[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Voor dat bedrag heb jem bijna nieuw. Ik zu er 12,50 voor over hebben...
     
  2. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu kom ik steeds verder, en het wordt ook steeds leuker :) Heb een goede manier om vijanden te doden. Dat doe je door hem een trap ( L-stick omhoog + R1 ) te geven, dan valt de vijand bij de afgrond. Het werkt ook goed bij ratten en sterke vijand.

    Blijkbaar had ik per ongeluk verkoper bij Undead Brug gedood :'-( Tja, ik was nieuw op deze gebied. Ik viel iedereen aan |:- Dus mijn vraag is: krijg ik later een probleem, want ik las dat je een sleutel van verkoper kan kopen. Maar hij is nu dood. Krijg ik ooit andere verkoper te zien? Wil graag boogpijl, vuurbom etc kopen. Hoe lang duurt het voordat ik andere verkoper te zien?

    Inmiddels heb ik guide via bol.com besteld. Het is stuk handiger, dan ik telkens achter computer moet zitten om het uit te zoeken. Heb domo guide op internet gekeken, en het zag er erg mooi uit.

    Nu ben ik bij smid in Undead Parish. Het is nogal onduidelijk waar ik moet heen gaan. Volgens mij moet ik nu naar soort groene bos, nadat je langs monster zonder hoofd heb gelopen. Heb tot nu totaal 10 uren gespeeld.

    Ene keer had ik rare dingen meegemaakt. Nadat ik op rare teken op grond heb gelezen ( niet standaard tekens ). Even later kreeg ik alle witte poorten te zien, en kon niet meer in/uitlopen. Er stormt een rode duivel met zeis op mij af. Hij wilde mij doden, en gedraagt zich overduidelijk als online-player. Ik snapte niet hoe hij in mijn spel terecht is gekomen. Miss heb ik per ongeluk toestemming gegeven. Helaas heeft hij mij gedood en mijn souls gepikt :mad:
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Die tekens op de grond zijn summons, dit zijn spelers of npc's die je kan oproepen om je te helpen bij boss fights. Deze tekens zijn wit/geel. Je hebt echter ook rode tekens en dit zijn invaders, als je hun oproept kunnen ze je dus ook doden. Spelers kunnen je overigens ook invaden zonder dat je ze oproept via een teken. Wanneer dit gebeurt verschijnen de witte wanden zodat je het gebied niet meer kunt verlaten, je kan of de invader doden of snel naar boss fight rennen ( wanneer je een boss fight aangaat verdwijnt de invader ook nl. ) .

    De verkoper die je gedood hebt is de enige bij wie je de sleutel kan kopen, hiervoor moet je dus wachten tot new game + aangezien je deze niet meer kunt bemachtigen nu. Verder verkoopt deze NPC pijlen, maar die heb ik persoonlijk niet veel gebruikt. Later kom je meer merchants tegen en er is er ook nog 1 die pijlen verkoopt.

    Als je de eerste bel geluid hebt dan moet je naar de Depths/Blighttown voor de 2e bel te luiden. Mocht je de eerste bel nog niet hebben dan moet je in de kerk naar boven voor het gevecht tegen de gargoyles.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Toch even interessant om te melden.

    ===========================================

    Dark Souls PC petition gets Namco Bandai's attention

    ByTom PhillipsPublished 13 January, 2012

    Has more than 65,000 signatures in seven days.

    An online petition campaigning for a PC version of Dark Souls has caused enough commotion to be noticed by publisher Namco Bandai.

    Last week's Dark Souls for PC petition skyrocketed from 7000 to over 65,000 signatures in seven days.

    "Damn you are amazing!" wrote community manager Tony Shoupinou on the Namco Bandai forum.

    "I honestly wasn't expecting such massive support. My boss(es) even came to talk to me about this after it exploded all around the world. If you wanted to have the attention of Namco Bandai Games, now you have it."

    Shoupinou urged gamers to continue their campaign for Dark Souls on PC.

    "The future is in your hands," he wrote, "and I hope you will keep supporting this. I will make a personal objective to make sure every relevant person at Namco Bandai Games is in touch with this formidable effort."

    Eurogamer has contacted Namco Bandai about Dark Souls on PC. We'll update if and when anything comes back.


    ===========================================
    Bron: Eurogamer.net

    Voor degene die deze petitie hebben ondertekend: my thanks! _O_
     
  5. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je duidelijke uitleg :thumbs:

    Fuuuu:mad: Dus ik kan het beter opnieuw beginnen? Ben nu toch niet zo ver, ben nu bij eind van Undead Parish ( totaal 10 uren tot nu gespeeld ).

    Ook heb ik bij mijn collega gezien dat hij voor betere classe had gekozen. Ik had Knight, omdat het cool uitzag. Maar hij is wel erg traag, en wapen is niet super sterk. Ook niet na opwaarderen. Daartegen had mijn collega andere classe gekozen, namelijk Deprived ( persoon met knuppel ). Hij was veel sneller, en wapen is ook veel sterker. Wellicht ziet hij niet zo cool uit als Knight, maar ik kan hem vast wel opleuken door lichte harnas te kopen.

    Tegen Gargoyles vechten. Het is heel sterk vijanden, hoor. Zit nu level 25.

    Ik denk dat ik maar beter kan opnieuw beginnen.
     
  6. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Deprived is toch de class dat je met niks begint behalve die houten knuppel?

    Dat is juist de moeilijkste class. Je begint met niks en bent al een hoog level. Je kunt bij de bonfires dus veel minder upgraden dan bij de andere classes. En dat die class sneller is, is logisch omdat hij niks aan heeft.
     
  7. Aerowyn

    Aerowyn Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet pakken wat je denkt dat bij je past, ikzelf ben normaal ranged/hunter classes, echter in dit spel leek me dit niet hetzelfde als in de meeste RPG/MMO's. Hier ben ik dus, net als jou, ook Knight begonnen en het bevalt me zeer zeker! Ik ben op weg naar de 2e bel en ben level 31, het gaat inderdaad ietswat langzaam vergeleken met de andere classes maar uiteindelijk moet je toch wel evenveel kunnen ontwijken, terwijl je meer damage kan vangen!

    Mocht je opnieuw beginnen raad ik je wel aan dit op een later moment te doen, zodat je een beetje meer de class leert kennen.. Zover ik weet is het meestal heel anders op de beginlevels dan dat je hoog level bent en wat betere armor/wapens hebt! Natuurlijk blijft de keuze aan jou \o/
     
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou nog niet zo snel opgeven. Dat je zo langzaam beweegt ligt puur aan je equipment, die is of te zwaar of je stats zijn niet goed genoeg voor die gear op het moment. Als je je gear uitdoet ben je gegarandeerd een stuk sneller. Mocht je toch opnieuw beginnen dan raad ik je pyromancer klasse aan. Een goede keus voor een beginnend speler in mijn ogen.
     
  9. Aerowyn

    Aerowyn Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, een vriend van me speelt Pyromancer, het lijkt bijna op Knight, echter is je armor lichter en zwakker.. Maar je hebt wel direct fireballs wat zeer effectief te gebruiken is!

    Dit mis ik weer met de Knight, ik heb wel een optie om een bow te gebruiken maar dat werkt gewoon niet soepel in combi met een 1h/shield helaas.
     
  10. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, het maakt dus niet uit dat ik nu Knight speelde. Maar het gaat me om of ik beter opnieuw kan beginnen, omdat ik verkoper had gedood?

    Las ook dat je na uitspelen, gewoon opnieuw kan beginnen met behoud van je upgraden/skills/etc. Nu heb ik veel moeilijker, omdat ik bijv: geen brandbom kan kopen etc.
     
  11. Aerowyn

    Aerowyn Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent het beste af als je eerst deze playthrough afmaakt, als je dan iets mist kun je altijd nog opnieuw beginnen!
     
  12. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch maar opnieuw begonnen met andere classe, namelijk 'Warrior' en heb 'MasterKey' als gift gekozen. Vorige classe had ik totaal ongeveer 11 uren besteden. Nu ben ik nog veel verder gekomen in 2.5 uren :thumbs: Het komt doordat ik weet wat ik moet doen.

    Veel grote monsters heb ik in 1x kunnen doden }:] Deze keer heb ik verkoper niet gedood. Ik wist niet dat hij vele nuttige dingen verkoop. Nu speelt het stuk makkelijker.

    Bijv: ik kocht een knuppel, en kon nu sterke soldaat met rode cape met 2 klappen doden. Terwijl ik vorige keer op leven en dood moest vechten.

    2 monsters met vleugels op dak heb ik ook verslagen. Mijn hart ging zowaar bonken 8)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ben inmiddels nu ook verder gegaan met Dark Souls. Eindelijk tijd voor deze prachtige game! Wat blijft het spannend zeg. Heb een magisch zwaard onder de klauwen van een draak weten weg te pakken, alleen werd ik daarna met één klap gemold door zijn staart. Gelukkig kon ik mijn souls redden in de poging daarna. Heb de Gargoyle Twins zojuist verslagen en de bel geluidt. Nu op naar de Deep Roots/ Garden of hoe het ook heet... of raden jullie iets anders aan? Ik heb nog niet genoeg souls verzameld voor de sleutel tot Sen's Fortress, maar ben hard op weg (+/- 12000 souls in de pocket).
     
  14. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wiki over Dark Souls via internet vinden, maar mijn Engels is niet super. Ik snap niet helemaal over Humanity. Als je Humanity gebruik ( te zien aan getal aan linksboven ), krijg je meer items te vinden na doden van vijanden.

    Maar als je doodgaat, ben je meteen Humanity kwijt. Aangezien ik heel vaak doodga in deze spel, zie ik geen voordeel :confused:

    En als je 1 of 2 humanity bij bontfire opofferen, dan wordt je weer mens? Wat is de bedoeling? Dat je meer Estus om kan vragen? Dat is wel handig, als je veel healthy bij grote gevecht verliest.

    En heeft iemand nog een tips voor verslaan van Black Knight ( een zwart ridder die wacht houdt )?
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Die humanity bonus om betere items te vinden werkt alleen als je mens bent, vandaar dat je één humanity wilt opofferen bij het bonfire en daarna zoveel mogelijk humanity wilt verzamelen (hoe meer humanity, hoe groter de bonus). Ga je dood, dan raak je niet zozeer alles kwijt, alwel dat alle souls en humanity bij je lijk liggen. Je raakt natuurlijk wel één humanity kwijt om jezelf weer tot leven te wekken.

    Klein nadeeltje als je mens bent: je game kan overvallen worden door "invaders", andere menselijke spelers die op je jagen.
     
  16. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    @ Norwest, Probeer die knight uit zn tent te lokken en kill em met magic of bommen. Das het makkelijkst int begin!

    @ Zifnap, Dat van die invaders is idd gruwelijk irritant. Vooral omdat ze 9 van de 10 keer veel sterker zijn dan ik en ik met 1 klap knock out lig... :/
     
  17. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel de moeite nemen parry leren te gebruiken, is heel handig in de toekomst ;)
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wat een verslavende game is dit zeg. Heb al een behoorlijk stuk uitgekamt in het woud. Eén boss en twee sets mini-bossen gedood (hydra en een trio reusachtige ratten), een crest van 20k gekocht, 30k souls en gelukkig weinig humanity verloren omdat ik niet direct mijn corpse ging zoeken maar dacht "even" een uit de kluiten gegroeide paddestoel te doden. De spoken (of wat het ook zijn) in het woud waren nog iets te sterk, tenminste mijn character deed te weinig damage. Nu sleep ik mijn vege lijf rond in de kelder van het kasteel in het startersgebied. Zojuist een magier gered, een trashmob met fakkels en looters gedood... en toen was het ineens half vier 's nachts.

    Heb veel slowdown gezien in het spel, maar die sfeer... echt geniaal. Waarschijnlijk ook doordat elke vorm van muziek ontbreekt en alle sfeer daardoor wordt bepaald door de geluidseffecten (dungeon geluiden) en de graphics, die prachtig ogen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ze zijn niet per se veel sterker dan jij bent. Andere players kunnen je alleen invaden als er een levelverschil van max 10 geloof ik tussen jou character en hem zit. En 10 soullevels valt best mee. Punt is alleen, de mensen die invaden hebben er verstand van. Maar een voordeel heb jij over hem, en dat is dat jij je Estus Flasks kan blijven gebruiken terwijl hij dat niet kan. Dus neem rustig je tijd als je 'm spot en laat hem je vooral NIET backstabben. (Is mij al een aantal gebeurd, instant death)

    Voor de Black Knights raad ik aan als je een Knight bent of een andere meleeclass en je hebt geen bommen of magic, om in het begin ze te ontwijken en na soullevel 30 terug te keren. Velen zijn dan een stuk makkelijk. Blijf dicht bij hem, want als je te ver van hem af gaat 'lunged' ie op je af met zijn zwaard die massive damage doet. Dus blijf dicht bij hem en blijf maar op hem heen cirkelen (lock on hierbij gebruiken, sowieso eigenlijk ALTIJD gebruiken!). Hou altijd je schild omhoog en wacht zijn aanvallen af. Op het moment dat hij slaat en jij blockt 'm, of hij mist, gelijk terugslaan. Duurt eventjes, maar op een gegeven moment krijg je het wel door. Mijn snelheid is nu een stuk beter, waardoor ik als ik om hem heen blijf cirkelen, binnen no time in zijn rug sta en een backstab uitvoer. Maar ik ben nu ook ondertussen alweer soul level 80, dus ja ^^

    Bovendien zitten er meer voordelen aan Human worden. Ja je kan invaded worden, dat is messed up soms. Maar het voordeel aan human worden is dat jij hulp van andere mensen kan krijgen door op summon signs op de grond te letten voor een Boss Battle, maar ook kan je hulp krijgen van NPC's die je bevrijdt hebt of ontmoet hebt eerder in de game. Dit is niet altijd zo bij elke boss. Daarnaast heb je het voordeel bij Human dat je ook andere mensen kan helpen in hun boss battles, en hiervoor humanity en souls krijgt.

    Toch klopt het niet wat Zifnap zei. Als je Humanity hebt (linksboven in dat cijfer dat optelt) vergroot je item drop rate inderdaad. Maar je hoeft hier geen human voor te zijn om betere items op te pakken, je kan hiervoor ook een Hollow zijn.

    Ik weet niet welk soul level je bent, maar na de crest is bedoeld voor soul level 90+. Erg sterke enemies. Maar er is hier wel een soul exploit die je kan uitvoeren. Als je redelijk lichte armor aandoet waardoor je sneller kan rennen, kan je een sprint door het bos trekken, waardoor je verschillende enemies pulled, en deze mee terugnemen naar de crest door. In plaats van de trap op te lopen waar de crest door oorspronkelijk zat, ga je rechts van de trap op de rand van de afgrond staan en hou je je schild omhoog. Hierdoor zullen enemies via de trap naar je toe proberen te komen, vallen bovenop je, maar worden weggekaatst door het schild en vallen het ravijn in. Ongeveer zo'n 7000 souls per run die je maakt en duurt ongeveer 1 - 2 minuten per run. Erg simpel, maar wel erg cheap natuurlijk. (:
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  20. I ColoSsuZz I

    I ColoSsuZz I Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie o wie wilt mij binnenkort helpen? :) Ik zit in Anor Londo, maar op lastig vervelend stukje waar ik gewoon even geen trek in heb hehe.

    Heb het ookal weer 2-3 maanden niet gespeeld, dus zal nu nog zwaarder worden :p
     

Deel Deze Pagina