4 classes die op hun beurt weer 2 totaal verschillende classes worden. Dus eigenlijk 8 classes. Wat maar 1 minder is dan WoW bij de launch.
Empire en Republic hebben ook nog elk hun eigen verhaal en verschillen tussen classes (spellanimaties) wat je niet in WoW had. En elke mainclass heeft een andere verhaallijn, die verschilt van de tegenhanger (republic-empire). Voordat je die alle 8 hebt gespeeld, dus 8 characters naar level 50 ben je wel even verder. Wil niet weten hoeveel werk het was om alle stemmen in te spreken bij swtor.
Bergen vind ik ook erg overdreven, toen wow werd gelanceerd waren er veel meer bugs en waren servers soms 2 dagen achter elkaar down. Je had toen ook niet eens schepen (captain teleport stond toen op elke dock).
Ik vind het erg prettig spelen en ook dat er zeer goed naar de community word geluisterd, elke week word er wel wat gefixt zoals de ability delay van vandaag maakt het spel toch weer wat vloeiender. Ook is er een maand(!) na de launch al een extra dungeon en extra raid bosses wat bij WoW zeker wel een half jaar heeft geduurd voordat BWL was toegevoegd aan het spel.
En de sfeer? mijn broertje had het er vanmiddag over dat er zelfs soundsampels van de eerste SW film inzitten! zoals het alarm dat afgaat op The Esseles en Black Talon, dat komt direct uit de film. Ook het interieur van sommige schepen kan je zowat een foto van de Milenium Falcon naast leggen. Ook het verhaal van sommige planeten pakt de sfeer ook prima op (tattooine kon niet beter vind ik zelf) en meerdere rassen toevoegen is lastig aangezien er maar weinig rassen "common"(engels) spreken.
Als je zo huilie gaat doen kan je maar beter weer WoW gaan spelen (wat ook voor geen kant klopt en waar je de dikste npc's uit WC3 met 15man neermaait terwijl je in WC3 er met een heel leger tegen aan moest).
Laatst bewerkt: 24 jan 2012