Ik zei al eerder: Als AZ met 0-3 voor had gestaan, dan had hij zijn spelers niet van het veld gehaald. Dat weet ik, dat weet jij, maar je kunt het nimmer bewijzen.
Het wordt tijd dat we ophouden met te wijzen naar de reactie van Verbeek, dat was handig en slim. Was het fair geweest als AZ de wedstrijd moest uitspelen met 10 man omdat een gek het veld op komt om de keeper aan te vallen? De reactie van Esteban was volkomen normaal, zijn reactie is die van reageren, sommige mensen hebben dat, anderen vluchten en anderen verstijven. De essentie van het hele verhaal blijft dat AZ niets te verwijten valt, ook niet voor het wegblijven. Overigens, hoe weet jij of er niemand bang was van AZ en van de schrik heel slecht zou gaan spelen? Nee, dat is lekker fair, je keeper krijgt rood omdat een supporter van de thuisclub hem aanvalt, je spelers zijn verschrikt en jij moet de wedstrijd maar gewoon uitspelen.
Er valt gewoon niets te onderzoeken, dus ik weet niet wat je wilt. Het lijkt me duidelijk dat de veiligheid van de spelers niet gegarandeerd kon worden door Ajax. Er was al 1 gek doorgebroken, de kans was aanwezig dat er meer zouden volgen. Daar zit je als speler ook niet op te wachten, denk je nou echt dat je als speler gewoon doorspeelt zonder enig gevoel na zoiets? Dat denk ik eigenlijk niet. En dat is het hele punt. Zoiets gaat in het koppie zitten, en dat zou de reden kunnen zijn voor Verbeek om niet meer terug te komen op het veld. Dat de angst toeslaat bij zijn spelers en zij worden uitgeschakeld door een supporter van de thuisclub.
Laatst bewerkt: 28 dec 2011