Heb de game voor 95% solo doorlopen ja, enigste waar ik iemand voor gesummoned heb is de eindbaas van Anor Londo ( Smough en Ornstein ). Maar dat kwam meer doordat ik het summonen eens wilde proberen ( al is dat in mijn ogen wel de lastigste eindbaas ). Ik gebruikte enkel de guide van gamespot en heb de guide op x360achievements forum gebruikt voor het craften van de wapens.
Ik ben op mijn eerste playthrough ook eerst de Depths ingegaan na de Gargoyles en ik zou die volgorde ook aanhouden, niet vanwege moeilijkheidsgraad maar vanwege iets wat er gebeurt nadat je de 2e bel hebt gedaan. Maar in principe kan je zelf je volgorde bepalen tot op een zekere hoogte ( sommige gebieden ontgrendelen tijdens je voortgang dus die gebieden moet je wel afwachten ). Tijdens mijn 2de playthrough heb ik dan ook een hele andere volgorde aangehouden. Bij dit spel gaat het ook niet om hoe hoog je level is maar om hoe jij speelt, welke strategie, gear, wapens etc. Spel kan inderdaad vrij irritant worden maar je blijft spelen, komt niet alleen doordat de game zo goed is maar ook doordat je vrijwel altijd afgaat door iets wat je zelf fout doet. Als je nu afging doordat de game zo cheap was dan haakte je waarschijnlijk wel af, maar gelukkig hebben de makers dit echt goed gedaan.
Mocht je als bonus item gekozen hebben voor de Master Key, dan raad ik je aan om niet via The Depths naar de tweede bel te gaan. Je kan met de Master Key nl een poort openen waardoor je een andere route kan nemen die aanzienlijk korter is. Ben even naam van gebied kwijt maar geloof Valley of the Drakes, je moet iig vanuit de Fireshrink ( waar je uitkomt na de tutorial zeg maar ) de trap af, daar zit zo'n vrouwtje achter tralies. Dan loop je door verder trap af en neem je lift na onder. Eenmaal beneden loop je toren uit en verder naar beneden ( New Londo heet dit gebied ) , dan de andere toren in en je komt bij die gesloten poort ( als je bij water komt met een steiger dan ben je te ver doorgelopen en moet je terug om de 2e toren in te gaan ). Je komt dan op een richel terecht bij een ravijn ( Valley of the Drakes als het goed is ) ,links zie je een pad om ravijn over te steken en schuin rechts aan de overkant zie je de grot die je inmoet ( als je met rug na poort staat en na overkant kijkt dus ).