Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb de 35mm f1.8 voor €169 gezien (zelfde die JP ook heeft) Goede prijs of is ie ergens nog lager te vinden?

2. JeePee

JeePee Guest

€2,- goedkoper bij cameranu.nl :+

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik hebhet voor 140 bij saturn gehaald.

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon de instapmodellen zijn altijd wel goed om te beginnen.
    De nikon D3100 is een mooi model en bij Canon kun je kijken naar bijvoorbeeld de 550D of 600D.
    Als je tenminste een DSLR wilt :)

Edit: oh dear god, Tamron heeft net patent aan gevraagd voor een 18-300 zoomlens, dat moet je toch niet willen? 8)

Laatst bewerkt: 20 dec 2011
  5. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dank je. :) Heb er inmiddels 1 gekocht. :thumbs:

6. JeePee

JeePee Guest

Welke?

Ik zit nog altijd te wachten op de eerste 8-600mm :'-(

7. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    F1.2 L

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jonge, 8-600 f0.95 over het gehele zoombereik met IS, macro en tilt shift! fuck lenzen wisselen jonguh dan heb je gewoon alles in 1!

9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Dan moet ik maar 'ns bezoekje brengen aan Saturn. Zit d'r vast wel een bij me in de buurt.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me af hoe je ogen soms zo mooi eruit kan laten komen in een foto? Is dat volledig op nabewerking gesteld of ook qua foto toestel of beide? (Denk zelf laatste) Zo heeft Reinier (professional
    ) zeer mooie foto's : www.RVDA.nl

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zo te zien maakt hij gebruik van een ooglampje (meestal een lichtbron in de buurt van de lens die dus een klein fonkeltje in het oog veroorzaakt, hoeft geen harde bron te zijn dus kan ook een standaard bulb lamp zijn :)) en daarnaast zo te zien in de nabewerking het contrast in de ogen gigantisch omhoog gooien.

Ik ben inmiddels begonnen met een serie foto's die op screengrabs van films moeten gaan lijken, vandaag mijn eerste gemaakt, graag feedback om er voor te zorgen dat dit een sterke serie wordt!

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nice. Ik ben ook met zoiets bezig, al zit ik nog in de conceptfase.

Als je wil dat het een sterke serie wordt moet je denk ik vooral gaan kijken naar wat je precies wil vertellen. Allereerst: waarom wil je foto's maken die op filmstills lijken?

13. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nice inderdaad. Had 'm ook al geliked op facebook.
    Je blik is wat passief, waardoor je je afvraagt of die trigger echt wordt overgehaald of dat er in je hoofd een grote mindfuck bezig is

14. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geen filter...dan maar een flitser!:cool:

Met de Canon Speedlite 430EX II zit ik voorlopig wel even goed he? Ik zie dat een aantal mensen van het forum deze flitser ook hebben.

15. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Toch maar besloten om voor deze te gaan: Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.8G

Heb 'm via die prijsvergelijk sites gevonden voor 175 euro, maar hoop eigenlijk dat ie ergens nog wat goedkoper is (want ik heb niet veel money atm ;p) en elke euro is meegenomen, right? Weten jullie dat mss? :D

16. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Niet om te bitchen, maar je mondhoeken zijn te ver naar boven. Het lijkt geen serieuze foto daardoor. In mijn ogen dan. Wat de rest van de foto betreft heb ik geen verstand van maar het zou een bijzondere serie kunnen worden mits je ook geloofwaardig over komt. Dit is dus als opbouwende feedback bedoeld :) Ik geef gewoon door hoe het bij mij over komt.

Laatst bewerkt: 22 dec 2011
  17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is duidelijk, we kunnen wel tegen een stootje hoor. :+

Ben het er overigens niet mee eens, vind de uitdrukking wel sereen, hoeft van mij niet zo sip of zo, zou dan wat mij betreft juist te cliché worden.

18. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom?

Een vraag puur uit interesse, Ik heb zelf namelijk de 35mm F1.8G al en vraag mij momenteel af wat de toegevoegde waarde van de 50mm F1.8 zal zijn (buiten portret foto's waar deze beter voor geschikt is).

Twijvel ontstaan uit het feit dat hij niet op voorraad is bij Cameraland is vervelend/irritant.
    (Vind €175,- met de mogenlijk hem persoonlijk terug te brengen namelijk wel een mooie prijs met een fijn gevoel.)

Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb een 35mm en een 50mm.
    De 35mm gebruik ik vooral binnen als je reelijk weinig afstand hebt tussen jezelf en het onderwerp. Buiten heb ik eigenlijk alleen de 50mm f1.4 erop zitten.

Voor mij heeft het zeker meerwaarde.

20. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Jullie hebben niet echt lenzen met veel bereik he?! De meesten hier niet iig...

Deel Deze Pagina