Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Waarschijnlijk een defecte harderscijf.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad, alleen een HDD maakt zoveel lawaai. Draai eens een testje HDTach en post de results.

3. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Oke ik zit met een major probleem. Ik heb onlangs van mijn school een gratis versie van Windows 7 gekregen om te downloaden. Ik gebruik een acer aspire 7730 (grafding) die oorspronkelijk Vista 32 bit als OS had.

Vanmiddag probeerde ik de 32 bit versie van Windows 7 te installeren direct vanaf de ISO file op mn computer. Hij begon met installeren en dat ging prima tot er stond: Finishing installation. Dit duurde echt ongelofelijk lang, en uiteindelijk heb ik hem maar uitgezet.

Nu als ik m weer aanzet, start ie windows 7 op tot een bepaald punt. Dan krijg ik de error "The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error." Ik moet hem dan opnieuw opstarten. Er wordt gezegd dat de installatie verdergaat na het rebooten. Dit is echter niet zo, en ik kan nu helemaal niks meer. De loop gaat oneindig door. Het enige waar ik nog bij kan is de BIOS en de command prompt. Omdat ik informatica studeer en mn pc dagelijks nodig heb ben ik nu echt fucked :p

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

4. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Even Windows 7 op een dvd/cd branden en vanaf die dvd/cd opstarten, en opnieuw installeren.
    Als je een back up hebt gemaakt ook even je schijven formatteren, kan gewoon via de setup.

5. Rbz NL

Leuk Bevonden:
    8
    Het probleem is dat zodra ik m aanzet, hij meteen de foutmelding geeft. Eerst krijg je het ACer logo, dan starting windows, dan staat er iets van preparing setup, en dan meteen die error. Ik kan er ook gewoon niet omheen. Super frustrerend.

EDIT; en hoe kom ik dan bij die schijf? Ik heb m wel op een cdtje staan maar er is geen mogelijkheid om iets van een schijf of elk ander opslagmedium te openen.

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Waarschijnlijk moet je opstarten van DVD eerst inschakelen in de BIOS, zoek naar iets als boot priority en zorg dat DVD een hogere priority heeft dan HDD.

7. Rbz NL

Leuk Bevonden:
    8
    Jij bent een held :D Bedankt man hij doet het weer :)

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Humpf, mijn firewall heeft ineens besloten steam en andere games te blokkeren. Wie heeft die dingen met een eigen mening geprogrammeerd? Mijn opleiding?

Dan maar nachtje zonder firewall en het morgen eens uitzoeken.

Edit: Lol, hij blokt ook de updates van de bijbehorend antivirus software. Wel aardig dat ze zelf al aan gegeven dat ze niet te vertrouwen zijn :+

Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm heb de laatste tijd als ik me pc aan heb staan en even weg ben geweest dat me bolletje bij internet weg is (Vista). Dus dan zie je alleen 2 pc iconen. Als ik dan gewoon op Chrome druk en me browser open komt dat bolletje weer ineens terug zonder dat ik iets gedaan heb. Enig idee waarom me connectie beperkt wordt na een tijdje?

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb sinds gister avond een probleempje met mijn computer. Wilt vaak niet 'aangaan' om het zo maar te noemen. Druk hem aan en geeft gewoon licht en hoor dat hij aan is, dvd drive kan ik ook open en dicht doen. Alleen mijn monitor maakt geen connectie en mijn muis en toetsenbord ook niet. Gisteren wat stof weggehaald en toen werkte hij weer, nu net deed hij het weer niet. Paar keer aan en uit maar gebeurde niks, uiteindelijk stroom uit en aan gedaan en nu werkt het weer wel. Waarschijnlijk werkte hij gisteren dus weer omdat ik van mijn stroom af haalde en daarna weer aan deed.

Waar zou het eventueel aan kunnen liggen, want mijn andere apparatuur die ook aangesloten is op mijn stroomkabel werken gewoon. Monitor en toetsenbord/muis werken nu ook gewoon.

11. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Draadloos of bedraad?
    Draadloos kan een soms een beetje schommelen.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Bedraad.

13. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Hebben er mensen verstand van situaties waarin je ip-adres is ge-blacklist?
    De reden dat ik dit vraag is namelijk als volgt:
    Ik heb 2 websites gehost bij mijndomein en ben doorgaans tevreden over de service. Nu hebben ze sinds vrijdag een storing waardoor de meeste klanten van hun email niet meer kon binnenhalen of verzenden. De precieze aard van de klacht verschilde nogal per klant; ik kon wel mail ontvangen maar niet verzenden. Gedurende het weekend kwam er meerdere malen een update dat het probleem verholpen, gevolgd door veel reacties van klanten dat dat nog zeker niet het geval was. Zo ook bij mij.

Vanochtend was de status nog steeds hetzelfde. In de middag kreeg ik een email waarin stond dat mijn ip-adres geblacklist was en dat zij daar weinig aan konden doen. Ik heb de check die ze aangaven gedaan en ja hoor; geblacklist!

Zie spoiler voor email
    Op dit moment worden een groot aantal IP adressen van gebruikers van internet providers geblokkeerd in spam blacklists. Dit zijn dus niet de IP adressen van de mail servers van ons maar van de internetverbindingen van gebruikers zelf bij hun eigen internet providers. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan bij verzending van E-mail van een eigen domein via de services van uw internet provider, deze resulteert meestal in een 503 foutmelding maar ook andere foutcodes of helemaal geen foutmelding is mogelijk. Helaas kunnen wij de oorzaak voor deze storing niet wegnemen.

Dit probleem kunnen wij helaas niet oplossen aangezien dit niet onze eigen omgeving en dienstverlening betreft.

Iedere klant kan zelfstandig controleren of dit het geval is wanneer hij/zij deze melding ontvangt, hiervoor dient men het eigen publieke IP-adres op te zoeken door naar de volgende site te gaan:
    http://www.whatismyipaddress.com

Kopieer dit IP adres en ga vervolgens naar:
    http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
    Plak vervolgens het adres in het invoer veld en voer de controle uit.

Wanneer een van de scans een andere status geeft dan groen dan betekent dit dat het betreffende IP-adres op een blacklist staat. Over het algemeen wordt dit opgegeven met een rode stip.

Inmiddels gebeld met en een mail gestuurd naar UPC maar ik was toch benieuwd of iemand hier er misschien ook wat vanaf weet. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of het toeval is dat ik ineens geblacklist ben in een weekend waarin mijn webhost kampt met grote storingen. Ik ben dan toch geneigd te denken dat die twee zaken met elkaar verbonden zijn en dat Mijndomein het probleem bij mij neerlegt.

Pff, lang verhaal, sorry daarvoor :)
    /frustratie

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Misschien gaat de netwerkcontroller in stand-by/uit na een tijdje inactief? (wat een slecht idee trouwens :+)

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb een nieuwe muis gekocht, maar het scroll wieltje gaat veel te snel! Hoe zet ik hem iets lager?

Ik bedoel dus dat ik niet een halve pagina naar beneden ga bij 1 tikje.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Configuratiescherm -> Muis -> tabblad 'bladerwieltje' (8))
    Of als je muis aparte drivers + software heeft daar even kijken.

17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Gelukt!

Bedankt Lenny.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vaag gedoe steeds. Laatste tijd pakken de laptops beneden de router niet als ik ze aanzet.
    Router staat boven. "Kan geen verbinding maken" Maar altijd na een simpele stekker eruit bij de router en een paar seconden wachten en weer erin. Pakken de laptops hem prima.
    Met prima verbinding. Maar de standaard connecten nadat je laptops aan heb gezet. Werkt 9 van de 10x niet. Asus router btw.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb als ik BF3 speel vaak last van dat m'n pc gewoon compleet vastloopt.
    Dat het beeld en geluid blijft hangen. Niets werkt dan nog meer, zelfs de reset knop op m'n case niet. Enige oplossing is de killswitch gebruiken en opnieuw opstarten.

Eerste dacht ik dat het aan het gebrek aan RAM lag. Had 4GB ddr3 en BF schijnt soms tot 4.5+ te gaan dus heb ik vanmiddag maar 4gb erbij gehaald.
    vanmiddag leek het even de oplossing te zijn alleen nu is dat ook weer voorbij.

Vermoed nu dat het aan de temperatuur van m'n cpu zou kunnen liggen.
    Iemand(lees lenny:+) die een goed programma kent om een log bij te houden?
    Heb nu RealTemp360 gevonden en draaiende maar weet niet of dit een goed programma is.

20. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Everest home edition.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina