[Formule 1] Seizoen 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 8 jan 2012.

1. JeePee

JeePee Guest

Australie ´08: gespint in de 1ste bocht
    Maleisië '08: halverwege de race de grindbak in gespint
    Silverstone '08: had beter de fiets kunnen pakken. Ongeveer 36 keer gespint
    Monza '08: trage stront wedstrijd
    Singapore '08: hij en Kimi door die mislukte pitstop achteraan het veld. Kimi in de slotfase in gevecht om P4. Massa komt niet verder dan P13.
    Fuji '08: hij en Kimi P21 en P22 na de bandenblunder. Kimi pakt een podium. Massa blijft haken op P7.

Echt man, stomme tankslang.

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Sjusjusjusju, het was ook maar 1 keer gebeurt dat hij daardoor uitviel maar goed. Ik had gedacht dat niemand het zou opmerken, hehe. En toch leuk dat je de Kimi dingen erachter zet terwijl hij toch echt een dramatisch seizoen had in 2008.

Massa was in 2008 wel gewoon echt goed. Niet middenmoot maar gewoon top.

3. JeePee

JeePee Guest

Maakt Massa's prestaties alleen maar NOG slechter toch? :+
    Nee, Kimi had vanaf Monza z'n oude wielophanging terug, dus die laatste races ging 'ie weer gewoon hard. Maar laat wel zien dat Massa er veel te weinig uitgehaald heeft.

2008 kende eigenlijk maar één topper, en dat was Vettel. De rest was dramatisch, of had er de auto niet voor.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Kubica was ook top in 2008. Die bleef heel lang bij de bovenste staan, terwijl zijn auto lang geen kampioensauto was. Maar twee of drie wedstrijden voor het einde kon hij nog WK worden en toen had je nog niet die puntentelling van nu.

5. JeePee

JeePee Guest

Kubica ging ook hard ja, maar de nieuwe puntentelling had geen verschil uitgemaakt hoor. Verandering daarin is alleen voor de middenmoot/achterhoede te merken. Voorin is alles zo'n beetje x2,5 gedaan.

Overigens is dit een vrij slecht begin van m'n dag:
    http://www.f1today.nl/20120121/fia-legt-alsnog-verbod-op-lotussysteem-voor-actieve-rijhoogte.html

6. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Voorspelbaar maar wel jammer weer hoor.. =(

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Pagina niet langer beschikbaar?

8. JeePee

JeePee Guest

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja Jeepee, hij komt echt terug. Echt waar :+

10. JeePee

JeePee Guest

Haha.

Ik ben nooit fan van een team geweest, altijd van een coureur, maar ik begin toch wel erg veel sympathie te krijgen voor Lotus! Elk kwartier zowat een update over de test, foto's, video's, interviews. Echt top. Zelfs al een hele datasheet van Kimi z'n afstelling gezien. Als fan kom je niks te kort!

Overigens ook wel duidelijk nu dat dit hele team om Raikkonen draait. Ik weet niet of Lotus Grosjean opzij zal laten gaan om Kimi langs te laten in de races (kuch, Ferrari), maar qua wensen over de auto staat het team 100% achter Kimi in ieder geval. Dat kan ik na '08 wel even gebruiken :+

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2012
  11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ook wel logisch, omdat Raikkonen meerdere seizoenen om titels heeft gevochten en het een keer gehaald heeft. Hij kwam wél als een supertalent de F1 binnen. Grosjean heeft gewoon dik gefaald. Daarom snap ik ook niet dat er zoveel zijn hier die het zo geweldig vinden dat Grosjean instapt. Die komt alleen maar omdat er even niets anders is, want hij is al zo vaak ook opzij geschoven door Renault in het verleden. Steeds die geruchten en altijd kwam er weer een ander.

12. JeePee

JeePee Guest

Grosjean heeft gewoon een killer GP2 seizoen gehad.
    Wie had dat stoeltje meer verdient dan?

d'Ambrosio 3de rijder bij Lotus trouwens. Meer kans voor Giedo bij HRT dus!

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Jaime.

14. JeePee

JeePee Guest

True.

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad maar Grosjean verdient wel een tweede kans. En het gebeurt niet vaak maar gelukkig krijgt hij die. Hopelijk vindt Jaime (wel zo makkelijk om 'm zo te noemen) ook nog een mooie stoeltje, bijvoorbeeld testrijder bij McLaren ofzo, dan mag Van der Garde wel naar HRT en De la Rosa duidelijk maken dat hij zijn stoeltje aan een nieuw talent had mogen geven.

Trouwens mooi dat D'Ambrosio er ook bij blijft.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dit wordt zelfs Grosjean 3e kans, dus ik ben benieuwd. Hij reed niet beter dan Piquet en slechter dan Sato dus hij mag wel behoorlijk verbeteren. En idd Jaime veel liever gezien. Ik denk ook dat Sutil en Buemi beter zijn dan Grosjean.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Auto's zien er wel heer heel anders uit ten opzichte van vorig jaar. Of ligt dat nou aan mij?

19. JeePee

JeePee Guest

Jup. De 2012 neuzen worden echt kei lelijk. Hoop dat er nog een paar 'normale' tussen zitten.

@ Fisichella, 3de kans? Sato? Ik mis iets volgens mij?

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jaar van de Dolfijn..

Deel Deze Pagina