Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Haha vaak genoeg gebruikt al. Maar voor mijn doeleinden is het mono geluid dan kut en het feit dat er geen microfoon in kan helpt ook niet echt mee. Daarnaast vind ik de body van de D3100 de laatste tijd steeds minder fijn worden...

Maargoed: ik vroeg wat mensen van D7000 vs 7D vonden. Natuurlijk al veel op internet hierover gezocht, maar toch. Hier in dit topic zitten natuurlijk de mensen met echt veel verstand ;)

Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  2. JeePee

JeePee Guest

Van een D3100 upgraden naar een D7000 is echt weggegooid geld. Je foto's zullen hetzelfde zijn en je video's hoogstwaarschijnlijk ook. De D7000 mag dan wel een betere mic hebben, maar geluid daarvan blijft kut. Voor m'n D3100 heb ik ook een externe mic, en de moeite die het is om de audio sporen na afloop er achter te plakken is geen 600 euro waard. Als je wilt upgraden, wacht dan op de volgende generatie of ga voor een huidige FF.

Maargoed, om je vraag toch te beantwoorden: ze maken beide dezelfde foto's. Qua film is de 7D beter, die op zijn beurt weer hetzelfde is als de 60D.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2012
  3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Kijk even op deze site, vond ik wel interessant. zit toch wel een behoorlijk verschil n de d7000 en de 3100.

onderaan kun je de camera met verschillende modellen vergelijken

4. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmja een beetje wat ik overal op internet tegenkom. Voordeel van d7000 tov d3100 ia wel dat er een mic in kan, maar verder weinig voordelen inderdaad. 7D is wel een stuk beter met video, net als 5dM2. Die body ook wel vastgehad en dat is natuurlijk een ongelooflijk groot verschil tov de andere twee... Als ik die nou kon vinden voor een leuk prijsje was de keuze makkelijk.

Ga binnenkort wel een keertje langs Konijnenberg om wat uit te proberen :)

Nusti: zie geen link :) Maar specs zeggen ook niet alles he :) Feel van de body vind ik ook erg belangrijk...

Bedankt voor de reacties btw!

Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
  6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Aaah snapsort :) Ja wel handig is die site inderdaad :)

7. JeePee

JeePee Guest

8. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi JeePee!

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat een prachtplaat :) Wordt er helemaal vrolijk van!

Oh wacht, dat was ik al. Heb namelijk even deze BADAAASS gehaalt:

Ik twijfel nog om de 24-70 dit weekend te gaan halen, voor maar €918,- :)

Just one more thing:

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2012
  10. JeePee

JeePee Guest

Haha bedankt!

En verdomme zeg. Ik wou eigenlijk sparen voor een auto, maar met al die full frames hier kan ik natuurlijk niet achterblijven :mad: :+

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zo zit het tenminste bij mij en volgens mij scheelt de firmware niet heel veel met de 7D, maar kan dus goed anders zijn.

Is al lang geleden dat ik ML heb aan geraakt, mede omdat hij er nog niet is voor de 7D :+
    Nieuwe heeft wel leuke functies, HDR filmen bijv.
    Maar moet je hem nog steeds iedere keer opnieuw opzetten of hoeft dat ook niet meer?

De 7D is eigenlijk echt niet beter met video dan de 3100 hoor, de menuknoppen liggen makkelijker op de body en hij heeft wat betere ruisprestaties maar daar houd het al gauw mee op.
    Als je de 600D en de 7D met elkaar vergelijkt qua video zul je (bijna) geen verschil kunnen zien, zelfde geld voor de D3100.
    Daarnaast als je beter audio wilt kom je toch al vrij snel bij een externe audio recorder aan, gewoon omdat het in-camera toch al bagger werkt.
    JeePee heeft een Zoom h1, ideaal ding!

Maare, Lekker pats hoor Tom!
    Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaald?

Ook vette foto JeePee, heerlijk die lucht!

12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks scarluuk! Dan maar aan de 5d Mark II... Hehe ;)

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nu €1829,-, maar ik krijg met die BTW-actie nog bijna 300 euro terug. Hij is dus eigenlijk €1536,-.

Maar daar gaat nog 19% procent 'echte' BTW vanaf, dus eigenlijk ± €1245,-

EDIT: Zit geeneens een filmknop op, wel?

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zo te zien wordt en een hype in Januari, een 5D mkII kopen :+

Lekkere prijs!
    Liveview is video modus tegelijk en via de set knop gaat hij opnemen

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De firmware werkt niet bij mij, ik kan hem simpelweg niet openen op de PC. Heb al meerdere dingen geprobeerd...

Ik kon het niet laten om snel wat foto's van de camera te maken. En om een paar van jullie jaloers te maken :p

5DII & 24-70L by MerijnG, on Flickr

24-70L by MerijnG, on Flickr

Full Frame by MerijnG, on Flickr

Canon 5DII by MerijnG, on Flickr

My Gear by MerijnG, on Flickr

Lekkere foto weer Jeepee! Zit ook wel een leuk 'verhaaltje' achter

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ten eerste hoef je de firmware ook niet te openen, dat doet je camera.
    Eerst EOS utility downloaden, dan openen en camera/remote settings openen daarbinnen, daar staat dan een tabje firmware en als je die aan klikt (en je hebt je camera verbonden met de pc) dan kun je de firmware selecteren zoals je hem hebt gedownload van internet.
    That's all.
    En ten tweede, sterf met je foto's van je camera :+

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Wow nice! Als ik die 'echte' btw ook terug kon vragen had ik hem ook gehaald denk ik.

Wat is het reliëf op de hood van die 24-70 vet trouwens :9

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  18. JeePee

JeePee Guest

Is dat echt CF? Lijkt me wel gezien die plooien, niet?

Erg toffe foto's trouwens man :eek: Mooi licht. Nieuwe roeping in de productfotografie gevonden? :+

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks, batterij is bijna opgeladen :)

Kiek hem zunne 'witte' achtergrond! Die eerste twee met zwarte achtergrond zijn leip!

Haha, ik bespaar je ze!

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd naar de plaatjes die jullie daarmee gaan schieten! Ben hier altijd meer aan het meelurken dan aan het posten. Zijn er nou ook vergelijkingen op het internet te vinden van een body van +/- 1000 euro en bv. zo'n Canon 5D Mark II? Zelfde shot en nabewerking maar dat je dan echt verschil kan zien. Of zie ik dit verkeerd, neem je zo'n body meer voor extra opties en instelmogelijkheden? Ben echt een verschrikkelijke leek :+

Deel Deze Pagina