 'X' aantal jaren, ingeburgerd, dit is zijn thuis, wat heeft hij in Angola, etc...)

Het is dus misschien slim om te achterhalen op basis van welke wetten Mauro het land zou moeten (lees: moet) verlaten. Een paar dagen geleden was Mauro bij Pauw & Witteman. Misschien dat je die aflevering eens kan nakijken? Het kan je een idee geven waar je zaken moet zoeken en hoe je je beschouwing gaat indelen.

En nu ga ik eten. Succes ermee.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Bedankt, is inderdaad duidelijk neergezet! Top! :thumbs:

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Defence for Children heeft ook juridische argumentatie vóór het aanblijven. Vind het wat te kortzichtig om te zeggen dat de wetten bepalen dat hij weg moet, aangezien die nationale wetten met het EVRM in strijd zijn (familieleven art. 8 ). En het EVRM is ook recht, zelfs hoger recht.

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zette er bewust bij 'heel zwart wit gezien'.
    En natuurlijk zijn er meer argumenten te vinden voor het blijven dan alleen op emotioneel gebied. Het zijn grofweg overeenkomende emotionele waarden maar dan met een juridische grondslag. Mijn post bovenaan deze pagina was om Siemen een aanzet te geven, dus by all means vul aan.

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Hoe bereken je nou de NPV (net present value) heb morgen tentamen, dacht dat ik het snapte maar doe het telkens fout?
    Kan iemand mij het (proberen) uit te leggen?

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Voor een jaar of voor meerdere jaren?

Want het is cash flow jaar 0 + (cash flow jaar 1/1 + discount rate) + (cash flow jaar 2/(1+ discount rate)^2) etc.

Cash flow jaar 0 is meestal negatief, aangezien je dan je investment doet. Discount rate is het percentage dat je misloopt als je iets met een soortgelijk risico op een andere markt (bijv. stock market) hiervoor negeert.

Het kan zijn dat hier ook een fout maak, want ik doe het even uit m'n hoofd.

12. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Oke bij economie krijg ik deze vraag:

Stelling 1:
    Een winst marge van 28,6% van de verkoopprijs komt overeen met een winstmarge van 40% van de inkoopprijs.

Stelling 2:
    Een winstmarge van 17,6% van de inkoopprijs komt overeen met een winstmarge van 15% van de verkoopprijs.

a Beide stellingen zijn juist

Enz..

Nu kom ik op het antwoordblad het antwoord tegen namelijk: A beide stelling zijn juist.
    En het wordt zo uitgelegd.

Ik snap hier natuurlijk niks van??
    Kan iemand explainen?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Stelling 1:

Stel: je verkoopprijs is 100 euro. Je marge, het verschil tussen inkoop en verkoopprijs, is op basis van die 100 verkoopprijs, 28,6 %.
    Je winstmarge is absoluut gezien, bij een verkoopprijs van 100 euro, dus €28,60.
    Vraag je nu eens af hoeveel €28,60 is van je inkoopprijs, de 100 euro - €28,60

Voila, ongeveer 40 %.

Zelfde geldt voor stelling 2:

Stel: Je inkoopprijs is 100 euro. Je marge, het verschil tussen inkoop en verkoopprijs, is op basis van je inkoopprijs 17,6%.
    Je winstmarge is absoluut gezien, bij een inkoopprijs van 100 euro, dus €17,60
    Vraag je nu eens af hoeveel €17,60 is van je verkoopprijs, de 100 euro + €17,60

Voila, ongeveer 15%

Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand die een economische studie doet en iets gedaan heeft met vermogensbeheer? Gaat vooral om asset allocation, fundamentele en technische analyse.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat vak zou ik krijgen op de uni, maar toen stopte ik :cool:

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Pfooeee.. Krijg nu boekhouden(in hetv Engels).
    Ik zie hier en daar de essentie en de achterliggende gedachte als het ware er wel van in maar ik snap er verder echt geen klap van en van de half nederlandsche gebrabbel v/d docent word ik ook niet veel wijzer van ook nadat ik extra uitleg gevraagd heb.

Hier iemand die een goede site oid weet waar het goed en simpel uitgelegd wordt?
    Of heeft Killaz of Matrix tijd voor een spoedbijlesje:+

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Is het geen optie een Nederlands boek te halen bij de bieb of er 1 te downloaden?

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, dat het in het Engels is is het probleem niet. Hele studie is in het Engels maar die docent moet het in het Engels uitleggen maar zodra this is this and that is that zegt kan ik je al niet meer serieus nemen.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee man, ik waag me niet aan boekhouden. Maar misschien staan er goede colleges op youtube? Het is een long shot, maar je kunt veel van dat soort top colleges online vinden. Als ik ergens niet uitkom, gebruik ik ook vaker online studiemateriaal van andere instellingen.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Pff geruststellend als zelfs jij je er niet aan durft te wagen8)

Deel Deze Pagina