De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Sorry dacht dat er gewoon publiek was bij deze wedstrijd.

2. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Vind jij serieus dat Ajax zo echt gestraft word? Ze lachen om die boete, dat is voor hun helemaal niks. Ze waren pas echt gestraft als ze uit de beker hadden gemoeten, of iets in die richting.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik denk dat hij met Ajax, de spelers van Ajax bedoeld. Die staan hier eigenlijk helemaal los van en worden wel degelijk gestraft.

Ik vind dat de club een goede straf verdient, maar niet de spelers.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel compleet overspelen, rode kaart + 1-0 voorsprong wegstrepen. En zonder publiek. Uit de beker moeten was geen mogelijke optie.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Had Ajax er dan maar meteen uitgeflikkerd in plaats van dit, wat is de KNVB toch een treurige bedoeling.

Stel dan gewoon een onderzoek in over de uitspraken van AZ met betrekking tot 'het veiligheidsgevoel'. Alleen al uit de beelden kan je opmaken kan je zien dat het onzin is (en het feit dat AZ hun spelers een spreekverbod op legt maakt het ook niet geloofwaardiger).

Helaas is de KNVB zo goedgelovig om AZ te geloven, kansloos.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Komt denk omdat het niet te pijlen is. Misschien zijn ze er niet bang uit, maar zijn ze dat wel.

Is zo goed als niet te controleren en zal puur op speculaties moeten uitwijzen. Of moeten ze er psychologen bij gaan halen? Als maar 1 speler wel bang was is het toch al genoeg?

Laat ik duidelijk zijn dat ik het ook als bullshit vind klinken, maar je kunt er weinig aan doen.

Feit blijft dat Ajax de veiligheid van de spelers niet kon garanderen.

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Come on, even serieus nu. Echte nonsens dit. Natuurlijk zegt AZ dat het veiligheidsgevoel in het geding is. Ze staan 1-0 achter en met 10 man. Wat hadden ze dan moeten doen? Terug het veld op gaan terwijl hun keeper net is aangevallen door een supporter en zij rood hebben en met 10 man verder moeten gaan? Was dat dan fair geweest? Dat een keeper die zijn vak staat uit te oefenen wordt aangevallen en zich moet verdedigen daarvoor gestraft moet worden tijdens de wedstrijd? Het is notabene de schuld van Ajax, niet die van Esteban. En dan zou Verbeek lekker moeten doorspelen terwijl zijn team door een gek wordt benadeeld?

Onderzoek naar uitspraken van AZ? Het gaat erom dat Ajax verantwoordelijk is voor de veiligheid en dat de discussie niet moet zijn of AZ zich terecht bedreigd heeft gevoelt, maar hoe Ajax dit heeft kunnen laten gebeuren. Het is helemaal niet relevant of de spelers van AZ zich echt zijn rotgeschrokken en bang waren.

8. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    ‎1. De KNVB Heeft maar even beslist om de hele wedstrijd over te spelen.
    2. Het staat dus weer 0-0, terwijl we reglementair met 1-0 voorstonden in de 37e minuut.
    3. Bij het overspelen is het publiek niet welkom.
    4. Geen geld terug op gekochte kaarten.

4x genaaid, door 1 persoon (en de KNVB)..

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Je geeft hier nu al precies de argumentatie waarom ze wél een onderzoek naar AZ hadden moeten doen. Je kan wel leuk vinden dat AZ gelijk had , maar het is gewoon niet volgens de regels. Het was namelijk harstikke fair geweest als ze met 10 man verder gingen , dat is namelijk volgens de regels (hoe onzinnig die ook zijn).

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind wel dat er iets gezegd mag worden over Verbeeks stakingsactie door de KNVB. Het komt er nu op neer dat dat zomaar goedgekeurd wordt. Slecht signaal naar de andere clubs.

11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het is aan Ajax om te bepalen of de fans hun geld terugkrijgen. De KNVB heeft alleen gezegd dat dit niet verplicht is. De berichtgeving is een beetje voorbarig dus.

Edit: Ik zie dat Ajax zich er gewoon bij neerlegt. Ze kunnen toch beter ervoor kiezen dat geld terug te geven? O nee, dat geld hebben ze natuurlijk nodig om Ten Have zijn rechtszaken te financieren...

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat erom dat het ONMOGELIJK is om te bepalen of de spelers op dat moment echt bang waren. Het is niet niks, als zo'n gek uit het publiek een medespeler aanvalt. Dat is wat anders dan zingende supporters die over de moeder van de zus van de spits wat onaardige dingen zingen.

Het was helemaal niet fair geweest, omdat je voorbij gaat aan het feit dat DOOR de schuld van Ajax, een supporter met een stadionverbod het veld op kon om de keeper van de tegenstander aan te vallen.

De thuisspelende club is verantwoordelijk voor de veiligheid. En het was niet veilig met 50.000 mensen in het stadion die zien hoe makkelijk het is om het veld op te komen. Tussen die 50.000 zat vast en zeker een gek die ook de kolder in zijn kop zou kunnen krijgen. Zien eten is doen eten.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mee eens. Sowieso geeft bijna alles in deze situatie een slecht signaal.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maakt geen fuck uit, je weet net zo goed als ik dat de spelers en staf van AZ de veiligheid als excuus gebruikte. Later zeiden ze zelf nog dat ze al een gespannen sfeer voorafgaand aan de wedstrijd voelde (grootste onzin ooit, was gewoon om hun onzin statement te bekrachtigen).

Je kan toch ook zien aan de beelden dat de spelers helemaal niet van het veld af wilden , ze zaten maar een beetje verbaasd te kijken van 'wat gebeurt er nu weer'? Ze waren alleen maar boos doordat ze dachten dat de rode kaart onterecht was , iets dat later onjuist bleek.

Of het nou te bewijzen valt of niet, een onderzoek was sowieso op z'n plaats geweest (en nu moet je niet weer beginnen over de veiligheid die Ajax had moeten garanderen , dat staat hier helemaal los van).

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Kun jij die voor 100% zeggen voor alle spelers?

En dan gaat het niet eens om wat de spelers zeggen, maar wat ze voelen. En dat is dus niet te meten.

16. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag toch hopen dat er iets van een kortingsbon komt van Ajax kant, gaat niet om het geld, wel om het principe. 40.000 man kopen voor 15 euro een kaartje + reiskosten. Laten ze nu maar zien dat ze nog een beetje een warme club zijn.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zei al eerder: Als AZ met 0-3 voor had gestaan, dan had hij zijn spelers niet van het veld gehaald. Dat weet ik, dat weet jij, maar je kunt het nimmer bewijzen.

Het wordt tijd dat we ophouden met te wijzen naar de reactie van Verbeek, dat was handig en slim. Was het fair geweest als AZ de wedstrijd moest uitspelen met 10 man omdat een gek het veld op komt om de keeper aan te vallen? De reactie van Esteban was volkomen normaal, zijn reactie is die van reageren, sommige mensen hebben dat, anderen vluchten en anderen verstijven. De essentie van het hele verhaal blijft dat AZ niets te verwijten valt, ook niet voor het wegblijven. Overigens, hoe weet jij of er niemand bang was van AZ en van de schrik heel slecht zou gaan spelen? Nee, dat is lekker fair, je keeper krijgt rood omdat een supporter van de thuisclub hem aanvalt, je spelers zijn verschrikt en jij moet de wedstrijd maar gewoon uitspelen.

Er valt gewoon niets te onderzoeken, dus ik weet niet wat je wilt. Het lijkt me duidelijk dat de veiligheid van de spelers niet gegarandeerd kon worden door Ajax. Er was al 1 gek doorgebroken, de kans was aanwezig dat er meer zouden volgen. Daar zit je als speler ook niet op te wachten, denk je nou echt dat je als speler gewoon doorspeelt zonder enig gevoel na zoiets? Dat denk ik eigenlijk niet. En dat is het hele punt. Zoiets gaat in het koppie zitten, en dat zou de reden kunnen zijn voor Verbeek om niet meer terug te komen op het veld. Dat de angst toeslaat bij zijn spelers en zij worden uitgeschakeld door een supporter van de thuisclub.

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Als 1 speler serieus bang was hadden ze 'm beter uit team moeten trappen en op korfbal moeten zetten ofzo. Treurige bedoeling. O ik ben bang omdat er 1 gast op het veld komt, nog faalt ook en vervolgens is verwijderd :'-(:'-( huillie huillie huillie.

Zoals de zohan zou zeggen: bullshlakha.

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Konden ze niet gewoon de wedstrijd hervatten vanaf het moment dat de speler het veld op rende? Als er een opstootje is, word de wedstrijd toch ook hervat vanaf het moment dat het opstootje begon?

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Jij bent zelfs bang voor je kleine zusje, dus wat zit je nu dapper te doen? En niet zo denigrerend over korfbal gast. Geen enkele gemengde sport is voor mietjes. Samen sporten, samen douchen is mijn motto, dus ik heb genoten van mijn tijd in de korfbalselectie van FC Nietvoordepoes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina