Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks Henrive. Zeer leuk om te lezen en te zien!

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik zal als ik binnenkort eens tijd heb (dat heb ik alleen niet zo vaak..) kijken of ik een toevoeging kan schrijven voor de startpost als daar behoefte aan is.. Met namen + beelden van gerenommeerde fotografen die een must zijn te kennen. Heb zelf een aardig uitgebreid archief opgebouwd het afgelopen anderhalf jaar.

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    No way dat dat met een andere body opgelost is. Het ligt misschien gewoon aan je manier van scherpstellen, of de lens heeft front of backfocus..

Aaah, nice! Ik vind het standpunt chill. Wel een tikkeltje krap aangesneden though.

Amen to that!

Me likey :)

Graag :D

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Is die lens de moeite waard of kan ik voor dat geld beter voor iets anders kijken?
    Wat ik er tot nu toe over gelezen heb is allemaal zeer positief, Enigste nadeel voor mij is misschien het gewicht. (Zwaarder dan de Body.)

Van de week maar even kijken wat die bij de Saturn moet kosten met de kortings actie die ze dan hebben, Want in de pricewatch van tweakers.net is hij aardig omhoog geschoten sinds de laatste keer dat ik er keek.

Het is uiteraard niet de beste lens ooit gemaakt door Nikon, Maar volgens mij ook zeker niet de slechtste.
    Ik heb hem laatst nog gebruikt tijdens een wandeling door de duinen, Heb enkel nog de 18-55mm VR en de 35mm F1.8 en had er eerlijk gezegt niets over te klagen.

Uiteindelijk was dit het (onbewerkte) resultaat:

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt de 18-55 is zeker niet slecht en het meerendeel van mijn foto's is ermee gemaakt. Maar ik merk dat de F-waatmrde mij niet erg lekker ligt, zeker als het wat donkerder wordt.

Ik vind de 70-300 een erg goede lens! Als je foto's wilt zien moet je ff op mijn FlickR kijken in het album van Burgers Zoo/Oma's verjaardag. Alle foto's zijn toen met die lens genomen. Voor het geld krijg je een erg goede zoomlens met een heerlijk bereik. Natuurlijk is de 70-200 f2.8 beter, maar die is ooo meteen drie keer zo duur. Imo is het Nikon's beste niet pro-zoomlens. Hij voelt ook echt stevig en goedgebouwd aan. Je merkt dat het ook een lens is die op een FF-body kan. Prima ding!

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hier mijn equipment lijstje

BODY
    • Canon EOS 350D
    LENZEN
    • Canon 18-55 f3.5 / 5.6 IS
    • Sigma 150mm f2.8 APO EX Macro
    • Canon 50mm f1.8
    FILTERS
    • N.N.B.
    FLITSER
    • Canon Speedlite 430ex II
    STATIEF
    • Hama traveller compact pro
    TAS
    • Tamrac 3385 Speed Pack 85

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Graag!!!

Ook even een punt aan iedereen gericht, als je denkt dat er nog ergens info bij kan of je zou graag iets willen veranderen laat het weten, het is alleen maar fijn om een zo'n compleet en uitgebreid mogelijke startpagina te hebben :)

@Gdzr
    Vervang alsjeblieft nou eens die body man :+

9. Remco

Remco Guest

@Gdzr: ga je ook nog eens wat met die equipment doen? :+

10. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je zeker gelijk in, Ik gebruik hem meestal op 35mm en dan zit je gelijk al op F5.0.
    Vandaar ook dat ik de 35mm F1.8 gekocht heb.

Zal zeker eens naar je foto's kijken.

Niet alleen is de 70-200 drie/vier keer zo duur als de 70-300, Hij is gelijk ook een stuk groter en zwaarder.
    En voor een lens die ik niet continu zal gebruiken vind ik €400,- toch wel het maximale.

Helaas staat er in de pricewatch momenteel geen winkel meer die hem voor €400,- of minder aanbied, Bij redcoon ga ik in elk geval niets kopen.
    Zal helaas dus even wachten worden tot de prijs weer zakt, Geheel mijn eigen schuld want had ik de aankoop niet uitgesteld dan ik hem voor net onder de €400,- kunnen hebben enkele weken geleden.
    Heb dat gedult wel want ik heb hem voorlopig nog niet nodig.

Naar de Saturn hoef ik in elk geval niet te gaan: Objectieven, Flitsers en Geheugenkaarten zijn immers uitgesloten van deelnamen aan de 15 euro voordeel actie.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb nu weinig tijd. Wil wel een keer vroeg opstaan om wt fotos te maken en mn lens te testen.

@Luuk i know. Moet weer ff sparen voor nieuwe body

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk eens op marktplaats zou ik zeggen voor die lens. Daar heb ik hem ook vandaan, gewoon vrijwel nieuw en met bon. Ben langs geweest bij die man toen om hem te proberen. Hij had hem een keer gebruikt omdat hij toch maar bij het filmen bleef en het fotograferen links liet liggen. Heb er toen €295 voor betaald, wat ik een erg nette prijs vind! Zag hem vanmorgen toevallig op marktplaats staan voor €310.

Waar woon je btw, anders zou je hem best eens een x uit mogen proberen wat mij betreft.

En idd, op 35mm zit je al op F5.0. Mijn eerstvolgende lens wordt dan ook een vervanger van de kitlens. Nu nog ff kijken welke...

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lol wat een cynische ventjes op GoT zeg....ik zie nu wat je bedoelt Bonnie 8)

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, waar ergens? What Happend?

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Testcase, ik postte die foto die Remco ook wel waardeerde, geen 1 die zegt: "Mooie foto", nee allemaal: "Tja, een poes...leuk"...."Een poes, daar is alles mee gezegd"....."Hij is niet scherp...."

En 2 foto's boven mij wordt er een vage shot met wat lijnen van een brug en die wordt wel gewaardeerd 8)

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Neem mee wat je mee kunt nemen zou ik zeggen.

17. Remco

Remco Guest

Ach ja, die zogenaamde creatieve achterliggende gedachte die er dan zou moeten zijn. Weggejorist en opgerot. Gewoon lekker kiekjes schieten. Ben er helemaal klaar mee.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, als je er zo over denkt dan kun je je foto's misschien ook beter voor jezelf houden inderdaad.

19. Remco

Remco Guest

Sommigen doen zo overdreven. Een foto kan ook tof zijn zonder dat er iets achter zit.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat dus, het moet altijd zo overdreven zijn op GoT. Beetje jammer want er komen vaak mooie foto's langs waar weer een paar azijnpissers overheen gaan.

Daarnaast is er nogal een "gevestigde orde" op GoT, wat zij posten is sowieso goed.....:F:

Ach ja.

Deel Deze Pagina