Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja hoor, kom ik ook eens SOGgen, ben ik alsnog te laat. :mad:

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Wat betekend SOG eigenlijk? :+

3. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Studieontwijkend gedrag

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ah, weer wat geleerd wat ik toch best vaak doe :+

5. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goede site waar ik marktaandelen kan vinden? Ik moet namelijk het aandeel van Ben & Jerry's weten. Nergens te vinden tot nu toe, enkel met Ola en Hertog erbij.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand misschien nog de accountnaam of e-mailadres van degene die zo goed was in levensverzekeringswiskunde?

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ruben III, hij is hier alleen bijna nooit meer

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok thnx!

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nu goed,

Iemand die kort en krachtig kan uitleggen wat een Cashflow inhoudt en doet?
    Boek en internet staat het in het chinees uitgelegd.

Heb wel door hoe je het moet toepassen alleen zo heb ik er niet hele veel aan als ik niet weet wat het precies doet zegmaar.

Of is het echt zo simpel als cash dat een bedrijf inkomt en wat er uitgaat?
    (inkomst/uitgaven)

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ja het is zo simpel, de pitfall is alleen het verschil tussen opbrengsten/inkomsten en kosten/uitgaven.

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    + correctie die je moet maken voor afschrijvingen en mutatie voorziening (tenminste, dat is mij geleerd)

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ja als die afschrijving erop geboekt is wel, maar dat hoort niet. Afschrijving = kosten, geen uitgaven. Zelfde geldt voor voorzieningen. Maar ben je niet in de war met iets anders (opgaven waarbij je fouten moest zoeken en verbeteren misschien?)?

Laatst bewerkt: 28 nov 2011
  13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Jingga proberen te corrigeren op het gebied van economie?
    Dat is net als tegen Matrix ingaan op het gebied van wiskunde. 8)

14. Seh

Seh Guest

Of tegen Cruijff in gaan als het om het leiden van een bedrijf gaat!

Oh wait... :+

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Haha nou nou, dat valt wel mee. Ben 2 jaar geleden met Accountancy gestopt omdat ik het niet leuk meer vond en nog niet wilde werken :+ Was al wel op driekwart van mijn bachelor ongeveer...

Maar wat dit betreft, heb ik sowieso voor liquiditeitsrekening/cash flow overzicht in mijn hoofd zitten met hele grote uitroeptekens: alleen werkelijke geldstromen. En dat is in principe heel simpel.

Ik heb echt nog nagedacht over uitzonderingen en/of manieren waarop dingen als afschrijvingskosten er wel in voor zouden kunnen komen, maar ik zou niet weten hoe :+

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja in principe snap ik wat je bedoeld, alleen bij mijn boeken en in de financieringslessen + boekhouden beginnen ze vaak als volgt:
    Nettowinst
    + afschrijving
    + evt mutatie vz
    + nettorentelasten
    +/- mutatie geinduceerd netto werkkapitaal
    = KS op operatiebasis

Weet niet of je dit herkend?

Werk je nu wel bij een acc.kantoor btw?

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ooh ja dat wel, ik zie een cashflow overzicht voor me in kolomvorm, waarin echt alleen de werkelijke stromen vermeld staan ;)

Nee nadat heb toen besloten te kappen (aug 2009) meteen ingeschreven op de Erasmus, en doe nu Economie. Waar ik dit jaar alweer mijn bsc afrond, met major International Economics.

Kwam er na een summercourse Algemene Economie op Nijenrode achter dat ik macroeconomie enz veel leuker vond dan Accountancy.

Ik kreeg gelukkig wel wat vrijstellingen

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja vind dat ook wel apart, dat bijv. afschrijvingen erbij moet terwijl dat geen uitgaande KS is, puur als je kijkt naar in- en uitgaande kasstromen :+

19. Seh

Seh Guest

Zou iemand mij in het kort uit kunnen leggen wat de quantumgetallen (n,l,m) inhouden? En dan bijvoorbeeld bij een 4p-toestand.

Tevens is het voor mij ook lastig te begrijpen wat de spintoestand nu precies inhoud en hoe je dit bepaald en aangeeft. Wij gebruiken het boek "Chemistry'' van McMurry & Fay en dat is dus in het (Harvard) Engels. Soms een beetje lastig. De stof zelf is (nog) niet zo moeilijk, maar deze dingen kom ik niet helemaal uit.

Alvast bedankt. :)

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    n = hoofdkwantumgetal, deze geeft de positie van een elektron in het atoommodel Borh aan. n is een natuurlijk getal (n =/= 0). Overigens is de waarheid 90% (volgens mij).

l = nevenkwantumgetal, deze laat in wezen zien hoe het atoom er uit ziet. In het geval van een 4p orbitale vorm (hier kun je de modellen zien). Het verschil met het klassieke atoommodel is dat in dit model de golfbeweging van het elektron wordt weer gegeven. l is wederom een natuurlijk getal dat deze keer wel 0 kan zijn. Echter is l ALTIJD kleiner dan n.

m = magnetisch kwantumgetal, hiervoor is de uitleg wat ingewikkelder. Als je laat weten welke opleiding en niveau je precies doet kan ik kijken of ik het duidelijk kan uitleggen.

Ik heb het geprobeerd zo simpel mogelijk te houden (gezien ik je kennis en opleiding niet weet.) Mocht je duidelijkere of uitgebreidere uitleg willen hoor ik het wel.

Deel Deze Pagina