Misschien wel een goed idee idd.
Moet zeggen dat Drive ook "maar" een 8.5 is en de films daarna al snel richting de 8 en lager gaan. Heb ook veel "oude" films gekeken dit jaar.
01. Drive
Al een paar keer voorbij gekomen hier. De film waar de trailer een totaal andere vibe creert dan de film eigenlijk is.
Ik heb echt genoten. Heerlijke sfeer. Het is een beetje serieuze Transporter meets Taxi Driver en dan leunt het meer richting Taxi Driver qua sfeer en acteren. Wat je niet vaak meer ziet de laatste jaren. XBW top tip imo (voor de liefhebber).
02. The Greatest Movie Ever Sold
Snap niet dat die maar een 5.9 op IMBD heeft. Vind het echt super leuk gedaan. En het cijfer moet al hoog zijn voor alleen al het idee. Maar misschien moet je affiniteit met Marketing hebben om het tof te vinden ik weet het niet. Maar het is super leuk om te zien hoe Product Placement precies werkt en hij een docu erover maakt maar wordt gefinancierd door Product Placement. Het is gewoon geniaal.
03. The Adjustment Bureau
Leuk concept en prima uitgewerkt. Bleef me boeien en op het juiste moment ging de film een stapje verder.
Prima vermaak voor een avond.
04. Contagion
Zeer boeiend moet ik zeggen. Van dag 2 ga je volgen hoe een niet bekend virus zich over de wereld verspreid. En van alle oogpunten maak je het mee. Van een onderzoeker, Blogger etc. En ga je veel dingen herkennen door wat we hebben gelezen en ook wel hebben meegemaakt met het HVN1 en SARS virus. Soderbergh zet imo een zeer goede film neer met een goed rustig tempo. Aanrader.
05. Horrible Bosses
Verassend leuk moet ik zeggen. Vaak dubbel gelegen. Einde gaat opeens wel snel maar dat boeit niet echt. Keek zeer lekker weg.
Extra half puntje door Aniston. Holy crap.
06. Sucker Punch
Ik vond het gewoon vet eigenlijk. Visueel is het weer een Znyder pareltje.
Waar de audio, soms een heerlijk fout sfeertje compleet maakt. Verhaal is vreemd. Idee is goed maar ja weet het niet komt er niet echt lekker uit. Schrijven is niet zijn beste ding. Gelukkig doet Nolan dat btw voor de nieuwe Superman film.
Maar Sucker Punch doet wat je van verwacht en is het gewoon weer vet gedaan. Al moet je ervan houden natuurlijk.
07. X-Men: First Class
Vond hem wel tof. Goede keuze om een andere richting op te gaan en te laten zien hoe Magneto en X zich ontwikkeld hebben. Film zat goed in elkaar langzaam gaan personages een andere richting op qua denkwijze etc. Grafisch vond ik de andere delen beter. Weet niet waar ze die 160 miljoen aan besteed hebben eigenlijk. Maar dat is een klein minpuntje tegenover het goede verhaal.
08. Bridesmaids
Lol dacht ga hem gewoon kijken. Maar hij is verrassend leuk moet ik zeggen.
Paar gedeeltes zijn een beetje Hangover achtig maar de rest is gelukkig wel anders.
Anders wordt het zo wannabe film. Vond de hoofdrolspeelster super, maar vond haar ook al tof bij SNL. Heb toch wel vaak goed moet lachen. Zeker bij de scenes van het vliegtuig en als ze de attentie van die cop wilt krijgen. Dat was echt super.
09. Cowboys & Aliens
Keek wel lekker weg. Je moet wel van aliens houden natuurlijk en in mindere mate van Cowboys.
Maar verder is het een prima actie film en grafisch is die top notch.
Misschien hadden ze alleen wat minder personages moeten introduceren met een verhaal, dat was iets teveel nu en heeft de film soms wat aparte momenten waarvan je denkt die kloppen niet. Maar het ruineert de film niet ofzo. Prima film voor een film avondje.
Heb wel de Extended gekeken die duurde 2 uur en 10 min weet niet of het een meerwaarde is dan de normale cut. Dat mag jezelf beslissen.
10. Friends with Benefits
No Strings Attached als je het daar een beetje mee moet vergelijken.
Die ik btw na een half uur had uitgezet. Deze was zeker een stuk leuker en het eerste uur heb ik echt vaak moeten lachen. Met dat gebash op rom-coms en het goede samenspel van Kunis en Timberlake. Laatste 45 min zwakt die een beetje af maar niet veel. Express die cliches op het einde erbij te halen had alleen van mij alleen niet gehoeven. Ook al was het grappig bedoeld.
Laatst bewerkt: 30 dec 2011