Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Jaha, dat is een moeilijke keus. Ik had eerst steeds de F2.8 non IS in mijn hoofd. Maar nu nijg ik naar de F4 non IS toe. Al denk ik ook wel weer dat IS ook enorm prettig is op de langere millimeters. De F2.8 IS II lijkt me heerlijk, maar voor dat enorme bedrag koop ik liever een 85mm. F1.2 L wat ik vandaag al tegen JP en Tom zei.

Ik gok dat het alsnog de F4 non IS gaat worden. Maar er komt binnenkort ook de F4 IS II uit. Ik moet nog even goed gaan rondzoeken en testen voordat ik die keuze ga maken iig. Ik blijf voor de 70-200 lenzen iig wel bij Canon hangen. Niet heel goede verhalen gezien over de andere merken.

@ Luuk, Welkom terug! Beste wensen enzo jwz.

Nog een paar foto's bewerkt. Ik vind het resultaat best wel tegenvallen op veel foto's van me. Slechte focus, weinig scherpte veel ruis. Mmmm.... :mad:

Bus Tour by MerijnG, on Flickr

Street Romance... by MerijnG, on Flickr

London by MerijnG, on Flickr

Break by MerijnG, on Flickr

Waiting by MerijnG, on Flickr

Flat by MerijnG, on Flickr

Great Court by MerijnG, on Flickr

SAVOY by MerijnG, on Flickr

Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    bestaan wordt ontkent? Op google staan tientallen afbeeldingen 8)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Echt? Zijn toch alleen maar geruchten?

F4 IS is wel enorm scherp! Scherper dan de non IS. :)

4. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Soms lees je ook wel eens dat de non-IS weer scherper zijn. Ik heb de F/4 non-IS en ben daar in ieder geval erg tevreden mee.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb morgen een bezichtiging voor een atelier/fotostudio, yeaaaah!

Vet cheap ook. Ik deel hem met een maatje van me, midden in het centrum :D

Ik zal morgen foto's posten !

6. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
  7. Remco

Remco Guest

Fii, die foto van die attractie is leip _O_

8. JeePee

JeePee Guest

Edit: pff, schijtforum :+

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2012
  9. JeePee

JeePee Guest

Was er hier niet iemand die zat te wachten op een 85mm f/1.8 G lens voor Nikon?

"22 maart verschijnt het portretobjectief op de markt voor een adviesprijs van 529 euro"

Link

Ruisprestatie van de nieuwe Nikon D4 op ISO6400, halleluja!

10. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was ik dat,
    Mijn eerste reactie was dan ook :thumbs:
    Daarna kwam de prijs en releasedate (maart) =(

Ik wil hem best voor 450,- kopen.
    Maar aangezien dat nog wel een paar maanden gaat duren en de 50 F/1.8 G ook niet leverbaar is op het moment,
    Ben ik voor nu op zoek naar iets anders om mijn geld aan uit te geven. (Voorkeur gaat uit naar betaalbare primes, En dan met name iets tussen de 35mm die ik al heb en de 85mm die er nog komen moet.)

Laatst bewerkt: 7 jan 2012
  11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
  12. JeePee

JeePee Guest

Nikkor 50mm f/1.4 G voor 319 euro? Veel meer keus heb je niet.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die ruisprestaties zijn echt ziek.
    ISO6400, 70-200 er op en geen één voetbalwedstrijd is te donker :+
    Maar ja, daar heb je dan ook een kleine auto voor. 8)

14. JeePee

JeePee Guest

Op 11 FPS natuurlijk! En als het dan nog te donker is pak je toch gewoon ISO 204.800 :+

Lees net dat de sluiter van kevlar en carbon gemaakt is. Niet zo vreemd dat 'ie 6000,- kost :+

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2012
  15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  16. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd wat daar had moeten staan.

Inderdaad, Dat of gewoon wachten tot de 50mm f/1.8 weer leverbaar is. (Zal er eens naar informeren, De lens word welliswaar in China in elkaar geschroefd (aldus de vele reviews) zal mij niets verbazen als er onderdelen uit Thailand/Japan inzitten.)

60mm (f/2.8, af-s micro) is er ook nog, Zit kwa mm precies tussen 35 en 85 maar als de keuze tussen die en de 50mm f/1.8 ligt dan gaat de voorkeur uit naar de 50mm.

Al denk ik dat de verstandigste keuze de volgende is:
    Gewoon met de 35mm f/1.8 blijven rondlopen tot ik echt iets 'mis' en dan te gaan kijken welke lens daar op aansluit.
    Uiteindelijk gaat het er niet om welke lensen je hebt maar of je ze gebruikt en wat je er mee doet.
    Mocht ik ooit dus een 85mm f/1.8 nodig hebben komt er nu in elk geval een af-s versie van.

-----

En dan nog even iets anders,
    Zijn er hier mensen die gebruik maken van een monopod?

Door chronische medische klachten sta ik nogal onstabiel op mijn benen (duizelig.) en merk ik dat ik moeite heb met het stilhouden van mijn camera. (Zittend is het geen probleem of als ik ergens tegenaan kan leunen.)
    Nu zijn statieven uitermate geschikt als stabiel platform om je camera op te zetten, Maar ze zijn niet altijd even handig (lange wandeling in de natuur, meedragen en steeds opzetten en inklappen) en ook niet altijd gewenst/welkom (auto shows/beurzen/musea) omdat je andere mensen ermee in de weg zit/een struikelgevaar voor ze vormt.

Nu vroeg ik mij dus af of een goede monopod voor mij dan de juiste oplossing zou zijn en wat de algemene ervaringen ermee zijn.
    Ik weet dat er genoeg reviews, adviezen en filmpjes te vinden zijn op internet, Maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie eventuele ervaringen.
    Ik ben dus voornamelijk op zoek naar iets waarmee ik mijn eigen onstabiliteit weg kan nemen, en als een monopod dat niet gaat doen dan heeft het ook geen nut er geld aan uit te geven.
    (Een budget heb ik er niet voor, als het echt een goed hulpmiddel kan zijn voor mij en het ding de rest van mijn mijn leven mee kan (+/- 50 jaar.) dan maakt de prijs ook niet veel uit.)
    Ik stel deze vraag voornamelijk omdat jullie je eigen ervaring in jullie eventuele reactie kunnen bundelen met mijn specifieke vraag, Wat voor mij een beter antwoord opleverd dan een review of artikel op internet.
    Alvast bedankt.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb er 1 gekregen voor de kerst, maar daar ga ik mijn 1,2 kg zware 70-200 op gooien.
    Let wel: Een monopod zorgt alleen voor ondersteuning, maar is nog geen garantie voor stabiliteit. Stabiliteit in de zin van: Bewegingsvrij schieten. Jij kan immers nog steeds met gemak de camera bewegen.

Daarnaast is een monopod onder de body i.m.o. irritant werken, het is niet in balans en zit vaak redelijk in de weg.

Ik zou in jou geval aan je techniek werken: Heb je een handstrap? Wil ook nog wel een werken.
    Standaard technieken als: Ellebogen in, dicht tegen je lichaam, ademhaling enz. enz. helpen behoorlijk.

Wat ook een mooie is: met de standaard nekstrap kan je een hele stabiele elleboogstrap maken:

[yt]zzfwGc-xUyQ[/yt]

Bij de langere persoon is het verstandig om de strap 1 keer om je pols te slaan voordat je hem achter je elleboog zet.

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik ben me de laatste tijd ook steeds meer gaan interesseren in fotografie. Heb vorig jaar heel wat festivals afgelopen met mijn stagebegeleider om daar foto's te maken.

Ik ben dus van plan op mijn eerste camera te gaan kopen. Een collega van mij heeft onlangs de Nikon D3100 gekocht, een mooi instap model. Ik snap zelf nog vrij weinig van al die waardes die je op de lenzen en dergelijke ziet, dus ik probeer me zo goed mogelijk in te lezen voordat ik tot een koop overga. Iemand tips waar een beginner zeker op moet letten? :)

Mooie startpost trouwens, staat een hoop handige info in :)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat deed je dan bij je stagebegeleider als je de getalletjes op lenzen niet eens snapt?

20. JeePee

JeePee Guest

Wat is je budget en wat wil je gaan fotograferen? Dat zijn die twee hoofdvragen.

Deel Deze Pagina