[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, die ketting is echt awesome! :)

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben benieuwd hoe The Hallows is Dulle, benieuwd of Scott me ook met dit boek kan pakken.

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren trouwens 'Het Noorderlicht' uitgelezen. Geweldig boek, nog bedankt voor de tip hier. :)
    Vandaag waarschijnlijk gelijk beginnen in deeltje 2. Oh, en ik heb met deel 1 mijn challenge (voor de 2e keer) gehaald. Ik zat nog te twijfelen of ik hem ging halen toen ik hem had geupdated met 5 boeken, maar uiteindelijk dus gehaald. ;) Dit jaar ga ik er waarschijnlijk nog wel overheen met 2 boeken (rest van de serie)

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Hoe insane snel lees je dan wel niet? 8)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.763
    Dat valt toch wel mee. Als ik de hele dag vrij heb en voldoende besteed aan lezen redt ik ook zo een boek per dag.

6. Melanie

Melanie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Een boek per dag. 8)

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo lees ik snel dan? Omdat ik in een week misschien nog 2 boeken lees of dat ik er dit jaar 35 heb gelezen? Ik lees inderdaad snel ja, en als ik goed in een verhaal zit gaat het hard. Thuis lees ik niet veel, bijna altijd in de bus+trein.

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Murakami... Jullie zijn lekker bezig om met zijn allen Kafka op het strand te lezen en ondertussen mij te dwingen dat ook te doen (:+). Maar niemand heeft dat boek al gelezen en kan me garanderen dat het een leuk boek is.

Dus deze vraag voor de Murakami fanclub: Jullie kennen wat voor soort boeken ik lees; welke Murakami is dan het beste voor mij om in te beginnen? (en Yellow, stfu ik lees wat ik wil. :p)

Ik doe geen beloftes dat ik direct een Murakami boek ga kopen, maar Iris heeft wel gelijk. Door mijn drang om Modder altijd te dwarsbomen ben ik in het geval van Murakami vergeten open te staan voor nieuwe ervaringen/boeken. 8) Dus ik zet bij deze de deur op een kier.
    Mits jullie mij een gerichte aanrader kunnen geven that is. Dus kom niet aan met ALLE MURAKAMI BOEKEN ZIJN GODDELIJK!

(oh en dat de kortingen maar gelden tot 1 januari speelt ook mee. O-))

Zoals gezegd; verwacht niet dat ik direct naar de winkel ren, maar dan ik het wel in gedachte houden. ;)

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij 1q84 het beste kunt waarderen, daar draait het allemaal om een soort parallelle wereld. Een wereld waarin Little People voorkomen (kleine wezens die een pop van lucht maken) Het is allemaal wel een beetje fantasy-achtig, zo ver je dat zo kunt noemen.
    Deze boeken zijn alleen niet in die korting, en het 3e boek is er alleen in hardcover.

Maar je hoeft die boeken niet te gaan lezen, omdat je dan van het 'gezeur' af bent hoor, je moet gewoon lezen wat jij leuk vind. :)

Oh, en mijn kerstcadeautjes gisteren:
    en

Geen Jacht op het verloren schaap gehad, dus die ga ik vandaag bestellen. Misschien ook nog Blinde wilg, slapende vrouw.

Mijn collectie tot nu toe:

Laatst bewerkt: 26 dec 2011
  11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Ik denk inderdaad dat 1Q84 het beste bij Dulle aansluit. Alhoewel misschien De jacht op het verloren schaap ook wel enigszins mogelijk is. Die heeft dan weer wel korting.

Dan in mindere mate De Opwindvogelkronieken, maar dat wijkt toch wel wat af dan eerdergenoemde twee boeken.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Absoluut, maar ik heb altijd al een bepaalde appeal gezien in de beschrijvingen van de boeken. En als zoveel mensen het goed vinden ga je er toch eens over nadenken om het zelf ook te lezen.

Het gezeur van mensen kan me aan mijn reet roesten, maar in dit geval heeft het misschien een reden. :+

edit: Trouwens balen dat juist die boeken niet in de aanbieding zijn. :p

Laatst bewerkt: 26 dec 2011
  13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik heb ze hier in Sneek wel in de aanbieding gezien laatst, maar naar mijn mening heb ik er nog teveel om nu al weer een dikke pil te kopen.

Ja, je mag lezen wat je wil Dulle, dat hele stfu is heus niet nodig. Ik ouwehoer alleen maar mee. Wanneer heb ik gezegd dat je niet mocht lezen wat je wil lezen. :cool:

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, zwarte kast. Veel mooier dan dat lelijke gedrocht wat ik heb. Maar ja, ik heb steeds geen zin om een nieuwe te kopen. :+ Geef mijn geld liever uit aan boeken dan aan een plek om ze op te bergen. :p

Iemand die Murakami in het Engels heeft gelezen? Hoe is dat? Alle drie de 1Q84 boeken voor wat meer dan €20 is toch behoorlijk verleidelijk...
    http://www.bookdepository.co.uk/1Q84-Haruki-Murakami/9781846555497
    Én de cover is ook nog eens mooier. O-)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Nee, in het Nederlands lezen! Anders blijf ik nog zeiken! :mad:

:+

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa, mooie zwarte kast inderdaad. Ikea 35 euri. :cool:

Ik denk trouwens niet dat het veel uitmaakt of je het in het NL of Engels leest, wat je zelf makkelijker vind. 20 euro voor 3 delen is inderdaad niet duur (als je nagaat dat het boek in NL 17,50 per deel kost) ;)
    Er zullen wel verschillen zijn in vertaling en interpretatie, maar dat is bij elk boek toch?

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het zullen helaas wel behoorlijk dunne pagina's zijn zie ik. Die omnibus is 944 pagina's en het zal dunner zijn dan de Engelen van de Apocalyps wat ik nu aan het lezen ben (net over de 600 pagina's)
    Hm. Misschien heeft dat boek van nu gewoon extreem dikke pagina's. :+

Moeilijk. (of ja, als ik aan mijn beurs denk eigenlijk niet. 3 keer zo goedkoop als in NL is eigenlijk een no-brainer. Zo lang het maar niet letterlijk op wc papier is gedrukt zal het hopelijk wel meevallen 8))

Misschien ook gelijk Sisters Brothers meebestellen.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Ik denk toch dat het weer een fout van Dulle gaat worden, net als Deus Ex op de pc kopen. :+

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo dat nou weer? :+

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Daar heb je achteraf ook gezegd dat je het waarschijnlijk meer zou appreciëren als je de game niet op pc had gespeeld. :+

En aangezien je graag je boeken in het Nederlands leest: 1+1 = 2.
    Maar natuurlijk moet je doen wat je zelf wilt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina