[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja inderdaad ik zag het al, ze zien er echt nog helemaal gaaf uit. :thumbs:

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    En zo hoort het ook. :cool: Het doet me pijn om te zien hoe sommige mensen met hun boeken omgaan. :+

En dan te bedenken dat ik de film al goed vond. Moet het boek helemaal geniaal zijn. ;)

Zal eens kijken naar Hell House. Klinkt... horror-achtig. :p

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
  4. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    De film wordt op het einde wel echt belachelijk. Totaal ander einde dan in het boek. Ook zijn er scènes is die niet in het boek zitten (en andersom is dat natuurlijk net zo), dus je zal je er prima mee vermaken!
    Hell House is een horrorklassieker ja, maar de horror zit puur tussen de oren. Psychologisch een ijzersterk verhaal. Geen bloedfestijn of zo, maar een spannend verhaal in een prachtig oud huis. Het behoort samen met The Hauntig of Hill House van Shirley Jackson tot de twee grootste klassiekers in het subgenre. :)

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    En de challenge toch maar even op 10 gezet. Zat er eerst aan te denken om hem op 5 te zetten, dit i.v.m. met een gemiddeld George Martin boek. Die ga ik rustig en kalm uitlezen en dan weer volgas aan de historie.

O, en heb naast thrillers ook nog een paar mooie boeken over De Tweede Wereldoorlog, waaronder een zeer goed verslag van D-Day, of Operation Overlord.

2012 moet weer een goed boekenjaar worden, hopelijk een mindere dip dan vorig jaar vanaf september. :mad:

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik moet het nog maar zien. In de folders van 2012 staat tot nu toe weinig boeiends.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoeft ook niks boeiends in te staan. Ik kan wel even vooruit. :+

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, het is beter dat er weinig in staat, heb ook nog een flinke voorraad.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik ook, maar het is altijd wel even leuk om die foldertjes door te lezen. Ik hoef ze niet aan te de deur te hebben.

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zojuist 'De stad van de Dromende boeken' besteld. Boek is erg moeilijk te krijgen en krijgt op Goodreads hele goede recensies! Op aanraden van Modder moet ik eerlijk toegeven.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Heb je nu Teken van het Kruis al eens uit? :mad:

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nee die heb ik helemaal niet meer. Was geleend bij de bieb. En nu niet beschikbaar :9

Oja: begonnen aan Opwindvogelkronieken :)

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ben er ook benieuwd naar. Weet alleen niet of ik het zal bestellen of niet. :p Heb pas al een bestelling gedaan, maar ja deze is moeilijk te krijgen. :+ Twijfels...

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik vraag me af of je hem nog gaat krijgen, Peter. :+

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben er bijna klaar mee, heerlijk boek, had alleen rond blz 150-200 een momentje van waarom lees ik dit. Maar uiteindelijk gewoon me kop er naar gezet dat ik me minder moest bedenken meer moest genieten van de rare momenten. Nu vind ik het echt super!

Leuke verwijzingen naar Oost Aziatische geschiedenis, cultuur en filosofische verwijzingen. Plus gewoon alle gebeurtenissen die je zelf wil meemaken en personen ontmoeten.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist eindelijk begonnen in De Alchemist. Ik had een beetje twijfels om erin te beginnen, aangezien het lezen over zo'n oude man me nogal 'stoffig' en saai lijkt, het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar het verhaal tot nu toe vind ik juist wel modern en fris en ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal.
    Ik vind het wel grappig dat dit weer een heel ander soort fantasy is dan de andere boeken die ik in dit genre heb gelezen. Dulle zei het al eerder, dat het zo'n breed genre is en dat het moeilijk is om alles in een kader te plaatsen. Hier komt weer allerlei magie en tovenarij in voor, terwijl dit bijvoorbeeld in de Noorderlichttrilogie helemaal niet is. :)

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1

Nja hij staat gewoon op 'Voor 21.00 besteld, morgen in huis.' dus ik verwacht van wel eigenlijk... Geld is ook al afgeschreven :)

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat vind ik zo mooi aan het genre fantasy, net als jij. Fantasy is feitelijk definitie van eindeloos en dat maakt de keuze in deze boeken zo mooi.

Ik snap ook wel waarom Dulle zo gek op het genre is. Ikzelf ben maar een leek op dat gebied, maar de ontwikkelingen in de gaten houden kan nooit geen kwaad.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Zojuist niet begonnen in De Alchemist, ook al was ik dat eerder wel van plan. Ook ben ik nog steeds niet verder gegaan aan het boek over onze bebrilde tovenaar, Harry Potter. Deze keuze zal me wel weer haat vanuit meerdere kanten opleveren, maar ach... het is tenminste ook geen Murakami waar ik aan begonnen ben. Wat het wel is? Schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon. Wat een lekker begin! Een mysterieuze plaats genaamd 'Het kerkhof der vergeten boeken' en een boek waarvan nog maar 1 exemplaar op de wereld bestaat, op bijzondere wijze in het bezit van onze hoofdpersoon. De toon is gezet. :cool:

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik kijk uit naar je review op GR. Hoor veel positieve dingen over hem.

Kijk eens goed bij 22 Januari Modder:
    http://www.cinesneek.nl/verwacht.php

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina