Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is dus de laatste jaren i.m.o. totaal niet aan de orde, mensen die een compactcamera hadden kunnen nu voor 400 euro een instap DSLR nemen die veel mooiere plaatjes schiet, zelfs op de auto stand.

Op dat punt is de trend dat de instap DSLR's dezelfde prijsklasse hebben als de duurdere compactcamera's. Echter zijn de instap DSLR i.m.o. vele malen beter dan de compactcamera's

De laatste jaren zijn zowel Canon (veel positieve reviews) als Nikon (erg goede reclame campagne) juist bezig met marketing voor de instapmodellen.

Want laten we eerlijk wezen, als jij een instap DSLR hebt gekocht, wordt jou volgende camera ook een DSLR.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en dan plak je een lens op je systeemcamera en weg is je compacte voordeel. Als je dan toch een camera wil met goede, verwisselbare lenzen, koop dan ook een DSLR.

3. JeePee

JeePee Guest

Je weet dat systeemcamera's dezelfde sensoren gebruiken? Een beetje Sony NEX heeft dezelfde ruiswaarden als een nieuwe DSLR. De betere kwaliteit van een DSLR zit 'm in het glas, de instelmogelijkheden en de stabiliteit tijdens het fotograferen.

Overigens is Lenny-t door een verkoper omgeluld om een NEX-5 te halen dacht ik :+

4. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik idd, maar dacht wel dat ruis iets hoger lag? Kan verkeerd zijn. Wees gerust ik ben blij met mijn Nikon D7000. Kijk wel uit naar nieuw glas nog in het komende jaar. Weet alleen nog niet echt wat. Heb momenteel een Sigma 17-70mm 2.8/4F Macro HSM .

Maar vind het geestig dat je vele hoort over die systeemcamera's dat die de DSLR zou bedreigen. Maar das net zoals smartphones de compact camera zou bedreigen.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De markt is wel heel erg aan het veranderen in ieder geval, en zeker de compact/systeem camera's komen qua kwaliteit echt wel dichtbij (de NEX-5 is wel echt een beest terwijl het een systeem camera is, maar daar betaal je natuurlijk ook voor)
    Maar er is natuurlijk altijd een baas boven baas, zo zou ik graag een Leica m9 willen, ziet er ook niet bijzonder uit maar oh wat een plaatjes schiet dat ding toch!

6. JeePee

JeePee Guest

Niet eens een Hasselblad? :+

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik dacht ik blijf nog een beetje in een bescheidde prijsklasse (5000 euro) :+

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Op het vliegveld zag ik nog een DSLR van een Leica staan. Wat een enorm lelijk ding is dat. En er hing een prijskaartje aan van 13.000 euro.

Hier deze:

Zal verder wel een goed ding zijn daar niet van.

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Luuk snapt het, Leica M9 <3
    Als ik het geld ervoor heb, haal ik er eentje :)

Maar die systeemcamera's worden ook sneller en ruisgevoeliger, dat is het hem juist. Maar ik geloof dat we daar al over uitgesproken zijn.

10. JeePee

JeePee Guest

Zou je die dan serieus halen?
    Doen mij voor hetzelfde budget maar een D800 met twee tering leipe lenzen :)

11. Remco

Remco Guest

Ik stem voor JeePee! :cool:

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    +1 Als Jeepee mij dan zo'n zelfde combinatie doet als hij president is...

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik bedoel voor derbij, grapjurken. Dikke DSLR + M9. :D

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ha een 1DX met een 400mm F2.8 IS II

En dan een amateur wedstrijd schieten uit de 5e klasse ofzo :+ 8)

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil een mark II, maar vooral graag fotograferen.

Vers van de pers.

Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Euh WTF Henrive. Wat is dat voor een maf shot 8)

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben ook wel benieuwd wat het idee achter de foto is Henrive.

Ik wil:
    - 5D II
    - 24 F1.4 LII
    - 85 F1.2 LII

Dat zijn echt mijn droomlenzen nu.
    De 5DII zal ik snel hebben, de lenzen helaas niet :p

Probeerseltje:

Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat is het experiment precies?

@MM: mooi, mission accomplished. :)

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind zwart/wit foto's vaak wat saai ogen als er te weinig echt witte of echt zwarte stukken in zitten. Deze foto is behoorlijk grijs als je het op zwart wit zet. Dus ik gooi er dan een heel dunne toning doorheen om de foto wat meer sfeer te geven.

Het deed me een beetje aan een ouderwets Titanic uitzwaai momentje denken. Alleen doet het rubber bootje een beetje afbreuk 8)

20. Remco

Remco Guest

Soep je die toch weg?

Deel Deze Pagina