1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Universum topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Head Ninja, 27 jan 2012.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Makes scense...
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dit topic gaat sowieso in de verhuisdoos naar de ASEL.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Zag gister bij 1vandaag dat binnenkort de Challenger 1 de diepe ruimte ingaat (het toestel met de befaamde Carl Segan disc). Dus de echte donkere ruimte tussen de sterrenstelsels in, echt ongelooflijk hoe groot die leegte is zoals mij dat wel is met een filnpje is laten zien. Voor de aankomende tientallen jaren komt het toestel gewoon niet meer in de buurt van enige materie.
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    • Dat het licht 299 792 458 meter per seconde gaat, oftewel bijna 300 000 kilometer per uur

    Dit klopt toch niet volgens mij:

    299792458 m/s = ong 300 000km/s -> 1 079 216 849 km/u als ik goed reken.

    Maar ik kan het fout hebben. :)
     
  6. vinncy

    vinncy Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt gelijk, meestal wordt de lichtsnelheid gegeven in 300 000 km per seconden.. niet per uur.. Dit geeft inderdaad een snelheid van 1080 miljoen kilometer per uur!
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee je hebt het goed.

    "Het getal wordt vaak afgerond naar 300000000 meter per seconde en in populaire literatuur naar 300000 kilometer per seconde."
    Bron: Wiki

    Maar uitrekenen kan ook natuurlijk.
     
  8. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik snap je verwarring, dit had ik in eerste instantie ook wel verwacht, maar vond de naam gewoon mooi zo, en nu weet je het toch... ;)

    Thanks! :D
    Is nog lang niet klaar btw... :)

    Weet ik, maar wat is dat niet in het universum, we weten eigenlijk alleen dat sterren heet zijn en dat de ruimte groot is, maar bijna alles is verder theorie, en dat zal ook altijd zo blijven, want niemand kan dicht genoeg bij een zwart gat komen om het even uit te testen... :)

    Maar dan kan je ook weer ontzettend leuke discussies voeren over wat tijd nu precies is, zijn het uren, jaren en secondes? Nee, dat zijn slechts namen die wij er aan gegeven hebben om een soort van houvast te hebben. Want al die dingen zijn gebaseerd op de aarde en zouden dan dus weer anders zijn op welke andere planeet of ruimtelichaam dan ook.

    Klopt, en waar is een forum voor bedoeld? Discussiëren, daarom past dit topic beter in dit forum dan vele andere als je het mij vraagt. :)

    Thanks! :D
    Die filmpjes kende ik al, en was ik van plan nog toe te voegen aan mijn startpost, nu hoef ik ze niet meer op te zoeken... ;)

    Oke, dat topic ken ik verder niet, dit topic is eigenlijk algemeen bedoeld ja, dus alles wat over de ruimte, wetenschap daarvan en het geloof e.d. gaat.

    Had je niet, was even een typfoutje, sorry, moest natuurlijk 300000 KM/S zijn... ;)
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Blijft wel mooie materie. Veel spreekt tot de verbeelding en we weten er maar weinig van.
     
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Mijn topic van de maand wordt genegeerd :''(

    Laatst docu gezien met Morgan Freeman. Waar dat werd uitgelegd als:

    Langer leven is geheel afhankelijk van het perspectief. Kijk vanaf aarde naar iemand die zwartgat in gaat zal je letterlijk iemand vast zien zitten in de tijd. Persoon zal zo langzaam gaan dat ie uiteindelijk stil in tijd lijkt te zitten.

    Tijd perspectief van die persoon in het zwarte gat zal gewoon "normaal" lopen.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zo apart dat in de ruimte tijd niet overal even snel gaat. Best wel een grote mindfuck. 8)
     
  12. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat heb ik gister ook gezien. Ik wist niet eens van het bestaan van die 2 satelieten

    Bizar eigenlijk :p
     
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Hier krijg ik echt kippenvel van. :D

    (kijk voor beste effect in 720p en op fullscreen)

    [yt]KP6weKb47HQ[/yt]

    Deze is overigens ook heel erg gaaf:

    [yt]xQfZiOC7mFA[/yt]
     
  14. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Indd, ik kende dat ding ook al, ze hebben dat ding mede de ruimte ingestuurd voor als het menselijk ras ooit zou ophouden te bestaan, er dan in elk geval nog iets overnleef. Er zit ook bepaalde voedsel in geloof ik, en sowieso plaatjes e.d. van de menselijke anatomie. :)

    Heel erg vet, zeker fp materie, thanks! _O_
     
  15. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Wel boeiend topic hoor hooft, ik corrigeerde enkel de context waarin de zwarte gaten werden vermeld als "wist je dat" want (nog) niemand weet het.

    Verleden schooljaar heb ik mij voornamelijk in deze stof verdiept. We hadden bedacht een educatieve app te maken over het ontstaan van ons zonnestelsel en het algemeen bekende daaromheen. Dan is het zeker een leuke uitdaging om zulke gecompliceerde stof in hapklare brokken te delen en dit in een interactief verhaal te stoppen.

    We kwamen er tijdens dit proces achter hoe slecht mensen op de hoogte zijn van de meest simpele dingen zoals de volgorde van onze planeten of uberhaupt de namen van onze planeten. En hoe iedereen de vergissing maakt sterren als zonnen te benoemen.

    Naast dit project heb ik mij veelal ingelezen op de samenstelling van ons zonnestelsel en de vermoedelijke geschiedenis van sommige planeten.

    Het is echt boeiende stof "letterlijk" en iets wat eigenlijk algemeen meer naar voren moet komen. Zo houden wij ons bezig met miezerige zaken zoals politiek en marketing terwijl de echt belangrijke dingen boven ons hoofd gebeuren.

    Ik moedig NASA's werk dan ook aan. Het mag nu wat kosten en er zullen altijd veel nee-schudders zijn die liever naar hun voeten kijken dan naar de hemel. Maar ik hoop op een groot plot welke mensen meer tot hun intresses gaat spreken. :)
     
  16. Seh

    Seh Guest

  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Onze mind is hetgeen dat fuckt, niet de tijd ;)
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind astrologie etc heel interessant maar dit blijft toch echt een mening.
    Ik denk dat een uitkeringsgezin zich meer met belastingen en politiek druk maakt dan over Kepler.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Astrologie is iets heel anders dan we hier bespreken ;)
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet fokken met Politiek en Bestuur.
     

Deel Deze Pagina