[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

  1. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    kan het kloppen dat de demo er nu alleen voor gold leden is en niet voor zilver?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, dat is altijd al zo geweest. ;)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Prima demo! Ik zie veel kleine en grote verbeteringen t.o.v. FFXIII. Het encounter systeem bevalt mij ook wel. Ja, tegenstanders warpen voor je neus (dat is jammer), maar zodra je uit de combat zone rent ontwijk je de encounter gewoon. Om een first strike bonus te bemachtigen moet je pre-combat een aanval succesvol laten landen op een monster, zonder dat deze jou raakt. Het moet ook binnen de eerste +/- 2 sec gebeuren tijdens de start van de encounter, anders raak je deze bonus kwijt.

    Niemand heeft iets gezegd over het nieuwe crystarium systeem dat behoorlijk is verbeterd. I.p.v. steeds een apart crystarium grid per rol te upgraden, upgrade je nu één grid maar kies je steeds bij elke upgrade welke rol je wilt verbeteren. Resultaat: veel meer diepgang m.b.t. bij welke rollen je de nadruk legt per karakter. Er is zelfs een level up perk bonus toegevoegd bij het volledig vullen van een grid. Die perk is weer uit een lijstje met opties te kiezen, dus ook hier meer keuze vrijheid (en consequenties!).

    Toevoeging van monsters in de party is niet nieuw in JRPG land, maar wel erg goed gedaan. Goede keuze ook, want de monster design van FF is altijd al uitmuntend geweest. Het levellen van monsters is eenvoudiger . Elk monster in de demo heeft teminste één rol, maar je hebt er wel verschillende growth items voor nodig (te vinden in random encounters).

    Quick Time events zijn helemaal niet storend. De gevechten zijn toch al episch en het geeft de gamer iets te doen wanneer naar de filmpjes (ingame engine) wordt gekeken. INn de demo kun je zelfs een keuze maken a la Mass Effect. De consequenties waren onduidelijk omdat ik voor iets onzinnigs koos, maar stel je voor: je mag zelf kiezen in een JRPG.

    Het graven naar schatten is aardig gedaan, maar obvious. Meer opvallend was de scipting... scripting in een JRPG? Is dit wel een Final Fantasy game? Zo ontdek je een onzichtbare schat en meteen komen NPC's uit de omgeving naar je toe rennen om hun verbazing te uiten. Ik zie soldaten rennend een dungeon pattroueren en monsters onder vuur nemen. Het is verre van een Skyrim, maar het helpt wel om een levende wereld te creeeren.

    Het enige dat ik minder vind is de menu graphics. Het is gewoon minder slick, maar gelukkig niet minder overzichtelijk geworden. Toch mis ik die draaiende gezichten wel een beetje, ook al had het geen gameplay waarde.

    Kortom: een behoorlijke step up from FFXIII. Ik zag nog veel meer moois in de outro van de demo en ben erg benieuwd hoe het eindproduct gaat worden. Ik wil het niet alleen zien, maar ook zelf beleven, dus een must buy voor mij. En dat is het beste van een demo kan bereiken bij gamers.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  4. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Reviews boeien mij en veel gamers allang niet meer. Zeker als het om deze titel gaat. De comments zullen al gelijk gaan komen. "MAAR een 8.0?" Als ik vroeger op school een 8 haalde voor school voor een toets sprong ik een gat in de lucht.

    Tegenwoordig moeten games minimaal een 9 scoren moeten de (vooral mainstream) gamers het willen kopen. Ik bepaal zelf wel of ik een game goed of slecht vind, dat hoeft niemand anders voor mij te bepalen want uiteindelijk gaat het nog om je persoonlijke smaak en daarom ga ik deze game gelijk halen als die uitkomt want vond 13-2 erg vermakelijk en een leuke afwisseling van mijn andere xbox 360 spellen.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Reviews boeien mij wel. Het cijfer niet, maar de kritiek wel.

    Een spel met een 4 vanwege de slechte gameplay en een slecht verhaal zou ik niet zo snel kopen.
     
  6. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem zojuist gepreorderd bij Gamestop. Krijg een extra wapen en kostuum van Serah exclusief bij! Kan niet wachten tot 31 januari! \o/
     
  7. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren de demo geprobeerd maar werd jammer genoeg totaal niet verrast erdoor.
    XIII-2 is een zeer passende titel want het doet in principe precies hetzelfde als het vorige deel, en die sprak me totaal niet aan.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    And that's where you are wrong :)


    Ik speel de laatste tijd FFXIII weer en als ik dan de demo speel van XIII-2 merk ik echt de verschillen. Het leeft allemaal veel meer, het is een beter geheel en gewoonweg interessanter. Zoals hierboven door meerdere mensen al is opgenoemd, dat je monsters in je party kunt plaatsen, NPC's die gewoon tegen je praten en ook soms echt dingen zeggen die ergens op slaan. Je krijgt quests van ze, meer vrijheid en vooral geen onzichtbare muren meer.

    Precies hetzelfde i think not!!!!
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nee, precies hetzelfde is het inderdaad niet. Maar als je XIII amper hebt gespeeld, dan valt het je misschien niet op. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee, maar ik vond XIII ook al goed. En XIII-2 is gewoon verbeterd, zoals meerdere malen al is gezegd. De "random encounters" vond ik ook iets minder, maar je kan alsnog de vijanden makkelijk ontwijken, wat met de oude FF niet kon. Dus het nieuwe systeem is prima, maar ik had het niet erg gevonden als ze hetzelfde systeem van XIII hadden gebruikt. Ik vond het tof dat je gelijk je eigen party leader kon kiezen. Bij XIII moest je daarvoor heel lang wachten.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Klinkt goed, ik ben weer lichtelijk geinteresseerd.

    Dorpjes en world map was al bevestigd toch?
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dorpjes wel denk ik. In de outro van de demo een soort grid map, waarop je van locatie naar locatie kon springen. Dat leek op een worldmap.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Eurogamer's Final Fantasy 13-2 Demo Analysis:

    Click me
     
  13. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waar jij het over hebt is detail, de kleine dingetjes, in het grotere plaatje is het uiteindelijk meer van hetzelfde.
    Je kunt ook zeggen dat elke Call of Duty heel anders is van elkaar, maar dat is gewoon niet zo.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik denk dat je het erg onderschat. De verbeteringen zijn overduidelijk aanwezig, klein en groot. Beweren dat beide games op elkaar lijken klopt als het gaat om sfeer en graphics, maar de gameplay is behoorlijk getweaked. Zie ook mijn post hierboven met een aantal wijzigingen.

    Hoe uitgebreid heb je FFXIII gespeeld?
     
  15. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was het zelf zat na 6 uur, daarna heb ik vooral meegekeken met mijn oom die nog wel door de game kwam.
     
  16. Olaph

    Olaph Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk ben je in dit deel wat meer vrij in wat je wilt doen en zijn er meer side quests, zoals in FF9. Vorige deel was hier een klaarblijkelijk gebrek aan. Verhaal was wel tof tho.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik mistte in 13 heel erg het rondkijken in dorpjes met leuke sidequests, ontmoetingen met de bad guy en zijn vrienden waarbij je een confrontatie krijgt, minigames in towns en interresante characters buiten de party.

    In 13 ga je alleen van dungeon naar dungeon. Er zitten geen leuke afleidingen in tussendoor. Hoe zit dit in 13-2? Ik hoor wel van side quests, maar is dit meer dan alleen: versla deze vijand a.k.a. hunts/marks?
     
  18. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Er zitten in FFXIII-2 heel wat meer sidequests dan in de vorige ja. Een hoop hiervan bestaan uit het oppikken van een item i.c.m. een gevecht, maar er zitten ook interessante sidequests in waarbij je door de tijd dient te reizen etc. Heb de game zelf uiteraard nog niet maar dit heb ik uit een uitgebreide review van iemand die de JP versie inmiddels op 100% heeft ( incl de sidequests etc. ). Verder gaf deze gast aan dat je vrijwel vanaf het begin heel wat meer keuzes hebt en dat de "chapter-cap" ( om het zo maar te noemen ) bij het levellen van je personages verdwenen is. Hiermee bedoel ik dus dat sommige gedeeltes van het bord ( waarbij je dus koos wat je upgrade of welke ability's etc je leert ) pas na een bepaalde chapter beschikbaar werden. Je kan dus meer zelf bepalen hoe je levelt en wat je levelt en wanneer.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nog meer goed nieuws dus. I like where this is going too...
     
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Same, alleen nu nog die 2 weken doorkomen haha, begin er wel erg na uit te kijken nu. Ben ook FF13 maar opnieuw begonnen om die 2 weekjes beetje sneller te laten gaan.
     

Deel Deze Pagina