[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb me laten vertellen dat ze in Frankrijk vaak geen Engels spreken, en Frans spreek ik al helemaal niet. Dus dat zie ik niet zo zitten :+ Eten in Oostenrijk is naar mijn mening ook beter, vandaar dat ik daar graag heen wil.
    Ben er nu al een aantal jaar geweest en is me nooit tegengevallen, altijd een groot skigebied en altijd goed eten.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    De meeste Fransen spreken wel Engels, maar ze vertikken het gewoon.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Frankrijk is een heerlijk vakantieland. En dat vooroordeel altijd maar over die Fransen. Ik kan er altijd prima uit te voeten met Engels.

    Ga deze zomer naar Istrië. :)
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat. Arrogant kakvolk.
    Maar wat board gebied heb je prachtige regio's!
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wel spreken maar niet doen komt op hetzelfde neer toch :+
    Ik heb gewoon helemaal niks met Frankrijk, en nog veel minder met de bevolking. Zal vast in de skigebieden anders zijn, maar ik ga niet graag naar een land waar ik de taal niet spreek.
     
  6. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Zo, wij zijn er ook uit: Het wordt (als alles doorgaat) Nepal! Fuck yeah, zin in! Reizen is verslavend. Inmiddels op den lijst:
    België
    Luxemburg
    Duitsland
    Frankrijk
    Italië
    Zwitserland
    Lanzarote
    Polen
    Zuid-Afrika
    Maleisië
    Borneo
    Singapore
    Vietnam

    Azië is toch wel favoriet. Zuid-Afrika was verreweg het meest overweldigend! Op de rem moeten voor mama olifant met haar baby-olifantje is zó verschrikkelijk gaaf, net als apen die je de suiker van je tafeltje jatten... Echter, het land wordt toch een beetje verpest door het gebrek aan veiligheid. Ik wil 's nachts ook lekker over straat kunnen en een terrasje kunnen pakken! Is het heerlijke aan Azië (uitzonderingen daargelaten uiteraard), super relaxed allemaal. Kost ook geen klap.. We waren voor 2,5 week in Vietnam hetzelfde kwijt als 10 dagen Zuid-Frankrijk. (Kwam deels door de torenhoge benzineprijzen.) Halve liter bier voor 12 eurocent, met zijn 2en uit eten voor een eurootje of 4 (inclusief drankjes), super! Plus de supervriendelijke mensen, relaxte sfeer, imponerende cultuur, prachtige natuur... Vooral de jungle op Borneo is bizar indrukwekkend!

    Kan niet wachten om weer te gaan!!
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nog geen concrete plannen. Wellicht dat we dit jaar weer met wat vrienden ergens naar toe gaan. Vorige zomer goed vermaakt in Kroatië. Is nog even kijken of er genoeg animo is voor dit jaar en we op tijd wat moois kunnen regelen. Wel weer zin in.

    En verder zou ik graag weer naar USA willen. Blijf het een mooi land vinden. Alleen is het financieel gezien een issue. Zou ook nog wel wat van Azië en Australië willen zien, eveneens niet goedkoop. Misschien dat ik na mijn stage weer fulltime kan werken bij m'n bijbaantje en kan sparen voor een trip ergens naar toe.
     
  8. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Het enige dure aan (de meeste landen in) Azië is het vliegticket... :thumbs:
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Eten en apres skiën is in Oostenrijk beter, maar Frankrijk is in alles goedkoper.
    Dat is alles wat ik zei.


    En daarnaast, je gaat skiën, geen opleiding volgen. Boeiend dat ze geen Frans verstaan, je redt je toch wel? 8)
     
  10. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Work & Holiday Visa aanvragen voor Australia er heen vliegen en 4 maanden lekker bij een bedrijf werken, met beetje geluk verdien je zo'n 25-35 dollar per uur voor een simpel baantje. Of ga met een stop/slow bord staan en je verdiend al snel 45 dollar per uur.

    Dan na 4 maanden goed sparen heb je meer dan genoeg voor een mooie reis australie en azie, en geloof me is het absoluut waard. Wil nu al echt weer terug en ben pas weer een week in Nederland.

    Nog 2 weekjes en dan in Lyon studeren dus ben benieuwd, heb niks met Frankrijk maar toch heb ik het gevoel dat het weer heel tof word. Verder me eigen vakantie word waarschijnlijk een grote couch-surfing trip door Europa. Kwam erachter dat ik sommige landen wat een uur van Nederland nooit geweest ben dus moet maar weer een keer dichter bij huis zoeken.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Maar begin je daar dan met zoeken naar een job, of kun je daar al iets van voorbereiden?
     
  12. Funkyzeit

    Funkyzeit Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Lyon is een prima stad om te studeren.
    [​IMG]
    Groot genoeg, dus altijd wel wat te beleven. Daarnaast is t ook niet ver van de Alpen dus je kan prima een weekendje gaan skiien in Les Deux Alpes (-->http://www.les2alpes.com) ofzo. Ik neem aan dat je Erasmus gaat doen? Dat is sowieso briljant en geweldig manier om mensen van over de hele wereld te ontmoeten (behalve Fransen, haha)
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2012
  13. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Puur uit nieuwsgierigheid, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Baantje in Australië. Lijkt me ook tof om te doen, maar dan waarschijnlijk wel tussen mijn bachelor en master in.
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    @2K, Kan in principe beiden, wanneer je in een hostel zit kom je makkelijk in contact voor simpele baantjes om wat geld te verdienen. Dan daarnaast kan je dan een betere functie ergens zien te vinden en dan lekker een kamer huren. Tuurlijk is het misschien lekkerder om van te voren iets te hebben zodat je er zeker van bent, helemaal als je budget niet al te groot is, maar in het algemeen komt het altijd wel goed.

    Yep voor Erasmus, vorig semester al in Korea gestudeerd en dat was zeer geslaagd. Klopt trouwens de locatie van Lyon is best ideaal, kan zeker wat mooie weekend tripjes maken en ben dat ook zeker van plan.

    Met een beetje mazzel, had een stage plek nodig voor m'n studie en ontmoette een paar mensen die me wel graag wilden helpen. Toen kreeg ik een paar dagen later een paar business kaartjes die ik maar moest bellen en toen was ik al in het vliegtuig binnen 2-3 weken.

    Verder ook mensen ontmoet die gewoon naar Australië gingen omdat ze in Nederland moeilijk aan werk konden komen en daar binnen no-time een baan hadden. Zeker met je diploma op zak is het makkelijk voor elkaar krijgen alsnog, helemaal omdat veel Australiërs stoppen met studeren na middelbare school omdat je toch wel goed verdiend. Dus blijft een goede vraag naar meer educated mensen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Deze zomer maar eens buiten Europa (heb een aanzienlijk gedeelte al gezien), waarschijnlijk wordt het een week Tel-Aviv of iets dergelijks, lijkt me een fantastische stad, hoor er veel goede dingen over.

    En in maart nog een weekje Berlijn, maar dat is projectweek met school dus dat zal vooral hard werken zijn.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    2 dagen Liverpool (Anfield naar L'pool - Spurs), eind feb weekje Mayrhofen en waarschijnlijk in de zomer weer naar Zuid-Frankrijk. Heerlijk rustig en goedkoop, plus zuipvakanties ben ik helaas ontgroeid.
    Misschien nog naar Down Under ivm master van vriend.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ga dit jaar weer alleen naar Lowlands waarschijnlijk.. Niet echt veel tijd om andere dingen uit te vinden ivm werk, nouja.. Ik heb plannen om volgend jaar naar Oz te gaan, maar daar heb ik het volgend jaar dan wel weer over :+
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Lowlands staat ook weer op het programma inderdaad. Misschien dat het vervangen wordt voor Melt maar LL is zo fijn dichtbij.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Dat wordt over anderhalve week waarschijnlijk weer vloekend achter de computer zitten omdat de ticketsite een keiharde meltdown krijgt :+
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ik ga deze zomervakantie misschien naar Polen of Tsjechie, iemand die daar al eens is geweest en wat leuke vakantieparken weet?
    Zijn er anders nog andere leuke vakantielanden in noord of oost europa (moet wel een beetje makkelijk te bereiken zijn met de auto)?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012

Deel Deze Pagina