Ik snap beide 'kampen' heel goed.
Het organiseren en bijhouden van een cup vergt best wel veel tijd. Het is niet zo dat we alleen maar 1 keer in de week bij elkaar komen voor een uurtje en dan weer weggaan tot de volgende week. Scores bijjhouden, filmpjes maken, evalueren wat er wel en niet goed gaat etc etc etc. Daarbij wil je natuurlijk dat de deelnemers eerlijk racen, kunnen racen (niet moedwillig beuken), en sportief zijn, en vooral komen opdagen.
Bij de peugeot cup was het dus zo dat de inschrijvingen vrij waren, en (met een uitzondering daargelaten) er een aantal deelnemers waren die zich hadden ingeschreven nooit zijn komen opdagen, of maar één keer zijn komen opdagen, alleen maar anderen schade hebben aangebracht, en daarna nooit meer zijn geweest. Want wat heb je in een cup waar mensen zich niet sportief gedragen, er alleen maar wordt gebeukt, of nog erger, je raced alleen met zijn 3-en ?? Dan bloed zo'n cup snel dood.
Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat de organisatoren van deze cup daarom hebben besloten om de deelnemers met cup-ervaring en zich al bewezen hebben op bovengenoemde punten een streepje voor te geven.
Maar niets let jou om ook een cup te beginnen. Als er inderdaad dus zo'n 24 mensen zijn die niets liever doen dan racen in competitie, dan moet dat geen probleem zijn, toch ??
Laatst bewerkt: 21 jan 2012