Op dit moment worden een groot aantal IP adressen van gebruikers van internet providers geblokkeerd in spam blacklists. Dit zijn dus niet de IP adressen van de mail servers van ons maar van de internetverbindingen van gebruikers zelf bij hun eigen internet providers. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan bij verzending van E-mail van een eigen domein via de services van uw internet provider, deze resulteert meestal in een 503 foutmelding maar ook andere foutcodes of helemaal geen foutmelding is mogelijk. Helaas kunnen wij de oorzaak voor deze storing niet wegnemen.
Dit probleem kunnen wij helaas niet oplossen aangezien dit niet onze eigen omgeving en dienstverlening betreft.
Iedere klant kan zelfstandig controleren of dit het geval is wanneer hij/zij deze melding ontvangt, hiervoor dient men het eigen publieke IP-adres op te zoeken door naar de volgende site te gaan:
http://www.whatismyipaddress.com
Kopieer dit IP adres en ga vervolgens naar:
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Plak vervolgens het adres in het invoer veld en voer de controle uit.
Wanneer een van de scans een andere status geeft dan groen dan betekent dit dat het betreffende IP-adres op een blacklist staat. Over het algemeen wordt dit opgegeven met een rode stip.