[SOPA] Stop Online Piracy Act

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 18 jan 2012.

1. Seh

Seh Guest

Het gaat beginnen...

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De SOPA is toch nog niet in werking getreden? Staat hier denk ik los van. Megaupload wordt in eerste instantie beschermd door de DMC-Act, echter moeten ze dan wel voldoen aan notice and takedown-verzoeken van auteursrechtorganisaties. Ik neem aan dat ze dit dan niet hebben gedaan. FBI geeft verder ook geen reden ofzo, beetje vreemd.

3. Seh

Seh Guest

Beetje?

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  6. Seh

Seh Guest

Dat is niet ineens effe. Waarschijnlijk zijn er al heel lang onderzoeken, rechtzaken e.d. aan de gang.

Maar ik ben echt benieuwd, ik denk dat de SOPA steuners het internet onderschatten. Het internet als community in het algemeen.

7. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar als SOPA door gaat dan gaan al die grote bedrijven Youtube/Google/Yahoo etc toch gewoon weg uit Amerika? Daar waar de USA geen juristrictie over ze heeft. Europa/Azie/Zuid Amerika/Australië.

Enige wat Amerika dan nog kan doen is de websites blokkeren voor US gebruikers.

Terwijl wij de rest van de wereld de bedrijven krijgen. En lekker door genieten van deze websites? Economische boost krijgen, meer banen etc.

8. Seh

Seh Guest

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eerste gedeelte heb je gedeeltelijk gelijk in.
    De bedrijven waarvan gestolen word zijn vaak wel gevestigd in de US waardoor ze je evt. alsnog wat kunnen maken. Weet niet precies hoe de sopa wet in elkaar gaat zitten.

Maar no way in hell dat de US toelaat dat bedrijven als Google(en dus YT), Yahoo, wellicht MS en Facebook, om er maar een aantal te noemen, naar het buitenland vertrekken. Dan vertrekken er miljarden dollars. Wat denk je dat dat met de US, nee de wereld, economie zal doen!

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    IT IS ON!

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    EU en Japan zullen de VS achterna gaan. Besides, burgers uit de VS zullen nog steeds toegang krijgen tot de geblokkeerde websites alleen niet via de traditionele manier. Er zal veel gelobbyd worden door de Amerikanen in de EU om dit te voorkomen. Alweer :F:

12. Seh

Seh Guest

Als ze nou verdomme eens wat willen bereiken met die kut EU/één Europa behalve een gefaalde munt, moeten ze nu hun poot stijf houden. Much moneys mee te verdienen als bedrijven liever hier willen zitten met hun websites.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jij denkt dat we beter megaupload te vriend kunnen houden dan universal? 8)

14. Seh

Seh Guest

Kan mij die megaupload shit nou schelen. :+ Zippyshare oid zal het nog wel blijven doen.

Gaat erom dat áls deze wet erdoor komt. Niet dat ik het nu nog zie gebeuren, gezien het feit dat er een hele hoop over zijn gelopen naar tegen. Maar als het erdoor komt moet Europa niet haar oortjes weer laten hangen naar de VS imo.

Maarja blijkbaar hebben ze geen SOPA nodig om zoiets als dit te doen.

Hoe zit het trouwens met die wikileaks gozer? Die heeft een jaar huisarrest gehad zonder proces, heeft hij nu al een proces gehad of is hij weer vrij ondertussen?

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Assange speelt nu xbox ofzo. Dunno waar ie is. :+

Ja true maar de EU is geen democratie. Dus het kan kut aflopen.

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  16. Seh

Seh Guest

De VS ook niet, dus wat dat betreft acht ik het ook hier mogelijk. :+

17. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Assange heeft een(1)proces gehad en zal worden uitgeleverd aan Zweden voor die verkrachtingszaak, ze zitten nu volgens mij in hoger beroep over die uitlevering.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tja... websites neerhalen. Beetje nutteloos. Daar wordt toch niemand bang van?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het internetverkeer nam wereldwijd tijdens de aanval met 13-14% toe. Zo laten ze iig zien dat ze een kracht zijn om rekening mee te houden

Deel Deze Pagina