[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zo even paar boeken voor de vakantie ingekocht:

Aanrader van me oude office manager

Deze leek me interessanter dus eerst maar deze lezen

De eerste drie delen als wat simpele boeken tussendoor

Zo'n 38 euro in totaal voor de 5 boeken dus dat is een prima prijs (including exchange kosten).

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    In ons geval ja, maar ik denk dat er in het algemeen maar weinig overlap is tussen gamers en boekenlezers. :+

Voorjaarsbrochure van Luitingh Fantasy:
    http://www.luitinghsijthoff.nl/brochures/voorjaar_2012/fantasy/pageflip.html

Yay, heruitgave van Verboden & Verbannen!

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

:D

Wat ik trouwens wel echt achterlijk vind is de rug van het boek. De titel+schrijver staan er horizontaal op (gezien als hij in de kast staat) terwijl bij mijn andere Murakami boeken dat gewoon verticaal staat. :mad:

4. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet Ronald 'Giphart - Ik ook van jou' lezen voor school. Wat een rot boek zeg

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat is inderdaad een rotboek. Ben zelf nooit zo'n fan van Giphart. Moet je per se dat boek lezen dan? Als je Phileine zegt sorry of Ik omhels je met duizend armen moest lezen kon je tenminste de film kijken. :p

edit: ooh wacht, Ik ook van jou is ook gewoon verfilmd! :)

Laatst bewerkt: 11 nov 2011
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    Lizza, heb je hem gekocht? Ik heb hem ook liggen, maar durf er nog niet aan te beginnen, aangezien het echt een van zijn twee meesterwerken schijnt te zijn (De een zegt Opwindvogelkronieken en de andere deze).

Oh, en de Boekerij voorjaarsfolder:
    http://issuu.com/meulenhoffboekerij/docs/issuu_boekerij_vj2012_def

Voor Yellow staat daar Complot tussen, de nieuwe van de schrijver van Killzone. :p

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb hem gekocht. 5 euro korting kon ik toch niet laten liggen. ;)
    Volgens mij is het inderdaad een van zijn meesterwerken. Ik ga eerst de 1q84-serie lezen en daarna aan deze beginnen. Daarna is het wel over denk ik met de boeken van Murakami, de rest is voor het grootste gedeelte verhalenbundels.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Trouwens, in die folder staat ook Een Wereld Zonder Hemel, wordt vergeleken met De Hongerspelen. Het boek komt internationaal pas in februari uit, maar de filmrechten zijn nu al verkocht. 8)

9. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar ik kwam er net dat ik Maandag me boekverslag moet inleveren en we niks anders van me boekenlijst :+ Film kijken gaat helaas niet, we moeten bij een hoop dingen zeggen we het in het boek hebben gevonden (zoals uiterlijk ed).

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Fuuu, waarom geven ze van die voorjaarsfolders uit als je de boeken nog niet kunt reserveren. :mad:
    Moet...Hebben...Eerste was echt awesome.

Eerst ook al met die Luitingh Fantasy folder. Een boek waar ik vaag in geïnteresseerd was... nergens te vinden. Damnit.

Cover is wel weer mooi, net als de eerste:

Stukken beter dan die gedrochten van Tad Williams wat ik laatst had gekocht.

11. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    *Peter gaat 'De vloek van de Schaduw' checken*

12. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het nadeel van fantasy in het Nederlands lezen is dat uitgevers er een handje van hebben om opeens midden in een serie de vertaling stop te zetten. Ben zelf niet echt een fantasy lezer (niet veel verder gekomen dan King's The Dark Tower en Harry Potter, maar HP trekt me totaal niet), maar het lijkt me des te meer een reden om de boeken in de originele taal aan te schaffen.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Dus Dulle moet die boeken van Pehov in het Russisch lezen? :+

14. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is wel heel letterlijk mijn woorden opvatten. :p
    Maar ik kan me niet voorstellen dat ze de Engelse vertaling ineens stopzetten. Die Nederlandse uitgeverijen van tegenwoordig zijn net zo wisselvallig als het weer.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet het. =( Maar het is een rare tik die ik heb. Sci fi in het Engels. Fantasy in het NL. Is geen goede reden voor, maar ja. :+

Weird dat gedrochten als Elfenvuur en de sequels wel vertaald worden, maar goede boeken als De Getekende worden na het eerste deel niet meer verder vertaald (tot nu toe). Wie beslist dit soort onzin. 8)

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zie het nu pas, maar bedankt! :thumbs:

Uit deze folder moet Dulle volgens mij ook verplicht een stuk of 20 nieuwe titels aanschaffen. :+:cool:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Net deel 4 van De Alchemist reeks uitgelezen (De Necromancer) en vond 'm weer erg sterk. Deel 3 vond ik persoonlijk tot nu toe de minste, die wist me niet echt te pakken. Gelukkig zat ik weer helemaal in deel 4. Nu snel naar de Warlock!

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klik, klik, klik. Besteld. :cool:
    4,95 voor een boek en een leeslampje is peanuts. Wilde het boek sowieso al een keertje lezen. <3

20. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Heb alle Dan Browns al liggen hier, maar toch een must buy

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina