Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm dat lees ik op internet ook inderdaad. Kijk: de Nikon-variant zal ongetwijfeld beter zijn, maar die is ook een heel stuk duurder.

Maar deze dus :)

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Zo, ik ben ook weer terug van 5 dagen Londen. Erg veel gezien, en natuurlijk veel foto's gemaakt.
    8/10 foto's met de 24-70 L gemaakt
    2/10 foto's met de 11-16

Niet normaal hoeveel je op valt met de 24-70 joh. IEDEREEN kijkt je aan van wow wat heeft hij een grote... Zelfs iemand bij Harrods zei dat tegen me. Terwijl daar dikke Rolls Roys en Lamborghini's Galardo Superleggera's voor de deur stonden geparkeerd.

Ach is wel grappig. Maar je kan er echt niet mee weg komen als je niet op wilt vallen.

Nou nu het nieuwe jaar bijna gaat beginnen ga ik eindelijk wat spul verkopen. Om een prijsverlaging van de 5DII af te wachten.

Ik ga nu mijn 1000D plus kit lens en 75-300 wegdoen.
    Mijn Tokina 11-16 wil ik nu ook verkopen.

Mocht iemand interesse hebben laat het me weten.

Mijn 50mm. en 24-70 zal ik bewaren voor de nieuwe camera.

In het nieuwe jaar zal ik wat foto's gaan posten.
    Beste wensen iedereen!

Of nu dan ook wat:

Walkway by MerijnG, on Flickr

Angry Birds by MerijnG, on Flickr

Laatst bewerkt: 31 dec 2011
  3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Inderdaad, de bouwkwaliteit is niet de kwaliteit van de L lenzen van Canon, maar nog steeds prima hoor.

De Tamron is idd iets scherper, kijk hier maar.
    Ik heb destijds de Sigma voor een prikkie kunnen kopen, vandaar dat ik voor de Sigma ging.

Vlak in ieder geval de 2e handsmarkt niet uit ;) De Tamron en de Sigma komen regelmatig voorbij.

Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik ga dan natuurlijk voor de Nikon-variant, maar dat terzijde. Ik ben ook zeker al op de tweedehands tour voor de lenzen hoor! Wat zijn dan normale prijzen om te betalen voor een lens die in goede staat is? Hoeveel % van nieuwprijs?

Edit: Vannacht geprobeerd wat foto's te maken van het vuurwerk, allemaal met mijn 50mm AF 1.4 lensje. Helaas dus allemaal zelf moeten focussen, maar er zijn er toch wel een aantal goed gelukt al zeg ik het zelf.

DSC_3987 by Peter vd Ham, on Flickr

DSC_4002 by Peter vd Ham, on Flickr

DSC_3976 by Peter vd Ham, on Flickr

DSC_4012 by Peter vd Ham, on Flickr

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Allereerst gelukkig nieuwjaar iedereen! :)

Ik heb mijn Canon 60D binnen! Helaas zal ik hem terug moeten sturen. Er zijn nogal wat gebreken.

Allereerst kwam de 60D body aan in een doos van de kitlens versie. De kitlens was eruit gehaald. Hierbij zijn ze blijkbaar vergeten om alle documentatie terug in de doos te stoppen, want deze ontbreken.

Maar het grootste probleem zijn rode stippen die verschijnen op vaste plekken op foto's en video's. Iemand enig idee waar dat aan ligt? De lens of de body?

Zie spoiler voor foto's: (Groot formaat)

Vervelend dus allemaal... Ik heb het bedrijf een mail gestuurd waarin ik voor vrijdag een nieuwe camera in originele 60D body verpakking eis of per omgaande mijn geld terug.

6. JeePee

JeePee Guest

Dooie pixels? Jammer man.
    Body in de 'verkeerde' doos doen ze wel vaker trouwens. Dan kopen ze een kitsetje in, en kunnen dan de body en de lens los verkopen.

De verwachting is dat Nikon 6 januari de D800 aankondigt (concurrent van de 5D). Misschien dat Canon hierop inspeelt :)

@Peter, die 3de is wel nice man.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk daarmee wel goed uit want een vriend van mij kreeg daar door problemen met Canon.
    Om aanspraak te kunnen maken op de garantie moest hij de camera + alle meegeleverde accessoires terug sturen naar Canon.
    De camera had een zeldzaam probleem en Canon wilde dit oplossen door de hele kit in 1x te vervangen.

De winkel wilde mijn vriend niet helpen omdat hij rechtstreeks naar Canon was gegaan 8)
    Blijkbaar hadden zij weer een boze Canon aan de telefoon gehad.

Na bijna 4 weken is alles uiteindelijk door Canon wel netjes opgelost.

8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb geprobeerd een portret te maken van mijn zusje. Dit zijn mijn eerste portret foto's. Als iemand tips heeft hoor ik het graag;)

9. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Happy new year!

@ Bram

1 is naar mijn mening het beste. Komen de ogen goed naar voren. De tweede heeft volgens mij het focuspunt op de neus ipv de ogen!

Heb 1 gelukte foto van het vuurwerk, de rest was alleen maar weggewaaid licht. Nu doet Lightroom alleen moeilijk in "Bewerken". Hij doet de bewerkingen niet als ik terug ben in de bibliotheek.

In de bewerkingsmode kwam er zonder ook maar iets te bewerken al een mooiere kleur rood in het vuurwerk. Vreemd maar hier is de foto dan zonder de bewerking:

Fireworks

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Bram: Ben zelf geen portretten man, daar kan henrive je veel meer tips over geven.

Enige wat ik je mee wil geven is: Let op het kaderen!
    Het is i.m.o. niet chic om stukken van je model gewoon niet te hebben, bij 1 mis je bijvoorbeeld een stukje van de bovenkant van haar hoofd. Dat is bij 2 minder storend, maar kan bij een foto als 1 niet echt.

Verder goed op de ogen gefocussed, maar nogmaals, let op het kader.

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Vind eigenlijk de tweede het beste, bij de eerste en laatste heb ik het idee dat er iets te weinig nek/schouders te zien zijn.

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
  13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nice, die Arc is tof. Zovaak geweest daar, ook in de avond maar het was er altijd te druk om een leuke foto te maken. Jij dus wel gelukt. :+

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Bonnie: Geen liquide middelen op dit moment voor de UWA :mad: Heb mijn prioriteiten verlegd naar een auto ;)

15. JeePee

JeePee Guest

Ga je daar nog een vervanger voor halen Bonnie? Ik heb die UWA nu een week en zou nu al niet meer zonder kunnen namelijk :+

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oke no problem. Dan gooi ik hem direct op marktplaats.

In eerste instantie niet. 24mm. op FF is 15mm. op crop. Dus dat is toch al redelijk wijd. Misschien ga ik dan ooit een Samyang 14mm. prime aanschaffen voor erbij. Alleen jammer dat hij veel vervorming geeft en dat is best vervelend met architectuur. Ik ga niet voor een wide angle zoom iig. Dan moet je al snel naar de 16/35 of 17/40 toe. En dat vind ik zonde van al die overlapping en dus van het geld.

Mijn volgende lens gaat een 70-200 worden iig.

Welke heb jij dan als ik vragen mag? WA smaakje dus wel al snel te pakken :)

Een wat langere sluitertijd ownt massa :)

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  17. JeePee

JeePee Guest

Een Nikkor 10-24. Tijdens oud en nieuw nog 400 foto's mee schoten :p (zie Facebook in m'n Dope Cribbe album). En als je dan toch op FB zit, reageer dan ook ff in de chat :cool:

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Oeh Bonnie, 70-200 plannen?

Welke pak je? De F4, 2,8 of de IS versies van die 2?

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Mhm, merk nu dat er links een heel klein stukje te zien is dat opvalt. Fuu. :+

En meer.

Vorige maand bijna een 55-250 gekocht maar uiteindelijk niet gedaan. Heb er nu ook geen interesse meer in, denk dat ik rustig wat geld ga neerleggen voor een leuke groothoek, heb ik veel meer aan.

Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    1e vind ik zeer deftig fii!
    Ik zit nu wat foto's te bewerken en door te kijken, ben alleen zelf niet tevreden met de foto's die ik heb gemaakt daar maar heb wel wat leuke ervaringen mee mogen maken.
    1e was dat ik nu een keer op een urbex locatie heb geslapen, en dan ook een gigantische! het gaat hier om pyestock, een oud geheim complex waar tests werden gedaan voor nieuwe turbines, deze locatie wordt nog steeds ontkent door de overheid en de beveiliging was ook niet te zuinig daar!
    Het is nu volgens mij al 30 jaar niet meer in gebruik maar er zit daar dus nog steeds beveiliging die om het half uur patrouilleren, dus daar tussendoor 1 van de vele gebouwen in geglipt om daar te blijven slapen, dus uiteindelijk gepit in een controlekamer :+

2e gave ervaring is dat ik oud en nieuw heb gevierd op het dak van een flat in aanbouw, we zijn daar snel met 5 man op geglipt en via de stijgers aan de buitenkant het gebouw tot de top beklommen (en ik als echte xbw broekpoepert vanwege hoogte heeft het met toch wel wat zweetplekken overleefd!) het waren in totaal 3 flats die daar nieuw in aanbouw waren en toen we rond half 2 weer beneden kwamen bleek dat er ook nog wat mensen op de andere daken zaten van die andere flats, hebben we daar even op gewacht en binnen no time waren we met een groep van 27 man die allemaal op het dak hebben gezeten :9

Zal wat foto's droppen als ik er wat fatsoenlijks tussen vind...

Deel Deze Pagina