Als jij mij laat zien dat het relevant is hoe ik mijn geld verdien, dan wil ik dat best vertellen.
Jouw instelling is inderdaad tekenend voor al die mensen die geen persoonlijkheid hebben en daarom hun identiteit moeten kopen, hun consumptiegedrag af laten hangen van de mooist geadverteerde karakters.
Wat ben jij? Een Justin Timberlake die zijn koffie haalt bij Starbucks (omdat het gewoon de lekkerste koffie is) en een iPhone en MacBook heeft (want dat is gewoon de beste kwaliteit). Of ben je een Beckham in Armani? Of ben sta jij boven al die shit en koop je tweedehands kleding (bij de hippe vintagewinkels voor hoge prijzen)?
Geld stelt je in staat om die identiteit te kopen, zodat je niet je comfort zone hoeft te verlaten, jouw plekje in de kudde, tussen de andere Timberlakes, of Beckhams of wie de fuck dan ook. Zodat je vooral niet hoeft na te denken en een eigen persoonlijkheid hoeft te ontplooien.
Zonder geld heb je dat allemaal niet nee. Dan kun je niet één van die identiteiten kopen en heb je in jouw ogen niks. Als je de waarde van geld inziet, dan ben je dus vrij van de hokjes die om mensen heen geplaatst worden. Maar die comfort zone is zacht en warm, dus blijf er maar lekker in
Klik om te vergroten...