[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 jul 2011.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Man, je moest eens weten hoeveel aliens ik al op mijn killlist heb staan.
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Ontsnappen geavanceerde buitenaardse beschavingen aan ons oog van de naald door zich te vestigen in zwarte gaten? Het zou prima kunnen; zwarte gaten leveren een praktisch oneindige hoeveelheid energie op, precies wat een geavanceerde beschaving nodig heeft. Toegegeven, ik ben geen expert, maar mij lijkt het voor een zeer geavanceerde beschaving geen onmogelijke opgave en zelfs geen onverstandige keuze om zo'n migratie uit te voeren.

    [​IMG]
    Een fotosoep van hoe een ster opgeslokt wordt door een zwartgat

    Volgens vele Ancient Alien-'theoristen' verwijzen veel oude beschavingen naar Cygnus als de herkomst van hun goden. Van Cygnus X-1 wordt gedacht dat het een zwart zou zijn. Zouden ze gelijk hebben?

    Ik denk (en hoop) dat we langzamerhand steeds meer serieuze onderzoekers zien nadenken over (geavanceerde) buitenaardse beschavingen, en zou het waanzinnig mooi vinden als we door dit soort onderzoek, gecombineerd met de (pseudo-)wetenschap ontdekken dat er toch waarheid blijkt te zitten in hun speculaties. Wat mij betreft vormt dit artikel een argument om eens serieus na te gaan denken over Ancient Alien-hypothesen en te kijken of het wel écht zo ver gezocht is wat zij stellen.



    :eek:
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind een gewone planeet zoals die van ons toch iets aannemelijker. Je hebt met een ster in principe ook oneindig veel energie, als je die energie weet te oogsten natuurlijken.
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Het zou dan (denk ik) gaan om aliens die (net als waar wij mee bezig zijn8)) hun planeet zo verpest en uitgeput hebben dat er een andere oplossing nodig was. Weet niet hoe het zit met zwarte gaten, maar ook sterren gaan op een gegeven moment kapot natuurlijk.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kepler 22-b: Earth-like planet confirmed



    Astronomers have confirmed the existence of an Earth-like planet in the "habitable zone" around a star not unlike our own.

    The planet, Kepler 22-b, lies about 600 light-years away and is about 2.4 times the size of Earth, and has a temperature of about 22C.

    It is the closest confirmed planet yet to one like ours - an "Earth 2.0".

    However, the team does not yet know if Kepler 22-b is made mostly of rock, gas or liquid.

    During the conference at which the result was announced, the Kepler team also said that it had spotted some 1,094 new candidate planets - nearly doubling the telescope's haul of potential far-flung worlds.

    Kepler 22-b was one of 54 exoplanet candidates in habitable zones reported by the Kepler team in February, and is just the first to be formally confirmed using other telescopes.

    More of these "Earth 2.0" candidates are likely to be confirmed in the near future, though a redefinition of the habitable zone's boundaries has brought that number down to 48. Ten of those are Earth-sized.

    [​IMG]
    The planet, shown here in an artist's conception, lies about 15% closer to its star than the Earth is to the Sun


    Is niet de eerste keer, maar ach. Toch altijd leuk nieuws. :+ We komen er wel.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoe kijken jullie tegenover Crystal Skulls, ik heb me daar laatst in verdiept en nergens is bewezen dat al die dingen 'nieuw' zijn. Sommige zouden zelfs duizenden jaren oid kunnen zijn, maar wel zo gemaakt dat het zelfs nu met moderne technologie nog enorm veel werk is.

    Alien or fake?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Of gemaakt met een techniek die verloren is gegaan.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Ik ken de Crystal Skulls eigenlijk alleen nog maar van Indiana Jones, zal er me eens wat meer in verdiepen :+

    @Dulle: Altijd leuk dat soort berichten, hopelijk maken we het nog mee dat er een mogelijkheid is om daar heen te gaan, vast niet maar erover dromen is altijd leuk :+
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Crystal skulls? Nog nooit van gehoord. Maar ik vind het een rare gedachtensprong om te suggereren dat iets dat we niet snappen mogelijk buitenaards is.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Was van een aantal van die dingen niet bewezen dat ze fake waren (niet zou oud als werd gezegd).
    Ligt er dus geheel aan of de leeftijd van die dingen definitief bewezen kan worden, anders blijft het een twijfelgeval. Wel een leuk onderwerp. :D
     
  11. Seh

    Seh Guest

    Eerder dit inderdaad. Atlantis en zulks. :p
    Al geloof ik daar nog niet echt in, maar zou wel verschillende dingen kunnen verklaren.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoeft nog niet eens Atlantis te zijn, weet jij wat er in de middeleeuwen aan kennis allemaal is verbrand/vermoord/verketterd.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Sommige zijn bewezen fake te zijn( zoals de skulls die in Londen en Parijs liggen , ik gok dat de Mitchells Skull ook fake is, maar skulls als Max zouden wel eens oeroud kunnen zijn).
     
  15. Seh

    Seh Guest

    True. Een hele hoop jammer genoeg. Maar allemaal in de naam van God de almachtige. _O_ _O_ _O_
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heel veel mensen vonden die Indiana Jones film kut, maar ik vond het juist door mijn interesse in die skulls en het buitenaardse de beste Indy film tot nu toe. :+ Maar ik zal wel weird zijn.

    Zometeen maar weer eens mijn geheugen wat opfrissen mbt die skulls.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vette dingen ja, maar snap de link met buitenaards niet.
     
  18. Seh

    Seh Guest

    Dingen die wij zelf atm niet zouden kunnen maken of heel moeilijk.
    [​IMG]
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het wel in het rijtje voor ancient aliens vallen.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat is dat toch voor kut meme zeg. Kom ik de laatste tijd overal tegen. 8)
    Ik vind dat altijd wel een leuke enthousiaste gast. Leuk om naar te kijken. Of ie altijd gelijk heeft? Dunno, maar de theorieën zijn interessant.

    Maar als iemand 'overdreven' sceptisch gaat doen in zo een programma is het prima, die mening wordt niet belachelijk gemaakt. Onzin. :+
     

Deel Deze Pagina