Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Begint er al iets meer op te lijken:+

Mijn pr staat ATM op 180kg 1 rep, 170kg 4 reps.

Vandaag een TRX workout gehad.
    Meeste oefeningen daarmee zien er allemaal vrij makkelijk uit maar heb me daar flink op verkeken haha.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Squatten ging laatst kut, leek wel alsof mijn been vast zat, kwam daardoor niet hoger dan 110kg. BP laatst 4x90kg gedaan. Dus vind het wel prima na 7 maanden.

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Heeft iemand een link voor torrent ofzo van het ebook "Burn the fat feed the muscle"? geen zin om ervoor te gaan lappen :+

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb duidelijk geen google skills dan kon het niet vinen lol, thx

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Welke whey vinden jullie het beste?

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is lastig te zeggen en hangt ook deels van je doelstelling af.
    Waar je naar moet kijken is hoge protaine waarde. Dit wil zeggen dat als je een scoop van 100mg heb, moet minimaal 95mg daarvan protain zijn imo.
    (als verhouding. Meeste scoops zijn 25-35mg)

Daarnaast heb je langzame eiwitten, snelle eiwitten, 'dieet' eiwitten(meestal semi-maaltijd vervangers).

Prijs kwaliteit verhouding gezien is dit echt een topper
    http://bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection
    Natuurlijk zul je iets beter kunnen vinden, maar dan ga je al snel naar 50/60 euro.

Heb momenteel zelfs deze http://bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection vanwege lage vet en kcal waarde gezien heb seizoen vweer voor de deur staat en er nog even 2/3% vnaf moet.

Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag me ingeschreven bij Golds Gym. Wordt tijd om nu serieus bezig te zijn met trainen + voeding. Afgelopen 2,5 jaar heb ik perioden gehad waarin ik wel bezig was, maar een beetje aan het aankloten was. Heb nu ook een trainingsmaatje en ik merk al dat dat veel beter traint, bij m'n vorige sportschool was ik steeds alleen aan het trainen en dan merk je toch dat je beperkt bent met bijvoorbeeld benchpress. Die jongen was vroeger zoals ik was, een botje zeg maar. Hij is nu ruim 20 KG aangekomen zonder veel stijging in vetpercentage. Hij weet ook veel van training en voeding af, dus ben wel blij dat ik met hem kan trainen. Houd je ook een stuk gemotiveerder om te gaan als je met iemand afspreekt.

Doel is voornamelijk om functioneel sterker te worden in verband met basketbal, wordt dus veel plyometrie training pakken. Als m'n bovenlichaam ook nog groter wordt is dat natuurlijk altijd wel mooi meegenomen :)

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik het goed lees ben je dus mager ventje dat even paar kg aan spier erbij wilt krijgen om sterker te worden met vooral explosieve kracht.

Dan zou ik voor de Whey Perfection gaan.
    Beetje Kcal en vetten is nooit mis dan.

En 20kg erbij ga je helemaal niet nodig hebben atm.

Zojuist even gewogen en ben v/d 105 naar de 99.5 gegaan met minimaal kracht verlies.
    Nog even maandje doorzetten en dan vol aan het bulkschema beginnen wat al klaar staat.

Dinsdag Plyometrische groepsles met het team.
    En dan aan het eind van elke training nog even 10 min interval meepakken

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ben niet de meest gespier dude die er rond loopt nee. Ben 1,75 met 70 kg, bf weet ik niet maar zal hooguit 10% zijn denk ik.

Op welke momenten neem je je whey in? Ene zegt voor je training, andere erna, is er misschien een onderzoek geweest waarin duidelijke resultaten naar voren zijn gekomen?

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zijn behoorlijk wat onderzoeken naar gedaan, maar ook een hoop non-believers.

Waar je vooral op moet letten is dat je lichaam na je training om brandstof schreeuwt.

Dat kan in de vorm van (dure) eiwitten, of in de vorm van snelle koolhydraten.

Wat voor veel mensen werkt is kort voor of tijdens de training je whey shake en tijdens je training wat koolhydraten in de vorm van bijvoorbeeld Dextro.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is een lastig onderwerp waar de meningen ontzettend over verdeeld zijn.

M'n maatje die personal trainer is die zegt na de training(in de avond, zo rond 11e klaar) eerst suikers(banaan,chocomelk of een dextro(doe ik nu zelf)), daarna kwark, daarna vlak voor het slapen je eiwitten.
    En ook bij het ontbijt, eerst suikers(werderom banaan,dextro...) om je 'motor' een jumpstart te geven, daarna goed ontbijt, daarna eiwitten.

Dit is wat ik nu aanhoud de laatste 3 weken en ben 5kg kwijt geraakt.
    Nu is dat niet jouw doelstelling maar ik zorg ervoor dat ik met m'n voeding 500-800 onder m'n onderhoud zit. Jij zou dat boven je onderhoud moeten gaan zitten.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    IK zou persoonlijk geen sups nemen als je net begint met serieus trainen. Toen ik wat serieuzer begon te trainen woog ik nog iets minder dan jij en vaak komt dat omdat je gewoon slecht eet.

Als je goed op je eten let (300 kcall meer dan je behoefte en 2x je lichaamsgewicht gr eiwit) kan je al hele goede vooruitgang boeken. Het is imo zonde om dan geld uit te geven aan sups.

Aantal gasten in dit topic zijn al op veel hoger niveau en kan me dan goed voorstellen dat je die sups wel echt nodig hebt, maar ik heb aardig wat vooruitgang geboekt zonder.

16. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu net met 5x5stronglifts begonnen. Heb echter 1 vraagje: Ik begin nu op 50%, maar dan ben ik minstens 2 maand kwijt om terug te komen op mijn max. Dus moet ik met meer gewicht verhogen (dus 5kg op squat ipv 2,5) of gewoon de normale procedure aanhouden?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je de 'gewone' procedure goed had gelezen had je geweten dat je dat mag aanpassen. Het belangrijkste is, is dat je blijft verhogen. Als je denkt dat jij dat sneller kan, dan moet je dat doen.

Doggcrapp schema is klaar!

Ff voor mezelf in excel gezet

18. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf.
    Volgens mij stond er iets van: Als je zwaarder wil beginnen doe dit dan op 50% van je 5RM.
    Heb een beetje rond gekeken op interner en denk dat ik me daar maar aan hou dan.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat kan idd. En je mag idd met 5kg verhogen als het te langzaam gaat. Maar als je toch in de buurt begint te komen van je 100% 5RM zou ik ruim van tevoren met 2,5kg gaan verhogen, zodat je het daarna ook nog kan volhouden (en dus je 5RM kan blijven verhogen). Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. Wat zijn de stats waarmee je begint?

Ik zit nu halverwege week 17 (begon met lege barbell) en zit nu op:

Squat 95kg 5x5
    Bench Press 70kg 5x5
    Barbell Row 62.5kg 5x5
    Overhead Press 45kg 5x5
    Deadlift 115kg 1x5

Lichaamsgewicht: 82.2kg (tegenover 72.8kg voor het begin)

Ik ga trouwens denk ik het supplement Dexaprine, van iForce Nutrition, op Body&Fitshop bestellen. Eens uitproberen, ik hoor er veel goeie dingen over. Ik wil wat droger komen te staan, maar eigenlijk niet stoppen met bulken, want ik ga eigenlijk voor 88kg bij 1,88m (mijn lengte dus). :D

Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  20. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geen foto's van before en after?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina