1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

1. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het stukje na de crest door lv90? Ik was geeneens lv90 bij het uitspelen van de game. Buiten dat is het mogelijk om de game volledig uit te spelen zonder uberhaupt te levellen maar hiervoor dien je wel over behoorlijke skills te beschikken ( oftewel een krankzinnige Japanner voor te zijn haha ). Maar bos en crest is goed te doen na 1e boss ( Gargoyles ).

2. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Nou ja, ik krijg me er moeizaam doorheen geslagen als level 80 op dit moment. Maar het is wel erg ambitieus om na de Gargoyles er doorheen te gaan. Dat zal je niet trekken ben ik bang. Of je moet een hardcore Demon Souls speler zijn geweest. (;

Waar precies zit je vast dan?

Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  3. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Die game heb ik helaas nooit gespeeld. Ben inmiddels wel een ervaren Dark Souls speler haha. Waarschijnlijk ligt dat soort mobs je dan niet of een beetje je strategie aanpassen. Op level 80 moet je die tegenstanders toch wel behoorlijk ownen.

@ I ColoSsuZz I : je kan altijd een invite sturen, moet alleen even kijken of ik je wel kan helpen ivm level verschil.

4. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Heb je het spel helemaal zelf doorlopen zonder hulp?
    En als je sites bezocht welke waren dat dan?

ben zelf net voorbij de gargoyels, weer terug naar de brug met die draak, want daar moet ik ergens wat dieper het kasteel in.

Ik hou de volgorde van lopen aan volgens de guide,,.. die gaf aan dat het bos gelijk na de gargoyels niet handig zou zijn..
    Ben nu iets van level 25 en heb wel de drake sword, dragon crest shield, en mijn standaard zwaard geupgrade naar iets van 110 (ben wat voorzichtig met die drake sword, die schijnt sneller kapot te gaan.... maar wel fijn wapen 200 damage :cool: )

Ik vind het spel soms tergend irritant, maar de sfeer en gevoel van dit spel is wel master!!!

5. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Als je level 25 bent, kan je Darkroot Garden zeker wel in, alleen ik raad niet aan om voorbij de Crest Door te gaan (Dieper in de Darkroot Garden) Andere mogelijkheden zijn om richting de Lower Undead Burg te gaan (Onderin het kastelen-complex) voor een vrij klein level met een redelijk irritante boss, als je niet weet wat je moet doen.

Als je nog hulp wilt hebben met Dark Souls kan je altijd de volgende guides gebruiken (Zijn zeer goed)

Dark Souls Wikidot:
    http://darksouls.wikidot.com/

Flow Chart (Handig om te gebruiken om te kijken waar je nog heen kan als je in een bepaald gebied zit. Je kan dan zien welke gebieden aan jou gebied gelinkt zijn)
    http://www.flickr.com/photos/51732985@N08/6239138076/sizes/l/in/photostream//

Al blijf ik erbij dat de officiele guide van Dark Souls veruit de beste is. Goed geschreven en duidelijk uitgelegd. Bovendien kan je hier ook alles vinden over de monsters, wapens, maps, noem het maar op. 20 euries neerleggen en je hebt een mooie hardcover boek.

6. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heb de game voor 95% solo doorlopen ja, enigste waar ik iemand voor gesummoned heb is de eindbaas van Anor Londo ( Smough en Ornstein ). Maar dat kwam meer doordat ik het summonen eens wilde proberen ( al is dat in mijn ogen wel de lastigste eindbaas ). Ik gebruikte enkel de guide van gamespot en heb de guide op x360achievements forum gebruikt voor het craften van de wapens.

Ik ben op mijn eerste playthrough ook eerst de Depths ingegaan na de Gargoyles en ik zou die volgorde ook aanhouden, niet vanwege moeilijkheidsgraad maar vanwege iets wat er gebeurt nadat je de 2e bel hebt gedaan. Maar in principe kan je zelf je volgorde bepalen tot op een zekere hoogte ( sommige gebieden ontgrendelen tijdens je voortgang dus die gebieden moet je wel afwachten ). Tijdens mijn 2de playthrough heb ik dan ook een hele andere volgorde aangehouden. Bij dit spel gaat het ook niet om hoe hoog je level is maar om hoe jij speelt, welke strategie, gear, wapens etc. Spel kan inderdaad vrij irritant worden maar je blijft spelen, komt niet alleen doordat de game zo goed is maar ook doordat je vrijwel altijd afgaat door iets wat je zelf fout doet. Als je nu afging doordat de game zo cheap was dan haakte je waarschijnlijk wel af, maar gelukkig hebben de makers dit echt goed gedaan.

Mocht je als bonus item gekozen hebben voor de Master Key, dan raad ik je aan om niet via The Depths naar de tweede bel te gaan. Je kan met de Master Key nl een poort openen waardoor je een andere route kan nemen die aanzienlijk korter is. Ben even naam van gebied kwijt maar geloof Valley of the Drakes, je moet iig vanuit de Fireshrink ( waar je uitkomt na de tutorial zeg maar ) de trap af, daar zit zo'n vrouwtje achter tralies. Dan loop je door verder trap af en neem je lift na onder. Eenmaal beneden loop je toren uit en verder naar beneden ( New Londo heet dit gebied ) , dan de andere toren in en je komt bij die gesloten poort ( als je bij water komt met een steiger dan ben je te ver doorgelopen en moet je terug om de 2e toren in te gaan ). Je komt dan op een richel terecht bij een ravijn ( Valley of the Drakes als het goed is ) ,links zie je een pad om ravijn over te steken en schuin rechts aan de overkant zie je de grot die je inmoet ( als je met rug na poort staat en na overkant kijkt dus ).

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
  8. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    thanks voor de tip in spoiler,.. kan daar wel in,,.. heb daar het schild al van die draak afgepakt :9

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Die slowdown die Zifnap noemde.... zit dat ook in de PS3 versie!?

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, die versie speel ik namelijk.

Damn, ben nu in de Depths en wat een sfeer ademt het zeg. Dit is zoals ik mij een massief riool voorstel. Damp & dark... je ziet de sludge uit de pijpen komen. Smalle gangen waar je zwaard blijft steken tussen de stenen, slimes die vanaf het plafond op je hoofd vallen, butcher zombies die met cleavers achter je aan waggelen (je ontmoet ze terwijl ze vlees aan het snijden zijn), watervallen en gladde stenen waardoor je steeds dieper afglijdt, versteende slachtoffers van baselisks (online zijn dit andere spelers), hordes ratten van klein tot groot... om dan uiteindelijk in een gigantische ondergrondse ruimte uit te komen bij de boss. In de muur aan de achterzijde zit een grote scheur, waardoor het zonlicht naar binnen sijpelt. Een welkom gezicht na zolang ondergronds te hebben gevochten. Blijkt echter dat dit nog maar het begin is. De Depths is nog niet klaar met de speler. Elke hoop op zonlicht wordt verpulverd terwijl je karakter gedwongen wordt verder af te dalen in de krochten van de duisternis en waanzin. Geniaal gewoon. _O_

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  11. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Even over de slowdown.. In de Depths en met name Blighttown (wat daarna komt) als je helemaal afgedaald bent in Blighttown, daar heb je de meeste framerate problemen. Maar verder dan deze area's heb je er eigenlijk nooit last van gelukkig. (:

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik begreep dat de framerate problemen iets erger zijn op de PS3 dan op de 360. Jammer, zeker omdat de PS3 dacht ik de leadplatform was tijdens de ontwikkeling van DS. Aan de andere kant heb je wel gratis online functionaliteit, een belangrijk onderdeel bij dit spel.

13. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever een hogere framerate dan gratis online, en met Demon Souls had ik altijd lag als iemand mijn wereld binnen viel waardoor 1 van de laatste levels bijna onspeelbaar voor me werd.
    Daarvoor heb ik de keuze ook gemaakt om dit deel voor de 360 te halen, hier was het gelukkig wel speelbaar als iemand mijn wereld binnenviel.

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Slordig dat die slow-down er dus inzit, en ook vreemd, aangezien ik nou niet echt graphics zag in de filmpjes waarbij ik dacht:' toe maar....(!)'.

Jammer. De game lijkt me op zich wel leuk, maar dit soort problemen horen er gewoon niet in.

15. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou me niet laten tegenhouden door deze technische slordigheden, spel is verder 1 van de beste ervaringen van vorig jaar.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Mee eens. Ik ben zelf een redelijk kritisch persoon als het om framerate gaat, maar Dark Souls is gewoon te goed om hiervoor te laten liggen. Heb overigens nog iets verder rondgezocht en er blijkt maar weinig verschil te zijn tussen de performance op de 360 en PS3. Helaas zullen sommige stukken gewoon niet goed draaien. Gratis online functionaliteit op de PS3 vind ik wel een groot voordeel, maar als je toch een Gold abo hebt lopen op de 360 maakt het verschil geen fluit uit en komt het vooral op controller preference neer.

Overigens vind ik de graphics prachtig, maar dat komt eerder door de (artistieke) stijl en de (verre) LOS dan door het aantal polygonen dat op het scherm wordt getoverd. Voor mij is het wel één van de mooiere games van 2011.

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zoek maar eens wat beeldmateriaal van Anor Londo. Het is inderdaad niet de mooiste game, maar de game is wel degelijk mooi.

18. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bosses zijn ook erg gedetailleerd, de Gaping Demon is daar een goed voorbeeld van.

19. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Dark Souls heeft zeker zijn charmes. Als je kijkt naar bosses zoals de Taurus Demon (andere zal ik niet noemen wegens spoilers) dan zie je echt de details in het spel. Ook is de diepte van de game erg goed weergegeven, met wazige beelden in de achtergrond.

En laat je ZEKER niet afstoten van deze game door de framerate problemen. Het wordt hier erger aangegeven dat dat het werkelijk is. Het enige waar ik tot nu toe last van heb gehad (na 65 uur in de game te hebben gestoken) is framerate problemen in Blighttown, en daar dan een specifiek onderdeel van. Hier ben je misschien 2 uurtjes bezig. Voor de rest heb je eigenlijk NOOIT last van framerate problemen.

Maar de graphics zien er misschien vanuit screenshots niet geweldig uit, maar het gaat om de feeling die je hebt met de game. En daar passen deze graphics perfect bij.

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat het met je tolerantie t.a.v. de framerate te maken heeft. Ik vind het namelijk wel erg opvallen, ook buiten Blighttown. Zomaar "willekeurig" soms, zoals bij de Firelink shrine. Maar het spel is verder goed speelbaar en dat is uiteindelijk wat telt.

Deel Deze Pagina