[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Dat is prettig om te horen. Daar vertrouw ik dan wel op. Had van een meisje in de bruna ook de hongerspelen en Gone aangeraden gekregen omdat ze samen in 1 pakket zaten. Maar toch eens aan Eragon beginnen... dan hongerspelen.. dan eindelijk de verboden en verbannen reeks afmaken.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Bij GR kun je dus ook Groups aanmaken. Die zijn eigenlijk bedoeld om daar discussies te voeren, samen boeken te lezen etc. Maar het leek me wel leuk om alle GR members van XBW in 1 groep te hebben.

Heeft het nut om een group aan te maken of gaat zich er toch niemand voor aanmelden? :+ Kunnen jullie misschien zelfs ook een poll aanmaken over Murakami! :eek:

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja hoor, lijkt me leuk. De meeste mensen lezen hier toch wel dezelfde soort boeken.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Hm. Books & Literature? Just for Fun? of Friends & Common Interest (games staat er niet als interest tussen! :eek: Schande!)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Murakami als topic! :cool:

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Xboxworld.nl Reading Club

Volgens mij moet ik aanmeldingen accepteren, dit natuurlijk zodat er geen non-xbw-ers lid worden.

Iedereen met een GR account, meld je aan! En als je geen GR account hebt; maak die dan eens snel aan! :eek:

Maak een poll aan, plaats foto's van je boekenkast, voer discussies. Of word gewoon lid zodat je een leuk overzicht krijgt van alle XBW members op Goodreads. :thumbs: DO IT

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Aangemeld.

Prepare for War! :+

8. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben ook nog steeds bezig met de Inheritance serie, lange boeken dus wissel ze graag af. Daarnaast de hongerspelen las ik een stuk gemakkelijker en was er helaas snel doorheen. Maar je hebt een goede tijd aan lezen voor de boeg met ze.

Daarnaast me ook aangemeld bij de groep, dus die vreemde dat is mijn profiel, cheers!

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Overigens moet ik wel bekennen dat ik de boeken van collega en vriend Steve Berry wel beter vind dan die van Rollins. :+

Toen ik een Berry gelezen had was ik al meteen verkocht. Veel minder toevalligheden, minder grof bloed en het overdreven gebeuren zit er niet of nauwelijks in.

Bijna hetzelfde tempo als Rollins, maar Berry leest gewoon sfeervoller en lekkerder weg.

Erfenis van de Tempeliers was mijn eerste. Inmiddels ook al zijn andere boeken in bezit, zoals de losse boeken Het Derde Geheim, De Amberzaal en de Romanov Voorspelling. Allemaal stand alone boeken zoals ze dat noemen en De Romanov Voorspelling vond ik veruit de beste en meest ontroerende van de drie.

De serie met hoofdpersonage Cotton Malone is ook geweldig. Vooral het tweede boek in die serie, wanneer hij zijn ex vrouw uit een vliegtuig gooit. :+

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat misschien ook wel leuk is voor ons lees clubje is dat we boeken die we echte topperts vinden op de To Read Shelf zetten. Die is natuurlijk eigenlijk bedoeld voor als men samen 1 boek wilt lezen, maar misschien is het dus een leuke manier om al onze aanraders op 1 plek te verzamelen.

Wil je een hele serie aanraden, plaats dan toch maar 1 deel op de shelf, anders raakt ie wel erg snel overvol.

Misschien. :+

Eerst maar eens meer members verzamelen. :p (al mogen de huidige mensen natuurlijk al beginnen)

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik er maar vast bijzetten dat Murakami zo'n 17 boeken heeft geschreven, dus de shelf is sowieso snel vol. :+
    Op zich wel een leuk idee om aanraders erop te zetten. Maar als iedereen boeken gaat toevoegen die zij zelf wel aanraders vinden (en de rest niet ;)) is het misschien ook een beetje nutteloos?

Laatst bewerkt: 17 dec 2011
  13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo? Als je wat inspiratie nodig hebt voor wat je wilt kopen/lezen zou het best handig kunnen zijn. Is dat niet altijd zo dat iets wat ik een aanrader vind dat een ander er nog niet mee dood zou willen worden gevonden? Dan zou het vragen van aanraders nooit nut hebben. ;)

Als dan pv per genre even een shelf wordt aangemaakt blijft het ook overzichtelijk.

En als je alle 1 de boeken van hem aanraders vindt, zet ze er maar op hoor. :p

Maar het is maar een ideetje hoor. :+

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat is waar. Ik weet eigenlijk niet waar ik aan dacht, dacht denk ik meer aan boeken die (bijna) iedereen goed vind, zoals de LotR serie, etc.
    Verder vond ik het ook een topidee hoor. :p

edit: Wilde net zeggen dat ik dan maar het spits af ga bijten, maar iemand had er al een meesterwerk opgezet. ;)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb zelfs al een datum neergezet waarop jullie hem allemaal moeten beginnen. :+

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hem zelf niet eens gelezen! :+

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik doe zelf vanzelfsprekend ook mee. ;)

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha welke datum heb je erbij gezet? Oh, 1 maart zie ik. Dan doe ik ook wel mee, als ik het tot die tijd kan volhouden tenminste. :p

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zijn de Harry Potter boeken het nog waard te lezen na het zien van alle filmen? Ik weet bij iedere film wel steeds stukken zijn weg gelaten, maar uiteindelijk is het toch hetzelfde verhaal... Andere serie waar ik ook wil aan beginnen is Inheritance Cycle, misschien dat dat een betere keuze is terwijl ik het HP verhaal wat laat zinken? :+

Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom (ben wel een beginnende lezer) :).

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina