Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Heeft iemand wat tips om mijn grip te versterken? Ik merk met deadliften dat mijn linkerhand moeite heeft met de stang vast te blijven houden.
    De stang glijd gewoon langzaam helemaal naar mijn vingertoppen en dan ben ik genoodzaakt om te stoppen omdat anders de stang gewoon uit mijn linkerhand donderd. Ik kan nu niet echt hoger in kilo's terwijl mijn benen en rug dat wel aankunnen... beetje kak dit.

Iemand tips?

Zal het eerst maar eens met wat magnesium proberen ofzo. Moet ik wel zelf aanschaffen want dat hebben ze niet in de sportschool.

Oja, ik gebruik mixed grip voor als dat van belang is. Allebei m'n duimen rechts.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    blijven oefenen en mixed grip alleen bij de zwaarste set gebruiken

ik kon, toen ik startte met deadliften, niet zwaarder dan 100. Echter ik trainde toen al een redelijk tijdje! Gewoon blijven doen en verder alleen de laatste set mixed gebruiken. Verder kan optrekken en hammercurls je ook nog wel wat op weg helpen :)

3. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    100 kilo is ook precies waar ik vast zit. Hoewel ik dat gewicht toch redelijk zwaar vindt, merk ik dat ik nog lang niet aan mijn max zit en dat ik er meer herhalingen morgelijk zijn, mits mijn linkerhand niet langzaam open gaat...

Pullups en hammer curls zitten al in het schema.

Mixed grip gebruik ik eigenlijk altijd, beginnend vanaf mijn warm-up sets tot de laatste set. Wat is de beredenatie achter deze grip pas in de laatste set te hanteren?

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ga deadliften pak ik van die polsbanden die je om de bar heen kan draaien.
    Eerste setjes van 120 lukt nog wel zonder maar zodra ik hoger ga merk ik dat ik bij de 2/3e rep m'n grip al aan het verliezen ben.
    Dit soort dingen;

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Merk dat mijn grip sterker word, vandaag 6x105kg deadlift gedaan, en het trok maar een beetje aan m'n handen, i.t.t. vorige training.

6. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Onderzoeken zijn allemaal op muizen gedaan? Beetje raar dat er wordt gedaan alsof dit heel baanbrekend is omdat het is gepubliceerd, aangezien dit om fysieke veranderingen gaat lijkt me dit lastig te vergelijken met effecten op mensen.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zit ook al heel lang tegen de max aan van die leg extension machine. Er zijn bij mij iig geen andere machine ervoor, dus ik denk eraan om front squats te gaan doen. Legt de nadruk meer op de quads en minder op de hams.

Magnesium/ Grip training/ Straps

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan bij die leg extension machines toch met 1 been de oefening doen.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Oh mijn god, dat ik daar niet eens over nagedacht heb :+

Ga het morgen uit proberen :p

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Whahaha, scherp Pine:+.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en toch vind ik dat niet optimaal. Je houdt moeilijker balans en gaat toch als snel wat schuin met je been met als gevolg een verkeerde belasting op je knie. Dit kan je overigens deelsvoorkomen door de je been recht te houden met beide handen.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    True. De oefening is gemaakt voor 2 benen, dus je zult wat beter op je form moeten letten. Ik weet zo niet welke spier je pakt bij lunges, anders zou je miss daar ook even naar kunnen kijken

13. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Hoeft niet erg te zijn aangezien mij zelfs door een fysio werd aangeraden om met 1 been te trainen en dan bijvoorbeeld met m'n rechtervoet links van het midden te duwen om zo de druk op 1 kant van m'n knie te houden. Met hele zware gewichten moet je daar natuurlijk meer mee oppassen. Ik doe nu 140 kilo met 1 been, soms met m'n knie gewoon recht voor me en soms zo schuin en nog nooit last van gehad.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    one legged extention 140kg?

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het gaat er gewoon om dat je dan eerder met je lichaam gaat hangen, waardoor je, theoretisch, last zult gaan krijgen.

16. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Pics van quads Marty?

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Volgens mij zat ik de laatste keer op 140 ja. Kan misschien 10 kilo schelen, want ik hou het allemaal slecht bij de laatste tijd. M'n benen zijn behoorlijk sterk, maar de rest loopt behoorlijk achter.

Zit wat in, maar ik heb er (nog) geen last van. Ik heb al lang last van een van me knieƫn sinds ik een kijkoperatie heb gehad en dit werd mij onder andere aangeraden door de fysio.

Laatst bewerkt: 12 dec 2011
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Marty: Leg extension:

Leg Press:

Doel jij niet op de leg press? No Offence, maar dat redt iedereen hier denk ik wel op 140 kg 1 been.

Sowieso gaan maar weinig Leg extensions >130 kg fabrieksaf.

Laatst bewerkt: 12 dec 2011
  19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Haha klopt, verkeerd gelezen. Nee ik dacht ook al. Vond het ook al niet zo bijzonder :F:

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina