Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Is maar net wat jezelf fijner vindt. Volgens mij maakt het qua resultaat niet verschrikkelijk veel uit, als je het maar goed doet. Dus niet zoals ik eerste paar jaar alles maar half doen en geen benen trainen.
    Komende vrijdag loopt eindelijk mijn abbo bij fit for free af en ga ik dus naar een wat meer fatsoenlijke sportschool. Dan kan ik eindelijk beginnen met 5x5 stronglifts. Heb er echt zin in gewoon. Heb het ondertussen wel een beetje gezien met mijn split.

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Volgende week beginnen bij Golds Gym en Rippetoe!

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Boek van Rippetoe ook gelezen? Aanrader!

4. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen Rippetoe's starting strength en stronglifts 5x5? Lees namelijk veel gebash over mehdi en niks dan lof over Rippetoe. Maar zijn de methodes ook zo erg verschillend?

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Mehdi heeft zijn schema gewoon van Bill Star en Mark Rippetoe gejat en doet nu of hij het zelf allemaal bij elkaar bedacht heeft en daar verdient hij geld mee, vandaar het gebash. Maar zijn schema werkt wel, zou alleen niet met lege stang beginnen want dan verspil je tijd.

6. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal het eens bekijken!

7. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, oke. Was al bang dat ik naar een alternatief moest zoeken.
    Nee dat was ik ook niet van plan. Hij heeft ook zo'n excel bestandje waarmee je kan uitrekenen met hoeveel je moet beginnen en hoeveel je er elke training bij op moet gooien, dus ik ga daar dan ook gewoon van uit. Want om nu van 100kg dl naar 30 te gaan heeft geen nut inderdaad.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Iemand hier al een keer reversed grip bp gedaan?

9. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, is alweer een tijdje grip. Diegene waar ik toen mee trainde zei dat je dan de 'onderkant van de borst' isoleert. Wat ik later gehoord/gelezen heb kan dit dus niet. Voelde ook niet echt verschil qua aanspannen van je borst. Het is wel zwaarder wat ik me zo kan herinneren

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je trekt met RG juist naar de bovenkant van je borst, ipv onder. Wil namelijk meer resultaat in bovenkant borst hebben

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je beter gewoon incline DB press, incline fly's, incline benchpress etc gaan doen als je bovenkant wilt gaan trainen.

of
    [yt]M1N804yWA-8[/yt]

Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb op dbb al een topic lopen, met daarin een artikel dag incline maar 5% meer spanning op bovenkant geeft dan flat oefeningen. Bij reversed was dit geloof ik 30%

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan die sites/forums nooit serieus nemen.
    Daar zijn het allemaal kasten van mannen achter hun beeldscherm als je begrijpt wat ik bedoel.
    Daarnaast zijn ze allemaal zelfbenoemd expert.

Dingen die je daar soms leest denk je echt bij....zucht.....
    Zo was er laatst iemand die vroeg wat een extreem harde pre-workout sup is.
    Het antwoord; creatine
    ....
    Ook als je vakmensen spreekt zeggen die ook allemaal blijf daar asjeblieft ver andaan als je correct wilt trainen.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het was wel een wetenschappelijk artikel. Maar ik ga die reversed grip en cable flyes is proberen. Qua kracht zit het opsich wel prima vergeleken met flat. 90kg flat bp en 70 incl

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Dacht dat jij met Jack3D traint, da's toch ook een pre workout sup of begrijp ik je nu verkeerd?

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is idd een PWO. Maar hij bedoelt dat er mensen zijn die creatine als PWO hebben gezegd. Dat kan wel, maar is nooit zo effectief

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Oh ik dacht juist dat Jack3D creatine is

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Er zit wel wat creatine in ja. Maar dat is niet veel

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Creatine zou ik absoluut niet classificeren als een PWO.
    Een PWO geeft je echt een flinke energie boost, extreme focus en wat lijkt extra kracht.

Creatine zorgt er voornamelijk voor dat je lichaam vocht blijft vasthouden.
    Sommige zeggen hier ook extra hard van te kunnen trainen maar daar heb ik persoonlijk helemaal niets van gemerkt. Zo zijn er sommige creatines die aangeven dat je het overdag moet innemen en niet vlak voor een training.
    Maargoed, met beide geld dat het heel erg per persoon verschilt. Team genoot van me voelt bijvoorbeeld helemaal niets van JAck3d ookal neemt hij 3 scheppen waar ik 'm bij 2 best voel en weer een ander teamgenoot ligt een nacht wakker van één schep.
    Maar ook merk ik met een PWO dat ik een super drive heb tijdens het trainen en was er super focused door waardoor ik door bleef trainen en weinig rust hoefde te pakken voor m'n gevoel.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan creatine ook voor je training pakken voor extra energie.. Maar beter een PWO voor de pump, focus en wat extra kracht. Ik voelde Jack3D ook helemaal niet, toen weer Noxi Pro en ging weer kei hard.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina