De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Het is wel een ideetje voor de toekomst.
    Als we dan toch nog een kampioenswedstrijd gaan spelen en staan achter, dan sturen we toch gewoon een mannetje het veld op? :+

Kost je niks en de wedstrijd wordt opnieuw gespeeld. :lol:

Wat is in godsnaam het nut van 10.000 euro boete? Daar straf je een club toch echt niet mee, die lachen erom.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het heeft vooral te maken met de rode kaart als gevolg van de actie van de supporter. De keeper krijgt rood, door een actie van een supporter. Spelers AZ voelen zich niet veilig en stoppen met de wedstrijd. De rode kaart wordt geseponeerd, gevolg is dat de wedstrijd in elk geval niet meer op een later tijdstip verder kan worden gespeeld, maar opnieuw moet worden gespeeld. Dat is toch volkomen logisch. De omstandigheden zijn veranderd op het veld na het stoppen van de wedstrijd, dan kan je niet verder. Ik snap echt niet wat daar nou zo moeilijk aan is.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daarom moet de straf daarvoor fors omhoog.

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Ik zeg ook niet dat er iets moeilijk aan is. Ik vind de regels gewoon hilarisch.

5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Leuk, Ajax - AZ wordt nu twee keer gespeeld in vier dagen. Op 22 januari, vier dagen na het bekerduel, volgt in Alkmaar het eerste competitieduel van beide clubs na de winterstop.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik kan me herinneren dat er ooit een rode kaart tijdens de wedstrijd werd ingetrokken. Tijdens Nederland-Rusland op het EK kreeg zo'n Rus rood, of twee keer geel, na een tackle nadat het spel al was stilggelegd. Hele vage redenering was dat, maar blijkbaar mag het wel. Dus ja...

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ben ik niet met je eens. De regels zijn logisch. Als de keeper van AZ geen rood had gehad en dat weer was teruggedraaid, dan was de kans heel groot dat er verder zou worden gespeeld ipv opnieuw. En dan heeft het dus ook weinig zin om in de toekomst met de wedstrijd te stoppen als de score je niet bevalt omdat er dan verder zal worden gespeeld. Dus het argument dat jij gebruikt om je punt te maken is in mijn ogen onterecht.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar was daar geen kaart aan de verkeerde persoon uitgedeeld? Hoe krom het ook is, bij Esteban was volgens de regels gehandeld. Dus dan mag je dat denk ik niet terug draaien? Je kan er blijkbaar alleen voor kiezen om er geen gevolg aan te geven

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Komt omdat het spel toen al stil lag. Dan geldt die regel.

Bal was al over de achter/zijlijn geweest en daar werd voor gevlagd.

Toch klopte het niet want het was nog steeds een overtreding en hij had gewoon van het veld gemoeten. Aan de andere kant hadden we maar beter moeten voetballen want het waren gewoon amateurs waar je tegen speelde.

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Raar , ik kan me daar niks van herinneren. (al moet ik bekennen dat ik ook niet bepaald nuchter was tijdens die wedstrijd)

Een scheids kan toch ook als het spel ligt een speler op de bank rood geven? Waarom dan niet als die speler in het veld staat.. beetje raar

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het kan en mag wel. Maar hij mag dan ook een kaart terug draaien. Dat is wat hij gedaan heeft. Hij kreeg van de grens of 4e official te horen dat de kaart die hij gaf niet terecht was.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Volgens de regels is dit volledig terecht, en kunnen ze ook niet anders. Maar dit geeft alleen maar aan dat de huidige regels voor dit soort gevallen niet goed genoeg voldoen. Er wordt nu een club zowel financieel (sommige bronnen geven aan dat er zonder supporters wordt overgespeeld) als sportief beboet, terwijl de andere club er alleen maar voordelen aan overhoudt.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Maar dat is toch ook terecht in dit geval? De thuisspelende club is verantwoordelijk voor de eigen supporters. Er werd een keeper aangevallen door een supporter die een stadionverbod had. Waarom zou AZ moeten worden beboet? Je kunt discussieren of de veiligheid idd in het geding was, maar ik kan me voorstellen dat de spelers van AZ behoorlijk geschrokken waren en waarschijnlijk kansloos ten onder waren gegaan door die actie van die "supporter". Dat was ook niet fair.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Kunnen we tenminste wel weer met een goed team starten. :cool:

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Fans dus de grote verliezer...

16. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Inderdaad, snap in dit geval echt niet waarom de fans hun geld niet terugkrijgen. Verhoog dan die boete zo dat alle kaartjes kunnen worden terugbetaald ofzo.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zowieso. Ajax speelde goed en stond verdient voor. Het is jammer dat 1 iemand het zo kan verneuken. Mafkees.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nu krijgt Ajax 10.000 euro boete, maar mogen wel 2x geld voor de kaartjes vragen. Maken zo ook nog winst ook nog :lol:

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Zonder publiek wordt het lastig om kaartjes te verkopen ;)

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Had het al verwacht. Dit was, van de drie mogelijke opties, de enige waarbij Ajax echt gestraft werd. Neem dan ook nog die situatie met die geseponeerde rode kaart mee en dit is dan het beste.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina