[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Misschien is dat wat geforceerd, maar aan de andere kant juist awesome. :D Ik maak er bijna een spelletje van;
    Wie is de volgende 'beroemdheid' wat ik ga tegenkomen.

    En ook al is het misschien iets geforceerd dat hij er zo veel mogelijk in wilt hebben; uiteindelijk passen ze netjes in het verhaal.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik wil Alexander De grote,ook een nooit gevonden graf.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.199
    Leuk Bevonden:
    4.746
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.199
    Leuk Bevonden:
    4.746
    Slechte Yellow boeken!? :mad:

    Pff, je zou op het puntje van je stoel zitten soms. :+ Alleen de derde in deze serie van de schrijver is best slecht en zelfs mij te grof en vies op zijn tijd. Dit is het eerste deel. Het tweede heet Exodus en het derde Labyrint.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Die bol userreviews zijn trouwens altijd hilarisch. :lol:
    Het verbaast me dat die mensen kunnen lezen, want een normaal stukje schrijven staat niet in hun woordenboek. :+
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook wel zo, ik vond het ook niet echt heel vervelend, vooral nu het verhaal verder gaat en alles inderdaad wel goed past. Ik vind het verder wel awesome hoe die geschiedenis er allemaal in is verweven. De meeste dingen zijn wel op 'waarheid' berust, of in ieder geval bekend met de mythologie. :)
    Ik zag trouwens dat achterin het boek een preview is van het volgende boek. Hebben ze dat gedaan omdat het boek toen nog niet uit was ofzo? Ik vind het eigenlijk een beetje overbodig, als je al in deel 2 bezig bent ga je volgens mij sowieso verder met deel 3.

    edit: Oh, Modder: blijkt dat je toch smaak hebt voor boeken :+. HhhH is bij Selexyz verkozen tot beste boek van 2011.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Stiekem was ik hoofd van de jury. :+
    Nee, maar natuurlijk heb ik smaak, maar niemand hier gelooft me. :mad:

    Ik had gisteren helaas zoveel hoofdpijn dat ik Schaduw van de wind niet uit heb kunnen lezen. Ach, hoe langer ik er over doe, hoe langer ik kan genieten. :cool:
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Precies. :cool: (oa.) Daarom lees ik altijd maar een pagina of 15/20 per avond. Lekker lang ervan genieten.
    Al is hoofdpijn natuurlijk niet een leuke reden om een boek te lengen. :p

    Helaas kan dit bij een kut boek ook wel eens verkeerd uitpakken. :+
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wow dat jij dat kan, als ik iets slecht kan dan is het wel een goed boek neerleggen. Vaak genoeg gehad dat het opeens 3 uur 's nachts was en het leek alsof ik maar een half uur zat te lezen.

    Daardoor ben ik ook zo snel door de Alchemist reeks geraced helaas..
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dit. Ik zou ook echt niet 15/20 pagina's kunnen lezen, als iets spannend/leuk is dan wil je toch doorlezen? En ja, dan is het zo een uur verder zonder dat je het in de gaten hebt. :D

    Hetzelfde geld voor mij bij series, elke week geduldig wachten is niks voor mij. :+
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Maar Dulle leest nooit goede boeken. Dat is de fout. :+
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang jij de HP-serie nog niet hebt gelezen, heb je überhaupt geen recht van spreken over goede boeken of niet. :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ha! :cool:

    Maar soms is het meer dan 20 pagina's hoor! :+ (edit, maak ik eens een korte post komt ie wel door. Stomme XBW :mad:)
    Ik ben niet anders gewend dat dit leestempo aan te houden. Awesome toch om met een cliffhanger naar bed te gaan en vol spanning te moeten wachten op hoe het nou verder gaat? :p
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Dan mag ik niet spreken over goede jeugdboeken inderdaad. :cool:
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.199
    Leuk Bevonden:
    4.746
    Daar kijk ik ook bijna nooit meer na, alleen als ik een boek of product echt wil.

    Soms zitten er bij Biblion ook slechte reviews, maar die van Zingen voor de Doden van Caro Ramsay vond ik wel goed van Biblion.

    Ik denk dat het ook wel een boek voor jullie is, met hele echte karakters en een levendige situatie. Personages die spreken ipv vertellen. Bovendien schijnt het boek, heb het al, echt menselijk over te komen. Goed lopend zinsgebruik en een schrijfster die het verhaal op een natuurlijke manier weet neer te zetten. Zo staat het ongeveer in de Biblion recensie op BOL van Ramsay boek Zingen voor de Doden.

    Hier een link naar:
    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse...01004006534723/index.html#product_description
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Bam!

    Mijn reviews lijken steeds langer te worden. Binnenkort kan je ze als boek toevoegen aan Goodreads. 8)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.199
    Leuk Bevonden:
    4.746
    Toch voor onbepaalde tijd Spel der Tronen aan de kant gelegd. Ik ken de serie al en was met het boek nog niet zover, blz 76, het prille begin dus van de toppie Starks en Gemene Lannisters.

    Enige Stark waar ik een hekel aan heb is Sansa, dom wicht. =(

    Zal hem ook even van GR halen, dat is wel zo fair voor de challenge. Dus gewoon weer op 0 ipv 1. :cool:
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    8)

    Je weet dat de challenge alleen geldt voor uitgelezen boeken? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina