[Muziek] Eindejaarslijstje 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 22 dec 2011.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654

[gb][Muziek] Eindejaarslijstje 2011[/gb]

In een paar topics op XboxWorld zijn al wat eindejaarslijstjes te vinden op het gebied van muziek. Maar omdat niet iedere Rock-liefhebber ook direct een HipHop-fanaat is leek het me leuk om een centraal eindejaarslijstjes topic te openen. Op die manier kun je, als je daar voor open staat, nieuwe albums en artiesten ontdekken en zo je muzieksmaak mogelijk verbreden. Het lijkt mij als liefhebber in ieder geval leuk, ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie favoriete albums uit 2011 zijn!

[gb]En nu?[/gb]
    Heel simpel: Post in dit topic een lijstje van je tien favoriete albums van het afgelopen jaar, met als het kan een kleine toelichting waarom je dat album hebt gekozen. Enigste regel die er is, is dat het album in 2011 is uitgebracht.

Mocht je niet meer weten welke albums er het afgelopen jaar zijn verschenen, kijk dan even hier. Ik zal de mijne later deze week plaatsen.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Iets met Mastodon, even over nadenken. :)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Pff dat lijstje van MM is totaal niet overzichtelijk en echt ALLES staat er op.
    Wiki is niet compleet..

Anyway, heb nu een shortlist van 27 albums.. Wordt dus flink schrappen :p.

4. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    I know, maar ik kon zo snel niks anders vinden :+

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
  6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Echt een top 10 maken vind ik moeilijk, maar deze platen staan er in ieder geval in:

Primordial - Redemption at the Puritan's Hand
    Mastodon - The Hunter
    Fleet Foxes - Helplessness Blues

Lou Reed & Metallica staat er zeker NIET in. :mad:

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Leuk, eens kijken of ik vandaag een lijstje in elkaar kan zetten op het werk.

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    ‎1. Opeth - Heritage
    2. Fleshgod Apocalypse - Agony
    3. Origin - Entity
    4. Herder - Herder
    5. De Staat - Machinery
    6. Craft - Void
    7. Devin Townsend Project - Deconstruction
    8. Steel Panther - Balls Out
    9.Woods of Desolation - Torn Beyond Reason
    10. Nero - Welcome Reality.

Jup, dat moet hem ongeveer zijn.

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    El Camino van de Black Keys. Geweldig album zo aan het einde van het jaar. Vorig werk van de Black Keys vind ik niet zo interessant maar de sound op dit album vind ik echt geweldig.

Benjamin Francis Leftwich - Last Smoke Before the Snowstorm

Mijn favo singersongwriter van 2011, met de prachtige nummers Atlas Hands en Pictures. Het is allemaal heel ingetogen maar ik houd hier wel van!

Ben Howard - Every Kingdom

Ook zo'n heerlijk tokkelalbum. The Wolves is echt een geweldig nummer. Luistert heerlijk weg in de trein of tijdens het huiswerk maken.

Foo Fighters - Wasting Light

Rockt gewoon lekker. Vind alleen die metalachtige plaat niet in het straatje van de Foo's.

Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
    Doet mij denken aan de oude tijden van Oasis. Heerlijk pop/rock album maar wel een album wat je niet te vaak moet opzetten. Bepaalde nummers willen al gauw gaan vervelen ( AKA.... What a Life! bijvoorbeeld,, )

Verder ben ik nog bezig met het 'luisteren' van Snow Patrol, dEUS, Wilco & Beirut. Probleem is dat ik bij deze albums vaak de leuker nummers even snel tussendoor aanzet maar niet het hele album draai.

Radiohead en Coldplay vind ik gigantisch tegenvallen. Blijf bij deze bands wel de eerste albums draaien...

10. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Random volgorde.
    1. Jay-Z, Kanye West - Watch the Throne
    2. Tyler the Creator - Goblin
    3. Kendrick Lamar - Section 80
    4. Childish Gambino - Camp
    5. Mac Miller - Blue Slide Park

11. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Hoe langer ik er mee bezig ben, hoe lastiger het wordt.
    Zit nu onder de twintig albums. :+

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640

1. The Strokes - Angles
    2. The Black Keys - El Camino
    3. Ben Howard – The Kingdom
    4. Mogwai – Hardcore Will Never Die, But You Will
    5. The Vaccines – What Did You Expect From The Vaccines?
    6. Foo Fighters – Wasting Light
    7. Cataldo – Prison Boxing
    8. The Decemberists – The King Is Dead
    9. Pete and the Pirates – One Thousand Pictures
    10. Cage The Elephant – Thank You Happy Birthday

Noemenswaardige kandidaten:

13. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Nummer 22 moet je even omdraaien ;)

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mijn lijstje:

1. Times Of Grace - Hymn of a Broken Man

Meesterlijk plaat van zijproject van de huidige Killswitch Engage-gitarist en voormalig vocalist van die band. Baanbrekende metalcore, een genre dat allang doodgebloed leek. Innovatief, spannend en een uitstekende mix van pure agressie en de schoonheid van muziek zelf.

2. The Deaf - Toot Whistle Plunk Boom

Mix punk, rock&roll, beat en soul samen en je hebt The Deaf. Geniale debuutplaat van frontman Spike (inderdaad, die van Di-rect). Maar dit heeft niks met Di-Rect te maken. Brutale frisse sound met een behoorlijke attitude. Leuk is vooral de afwisseling van zang tussen Spike en de bassiste.

3. Sepultura - Kairos

De legendarische Braziliaanse metalband met de derde conceptplaat op rij: Kairos. Het concept van tijd wordt onder de loep genomen en Sepultura maakt zelf een tijdreis door alle verschillende speelstijlen aan te meten uit het 25-jarig bestaan van de band.

4. Dropkick Murphys - Going Out In Style

Hele hele fijne plaat. Natuurlijk erg herkenbaar, maar altijd reden voor een goed feestje. Biertje erbij, meelallen en een moshpit bouwen. Folkpunk op zijn best!

5. Within Temptation - The Unforgiven

Beest van een conceptplaat van WT. Daarnaast een hele andere sound dan dat we gewend zijn van de band, en daar slagen ze hartstikke goed in.

6. Splendid - Connect Back To The Stars

Hele hele hele fijne zomerplaat. Daarnaast is de track 'Again' niet uit je kop te krijgen.

7. Korn - The Path Of Totality

Gewaagd experiment van Korn om een album te maken dat hevig beïnvloed is door dubstep. Echter zeer geslaagd en een beter experiment dus dan Lou Reed en Metallica. Maar goed, dat is gitaarspelen terwijl ik aan het schijten ben ook.

8. Trivium - In Waves

Pure kwaliteit van Trivium. Stelt geen moment teleur.

9. Chimaira - The Age Of Hell

Ook een van de beste metalplaten van het jaar. Heerlijk agressief en boeiende songstructuren.

10. Die Apokalyptischen Reiter - Moral & Wahnsinn

Gekke band uit Duitsland met briljant goede nummers. Moral&Wahnsinn is geen uitzondering.

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    1. The Roots - undun
    2. Kendrick Lamar - Section 80
    3. Jay - Z & Kanye West - Watch The Throne
    4. Bad Meets Evil - Hell: The Sequel
    5. Kempi - Testament van Zadian Adamus
    6. J. Cole - Cole World
    7. Nero - Welcome Reality
    8. Red Hot Chili Peppers - I'm With You
    9. Game - The R.E.D. Album
    10. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves

Mijn twee hoogste waren dan ook twee die voor mij uit het niets kwamen. Misschien dat dat ook hielp (lager verwachtingspatroon), maar vooral die eerste is een meesterwerk natuurlijk. Geen één slecht nummer. Kendrick is verder hét hiphop-talent van nu, die heeft wel echt naam gemaakt voor mij dan. Ook Kempi was een verrassing, qua songteksten niets bijzonders maar gewoon erg lekker om naar te luisteren.

Tegenvaller was toch wel een beetje RHCP. Nog aardig vaak geluisterd maar had er meer van verwacht.

Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik vind Kendrick dus totaal niet hét hiphop-talent van nu. Leuk albumpje dat hij in elkaar heeft gezet, maar voor de rest is hij imo totaal niet impressive. Gewoon van hetzelfde niveau als de Lil Wayne's etc. van deze wereld.

Ik moet nog even goed over een algemeen lijstje denken, maar ik kan alvast 1 plaats met zekerheid benoemen:

1. The Roots - undun.
    Meesterwerk. Hoewel het een heel kort album is zijn alle tracks enorm sterk en is het overkoepelende concept geweldig verweven door het album en de bijbehorende Suite aan het einde. Fenomenaal album.

17. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik zie #Section80 van Kendrick Lamar op veel websites/blogs hoog eindigen, net als Black Up van Shabazz Palaces. Die laatste heb ik gisteren eens opgezet maar werd er niet echt warm of koud van.

Ben zelf nog bezig met m'n lijstje. Eerste vijf wel aardig tevreden over maar daarna wordt het wat lastiger :+

18. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Heh wat? Kendrick met Lil Wayne vergelijken? 8)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Qua niveau van teksten en structuur vind ik het elkaar niet veel ontlopen.
    Vergeleken met bijv. Blackthought zijn het toch echt maar matige rhymes. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.

20. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Random volgorde

Deel Deze Pagina