1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Clint Eastwood director, Dicaprio in de lead role, die setting... kom maar op! :) Ik zag de trailer en het sprak mij meteen aan.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Trailer sprak mij inderdaad ook aan, hou hem in de gaten! :)

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Klinkt zeker boeiend, deze ga ik absoluut nog wel kijken dan. Ik snap ook echt niet hoe sommige films gewoon onbekend blijven, je hoort er niemand over, en ze zijn gewoon vaak steengoed. Transformers ben ik een beetje klaar mee ook...moet deel drie nog altijd zien.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    2011 :)

Top 10
    (6 films had ik al een keer gezien hehe)

5. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geen eindejaarslijstjes m.b.t. film voor 2011?

6. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Top 10 van 2011. De plotomschrijven heb ik maar achterwege gelaten omdat het bericht anders te lang zou worden.

01. Drive (2011)

Deense regisseur Nicolas Winding Refn levert na een reeks interessante misschieters (Bronson, Valhalla Rising en de Pusher trilogie waren allen niet aan mij besteed) plots een waar meesterwerk af met deze teruggooi naar het hoogtij werk van misdaad auteurs als Walter Hill (The Driver) en Michael Mann (Thief). Gosling laat zien dat ie één van de meest getalenteerde en veelzijdige acteurs is van de huidige generatie en Mulligan draaft altijd op op het juiste moment; naast Drive is zij dit jaar (of volgend jaar, naar Nederlandse normen) te zien in mijn tweede meest geanticipeerde film van het jaar, Shame.

02. We Need to Talk About Kevin (2011)

Lynne Ramsay maakt een verpletterende indruk met één van de meest gewaagde films van het jaar. Gewapend met een ijzersterke adaptie van het gelijknamige, controversiële novel en een oog voor rauwe visuelen laat zij de kijker bekaf in de stoel achter nadat de eindtitels allang voorbij zijn, in de meeste positieve zin. Swinton levert haar beste rol af sinds Michael Clayton en Miller mag eindelijk de rol spelen waarvoor ie geboren was; de ultieme emo.

03. Moneyball (2011)

Koppel twee van Hollywood’s meest gevierde scenaristen, Steven Zaillian (American Gangster) en Aaron Sorkin (The Social Network), samen voor één boekadaptie en je krijgt gegarandeerd een script dat qua dialoog al niet meer mis kan gaan. Talenten als Miller (regisseur van Capote) en Pitt (tevens producent) mogen misschien de grootste lettertype op de poster hebben, maar het Zaillian/Sorkin duo krijgt al het lof wat mij betreft.

04. Jane Eyre (2011)

Na tig adaptaties van het alom bekende Brontë novel heeft regissuer Fukunaga, wat mij betreft, een adaptatie gemaakt dat gerust een eind mag maken aan toekomstige pogingen. Wasikowska’s Eyre is definitief en Fassbender’s sterke aanwezigheid is zowat een garantie voor kwaliteit anno 2011 (X-Men First Class, A Dangerous Method, Shame).

05. Win Win (2011)

In een zekere zin heeft McCarthy een onopvallende ‘trilogie’ gemaakt van de doorsnee burger, na kleine films als The Station Agent en The Visitor. Liefdevol geschreven, geacteerd en geregisseerd, om meer kan je gewoon niet vragen bij een Sundance filmpje als dit.

06. Source Code (2011)

Het technische script van scenarist Ben Ripley ontspoord een beetje richting het einde maar met Duncan Jones (Moon) aan het roer blijft het een boeiende, 90 minuten durende rit. Gyllenhaal en Monaghan hebben geweldige chemie, wat de zowat énkele locatie waarin ze de gehele speelduur verblijven goed te verduren maakt.

07. Hanna (2011)

Regisseur Wright (Atonement, The Soloist) maakt van een vergezochte verhaal een geloofwaardige film door het simpelweg een fabelachtige kwaliteit te geven. Ronan is weergaloos als de 16-jarige Hanna en overtuigd geheel als een 16-jarige moordmachine.

08. Artist, The (2011)

De koek was er, naar mijn mening, al zo’n beetje op tegen het einde aan van de speelduur, maar het is duidelijk dat Franse regisseur Hazanavicius niet simpelweg aan het werk was met een gimmick. De film capitaliseert van de jaren ’20 periode en weet een (stille) verhaal te vertellen dat niet alleen toevoegd aan de bestaande films uit de Stomme Tijdperk, maar niet te situeren zou zijn in een hedendaagse omgeving. Het zal niet mijn persoonlijke keus zijn voor Beste Film tijdens de aankomende Oscars, maar als er één film is dit jaar die het ‘t meest verdiend is het deze wel.

09. Help, The (2011)

Een tranentrekker van formulatische proporties die alleen Amerikanen kunnen maken, en na de 145-minuten durende speelduur was ik dan ook bijna om. Bijna. Neemt niet weg dat Viola Davis één van de beste rollen uit 2011 vertolkt, en dat binnen een talentvolle cast bestaande uit Emma Stone, Jessica Chastain (!), Bryce Dallas Howard en Allison Janney.

10. Tyrannosaur (2011)

Het regiedebuut van acteur Paddy Considine (Dead Man’s Shoes, In America) is nergens echt vernieuwend maar als er één land is dat bekend staat om depressieve drama’s is het Engeland wel. Considine, tevens de scenarist, neemt de bekende ingrediënten (mishandeling, verslaving, armoede, alcoholisme) en maakt desalniettemin een uiterst indrukwekkende regiedebuut met twee, fantastische hoofdrollen van Peter Mullan en Olivia Colman. De beste filmscène uit 2011 zit trouwens in deze film.

Beetje jammer van die Nederlandse distributiedata, de lijst had er behoorlijk anders uit gezien (denk ik) als de lokale bioscoop wat minder-commerciële films zou draaien. Films die ik graag in 2011 nog had willen zien: Tinker Tailor Soldier Spy, Shame, Young Adult, The Girl With the Dragon Tattoo.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Thanks, had hem al heel lang op mijn mediaspeler maar nooit zin in gehad om te kijken. Toch maar wel gedaan door je reactie en positief verrast. Soundtrack was ook lekker trouwens. :)

Ik kan niet eens een top tien of vijf maken, vond eigenlijk niks echt bijzonder dit jaar. Enige wat zo in me opkomt is Rango, tegenwoordig vind ik animatie films echt tegen vallen. Alles lijkt op elkaar en niks is meer bijzonder, humor dat alleen maar uit poep en plas humor bestaat en dergelijke. Rango was wel apart, met een eigen gezicht, toffe sfeer, verhaal, soundtrack en zag er verbluffend uit. Vond het echt een geniale film, en na Ratatouille wat mij betreft weer echt een goede animatie film.

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien wel een goed idee idd. :)
    Moet zeggen dat Drive ook "maar" een 8.5 is en de films daarna al snel richting de 8 en lager gaan. Heb ook veel "oude" films gekeken dit jaar.

01. Drive

Al een paar keer voorbij gekomen hier. De film waar de trailer een totaal andere vibe creert dan de film eigenlijk is.
    Ik heb echt genoten. Heerlijke sfeer. Het is een beetje serieuze Transporter meets Taxi Driver en dan leunt het meer richting Taxi Driver qua sfeer en acteren. Wat je niet vaak meer ziet de laatste jaren. XBW top tip imo (voor de liefhebber).

02. The Greatest Movie Ever Sold

Snap niet dat die maar een 5.9 op IMBD heeft. Vind het echt super leuk gedaan. En het cijfer moet al hoog zijn voor alleen al het idee. Maar misschien moet je affiniteit met Marketing hebben om het tof te vinden ik weet het niet. Maar het is super leuk om te zien hoe Product Placement precies werkt en hij een docu erover maakt maar wordt gefinancierd door Product Placement. Het is gewoon geniaal.

03. The Adjustment Bureau

Leuk concept en prima uitgewerkt. Bleef me boeien en op het juiste moment ging de film een stapje verder.
    Prima vermaak voor een avond.

04. Contagion

Zeer boeiend moet ik zeggen. Van dag 2 ga je volgen hoe een niet bekend virus zich over de wereld verspreid. En van alle oogpunten maak je het mee. Van een onderzoeker, Blogger etc. En ga je veel dingen herkennen door wat we hebben gelezen en ook wel hebben meegemaakt met het HVN1 en SARS virus. Soderbergh zet imo een zeer goede film neer met een goed rustig tempo. Aanrader.

05. Horrible Bosses

Verassend leuk moet ik zeggen. Vaak dubbel gelegen. Einde gaat opeens wel snel maar dat boeit niet echt. Keek zeer lekker weg.
    Extra half puntje door Aniston. Holy crap.

06. Sucker Punch

Ik vond het gewoon vet eigenlijk. Visueel is het weer een Znyder pareltje.
    Waar de audio, soms een heerlijk fout sfeertje compleet maakt. Verhaal is vreemd. Idee is goed maar ja weet het niet komt er niet echt lekker uit. Schrijven is niet zijn beste ding. Gelukkig doet Nolan dat btw voor de nieuwe Superman film.
    Maar Sucker Punch doet wat je van verwacht en is het gewoon weer vet gedaan. Al moet je ervan houden natuurlijk.

07. X-Men: First Class

Vond hem wel tof. Goede keuze om een andere richting op te gaan en te laten zien hoe Magneto en X zich ontwikkeld hebben. Film zat goed in elkaar langzaam gaan personages een andere richting op qua denkwijze etc. Grafisch vond ik de andere delen beter. Weet niet waar ze die 160 miljoen aan besteed hebben eigenlijk. Maar dat is een klein minpuntje tegenover het goede verhaal.

08. Bridesmaids

Lol dacht ga hem gewoon kijken. Maar hij is verrassend leuk moet ik zeggen.
    Paar gedeeltes zijn een beetje Hangover achtig maar de rest is gelukkig wel anders.
    Anders wordt het zo wannabe film. Vond de hoofdrolspeelster super, maar vond haar ook al tof bij SNL. Heb toch wel vaak goed moet lachen. Zeker bij de scenes van het vliegtuig en als ze de attentie van die cop wilt krijgen. Dat was echt super.

09. Cowboys & Aliens

Keek wel lekker weg. Je moet wel van aliens houden natuurlijk en in mindere mate van Cowboys.
    Maar verder is het een prima actie film en grafisch is die top notch.
    Misschien hadden ze alleen wat minder personages moeten introduceren met een verhaal, dat was iets teveel nu en heeft de film soms wat aparte momenten waarvan je denkt die kloppen niet. Maar het ruineert de film niet ofzo. Prima film voor een film avondje.
    Heb wel de Extended gekeken die duurde 2 uur en 10 min weet niet of het een meerwaarde is dan de normale cut. Dat mag jezelf beslissen.

10. Friends with Benefits

No Strings Attached als je het daar een beetje mee moet vergelijken.
    Die ik btw na een half uur had uitgezet. Deze was zeker een stuk leuker en het eerste uur heb ik echt vaak moeten lachen. Met dat gebash op rom-coms en het goede samenspel van Kunis en Timberlake. Laatste 45 min zwakt die een beetje af maar niet veel. Express die cliches op het einde erbij te halen had alleen van mij alleen niet gehoeven. Ook al was het grappig bedoeld.

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  9. JeePee

JeePee Guest

Enige kutte aan Drive is dat 'ie 3 keer op schakelt als 'ie achteruit rijdt bij die achtervolging :+

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha ja idd. Zijn een paar theorieën over eigenlijk.
    Weet niet welke versie jij gekeken hebt? Maar ik heb de screener gezien en die heeft zoals zovaak nog niet perfect gemonteerd geluid en soundtrack. Binnenkort moet ik eens de Bluray checken of het er nog steeds inzit.

Tweede theorie is dat veel vluchtauto's vaak gemodificeerd aan de versnellingsbak en meerdere achteruit versnellingen hebben. Is mogelijk. Maar denk dat de eerste theorie meer logisch is. Omdat ik mensen heb horen zeggen dat de Theatrical versie anders is.

11. JeePee

JeePee Guest

Gewoon een goede DVD versie. Maar dat 'ie gemodificeerd is aan de bak is sowieso onzin. Geluid van die auto is namelijk nooit real time opgenomen. Altijd later erachter geplakt.
    't Is gewoon gemonteerd door een Amerikaan en die weten uberhaupt niet wat schakelen is :+

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga hem morgen wel even checken. :)

Beste chase scene blijft toch wel van Bullit. Steve McQueen was een held.
    Bijna alles is puur.

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Net 10 minuten geleden gefinished met Drive, en m'n pa zei van te voren dat het over een autocoureur ging en niets meer dus ik wist er nog niets vanaf wat altijd wel spannend is. Na de eerste scene dacht ik mwah een standaard overvalcoureur film iets.. maar dat bleek natuurlijk niet zo. Echt een geweldige film, nice sfeertje en de acteur is geweldig.

14. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister ook Drive gezien en om eerlijk te zijn snap ik niet waarom mensen dit zo een geweldige film vinden. Het was zeker geen slechte film, maar snap de hype totaal niet.
    6/10

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    iemand Crazy Stupid Love (2011) gezien? Gister gekeken, klonk als een hele slechte komedie, maar aangezien hij op een 7.5 stond op imdb toch maar gaan kijken, maar het was helemaal gewoon niet grappig en niet leuk
    en om het nog erger te maken spelen die twee lelijke gingers er ook nog is in :x

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Op de Bluray is het goed dan blijft die in een versnelling. :+

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Toplijstje van 2011 komt eraan, ik heb een aantal films nog niet gezien waarvan ik wel denk dat ze nog kans maken om hoog te eindigen dus die wil ik eerst nog kijken.

Overzicht van december:

Films
    178. [​IMG] Ovsyanki (Aleksei Fedorchenko, 2010) :: 7.3
    179. [​IMG] Rise of the Planet of the Apes (Rupert Wyatt, 2011) :: 7.0
    180. [​IMG] Sucker Punch (Zack Snyder, 2011) :: 1.0 [​IMG]
    181. [​IMG] Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 9.5
    182. [​IMG] Heathers (Michael Lehmann, 1989) :: 7.0
    183. [​IMG] Hævnen (Susanne Bier, 2010) :: 6.5
    184. [​IMG] Sånger från andra våningen (Roy Andersson, 2000) :: 8.5
    185. [​IMG] The External World (David O'Reilly, 2010) [​IMG] :: 8.0
    186. [​IMG] Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975) [​IMG] :: 10.0
    187. [​IMG] The External World (David O'Reilly, 2010) [​IMG] :: 8.5
    188. [​IMG] Blue Velvet (David Lynch, 1986) :: 8.3
    189. [​IMG] Super 8 (J.J. Abrams, 2011) :: 7.5
    190. [​IMG] Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958) :: 8.8
    191. [​IMG] The Green Hornet (Michel Gondry, 2011) :: 4.0
    192. [​IMG] Safe (Todd Haynes, 1995) :: 7.0
    193. [​IMG] Habemus Papam (Nanni Moretti, 2011) :: 8.8 [​IMG]
    194. [​IMG] Vozvrashchenie (Andrei Zvyagintsev, 200:cool: :: 7.0 [​IMG]
    195. [​IMG] The Tree of Life (Terrence Malick, 2011) [​IMG] :: 10.0
    196. [​IMG] Captain America: The First Avenger (Joe Johnston, 2011) :: 6.8
    197. [​IMG] Terri (Azazel Jacobs, 2011) :: 6.8
    198. [​IMG] 50/50 (Jonathan Levine, 2011) :: 5.0

Series
    199. [​IMG] Parks and Recreation - Seizoen 2 (Greg Daniels, Michael Schur, 2009) :: 8.0
    200. [​IMG] Parks and Recreation - Seizoen 3 (Greg Daniels, Michael Schur, 2009) :: 7.5

Statistieken
    Totaal 21 films (maandgemiddelde: 15.1) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 2.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 1.
    - Lang (meer dan 75 min.): 18.

Totale speelduur: 2118 min.
    Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: Zerkalo, The Tree of Life (10.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Sucker Punch (1.0).

Media-verdeling
    [​IMG] 1.
    [​IMG] 22.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Anders overdrijf je even met Sucker Punch. :+
    Dan moet je Captain America ook een goede onvoldoende geven. ;)

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Super 8 een 7.5 ?

Dat einde ..

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik overdrijf niet met Sucker Punch, heb me zelden zo beledigd gevoeld tijdens het kijken van een film. Captain America vind ik best goed te doen, het was natuurlijk niet heel goed maar er zaten wat toffe dingen in, en ik vind vooral de hele context van de comic interessant. Pure propaganda.

@Dyonko: het verhaal van Super 8 is sowieso redelijk simpel. 't Deed me echter wel terugdenken aan de jaren '90, 't spielberg gevoel van vroeger zeg maar. Dat vond ik knap gedaan. Mooi gemaakt ook.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina