1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb 'm!! :D

    Hier snel wat foto's. Het is nu helaas te donker voor betere. Komt nog wel. ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eind van de week, begin volgende week komen de luxe kentekenplaten er nog op.
     
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Vind de DS3 een prachtige auto! Had hem zelf in het geel genomen, maar ook in het wit ziet ie er gaaf uit.. Veel plezier ermee!
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoezo? Hij heeft een punt.

    Die driepitters zijn leuk voor in de stad, maar op de snelweg vind ik de aygo van mijn schoonmoeder een drama. Dan rijd ik liever in de 4 cilinder Ford Ka van mijn vriendin.

    Daarnaast vind ik de stoelen ook Dra-ma-tisch op lange afstanden, met hoofdletter ja.

    De C1/Aygo/107 is leuk als 2e auto/boodschappenwagen maar zou bij mij nooit op een lijstje staan als je meer dan 15K km maakt.

    @Riv: Nice man! Bij ons op kantoor staat er 1 met dezelfde kleuren en zwarte LM velgen. Ook er nice!
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  4. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Er wordt gevraagd om een kleine belastingvrije auto.. Lijkt me deze auto een zeer reële keuze. Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar heb er inmiddels 30.000 km op zitten in mijn Aygo en het bakkie is vlot en comfortabel. Jup, hij maakt wellicht iets meer geluid en nee, je wint geen races aan het stoplicht. Daarentegen is het beestje goedkoop en zuinig. Stoelen zitten naar mijn mening prima, al hadden ze iets breder mogen zitten. Rijd echter regelmatig lange afstanden en heb een zeer zwakke rug, maar heb nog nooit last gehad..
    Vind hem ook goed genoeg meekomen op snelwegen. Gaat prima naar de 140 á 150, en harder hoef ik er niet mee.. Inhalen gaat prima. Grote nadelen zijn de waardeloze radio die er standaard in zit (meteen vervangen door een Alpine radio icm klein subwoofertje) en de rommel-banden die er standaard onder liggen. (Na 30.000 is een gemiddeld setje voorbanden volledig glad.)

    Over mijn eerdere opmerking: Iedereen mag zijn punt maken en mening ventileren, maar ik krijg een beetje een punthoofd van die elitaire snob-opmerkingen van dhr. JeePee. Als iemand zijn eigen autootje sportief vind, is dat toch prima? Waarom altijd die kut-opmerkingen als er iemand een klein autootje rijdt met wellicht wat minder PK of een cilinder minder als dat je zelf zou willen hebben? Iedereen stelt andere eisen aan een auto. Ik hoef geen top van 250, ik wil comfortabel en zuinig van A naar B. Maargoed, hoef die discussie niet weer opnieuw op te rakelen.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Er is toch ook helemaal niks mis met die auto's? Dat zeg ik toch ook nergens? Natuurlijk zijn er mensen die niks meer willen dan dat. Prima! Maar het wordt pas vervelend als die mensen (en jij bent/was er daar één van) gaan zeggen dat hun autootje super geschikt is, omdat 'ie naast comfortabel, zuinig, en goedkoop, ook lekker sportief is. Als iemand zegt dat zijn ballenknijper super comfortabel zit mag je daar toch ook vraagtekens bij zetten?
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Prima, maar voor dat budget kan je imo beter voor de punto evo gaan. (Het ging toch om 15K?). Ik vind het echt ongelofelijk dat jij op lange stukken lekker zit in die stoelen. Ik heb het bakkie 1 keer geleend om mijn dagelijkse rit naar Utrecht te maken en was echt gebroken door die kutstoelen.
    Voor 15k kun je i.m.o. veel verder kijken dan een model ala 107

    Een ballenknijper niet comfortabel?
    Wait wut?
    :+
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij heeft een nieuwe Ka, op snelweg ritten met +-130km/h is mijn Honda Accord 1.8 van 1300kilo zuiniger dan die Ka 1.2. Zijn hardstikke leuke auto's maar voor zuinigheid zou ik die nooit nemen.

    De nieuwe Peugeot 208 die dit jaar komt schijnt ook een 3 cilinder te hebben. Wel een leuk sportief auto'tje ;)

    [​IMG]


    EDIT: En idd een Punto Evo is momenteel wel de belastingvrije auto van het moment (voor mij dan).
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vet hoor in het wit! Heb voor een paar maandjes terug een rondje mogen rijden in de Racing
    [​IMG]

    Stond versteld hoeveel (echt) carbon er op en in die auto zat geplakt, heel vet :)
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Gewicht en motorinhoud maakt voor het verbruik echt helemaal niks uit op de snelweg ;)

    Die is inderdaad erg sportief. Vooral die 1.0 versie. En die zitpositie is duidelijk ontworpen voor de wat fanatiekere bestuurder.

    Je hebt het hier over Citroën hè. Niet over het turbodruktellerhuis van Anita d'er Tigra.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Haphap
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dit idd + dat iedereen voor zichzelf volgens mij nog altijd bepaald wat sportief is :)

    Mijn 38pk sterke 3 cilinder is enorm sportief.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    hoezo niet? Als je met 500kg tegen de wind in moet trappen gaat je verbruik toch zeker wel omhoog?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Wanneer je een constante snelheid hebt (en dus niet accelereert) is het enige wat die extra massa doet, een klein beetje meer wrijving tussen band+wegdek creëren. Maar dat is zo minimaal. Op die snelheid is het enige wat telt de aerodynamica.

    En die Ka is in vergelijking met de Accord veel meer een stadsauto natuurlijk, met minder vermogen en een kortere bak, dus als je 130+ gaat rijden moet het motortje in verhouding veel harder werken.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Dát dus. Voor mijn moeder is alles met een gaspedaal al sportief, terwijl iemand die vaker op het circuit te vinden is een Impreza WRC wellicht nog niet sportief genoeg vind.. All in the eye of the beholder.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een onzin 8)
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik rijd nu in een Seat Ibiza 1.4 16v (signo) uit 2003. Staat 100.300km op de teller en ga waarschijnlijk, omdat ik in 4 maanden tijd 15.000km heb gereden overstappen op een diesel.

    Ben echter een complete leek als het aankomt op het aanschaffen van 2e hands dieselauto's. Daarom maar even hier om advies vragen.

    Wat zijn mijn wensen:
    - maximaal 150.000km gelopen;
    - maximaal 12 sec. 0 - 100 km/uur;
    - maximaal 9 jaar oud;
    - liefst ook nog zuinig (1 op 20);
    - tussen de 5.000 - 7.500 euro.

    Nu kom ik zelf uit op Polo 1.9 tdi, of Golf 1.9 tdi. Welke opties heb ik nog meer?
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb een 206 1.4HDi diesel, bevalt ook prima.

    heb verder de ballen verstand van auto's maar zou je wel aanraden om als je net als ik 1000 kilometer in de week maakt (of nog meer) vooral te kijken naar de kilometerstand.

    150.000 is dan al aardig wat om mee te beginnen. Ik zou kijken naar iets met een ton op de teller. Dat moet tegenwoordig met jouw budget wel lukken. Mijn 206 was destijds (toen 2 en een half jaar oud met 140.000 op de teller) incl afleverkosten en garantie etc net geen 7000 euro en dat was achteraf behoorlijk prijzig (had toen heel snel een auto nodig)

    Achteraf had ik wat langer moeten zoeken naar iets met minder kilometers want heb er inmiddels al 260.000 op staan :+
    Aangezien jij wat snellers zoekt is een 206 geen optie denk ik maar wou alleen maar even zeggen dat bij veel kilometers de stand op de teller imho het zwaarst moet wegen
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Je hebt een punt, maar een diesel mag volgens mij al best iets boven de 100k op de teller hebben. Het is immers een 'kilometervreter'. Weet alleen niet zo goed in welke richting ik moet zoeken. :+

    Aangezien ik nu een Spaans-Duitse auto rijd, neig ik toch meer naar de Duitse degelijkheid, dan de Franse frivoliteit. ;)
     
  19. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Een Golf TDI vind ik wel een prima auto.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kan ik je geen ongelijk in geven :+ Mijn volgende auto word waarschijnlijk ook een duitser
     

Deel Deze Pagina