Het hebben van originele verhalen in films is simpelweg erg overrated. Avatar vind ik ook echt een hele goede film, al vond ik wel dat gister op RTL de beleving in stuk minder was bij mij door de afwezigheid van de 3d-effecten. Het hebben van een origineel verhaal is zo subjectief, er worden amper nieuwe films gemaakt met verhalen die niet te vergelijken zijn met de miljoenen sprookjes, waargebeurde historische gebeurtenissen, religieuze verhalen of legendes. Avatar was een film met een verhaal dat goed was, ik heb nog nooit mensen horen klagen over het verhaal van Pocahontas hiervoor, en hierna vond iedereen het plots cliche.
Nee, Avatar heeft een gejat verhaal, zoals bijna elke hedendaagse film dat doet, en is het niet in het verhaal wat wordt gejat zijn het wel de thema's die maar een klein beetje worden aangepast in het verhaal, en wat maakt dat uit, door de 3d-effecten was het voor mij een veel betere belevenis dan veel andere films, ik had bij avatar echt een het gevoel dichtbij de hoofdpersoon te staan doordat alles zo echt leek door die effecten. Die vliegscenes, het zo hoog zitten in de bergen en in die hoge boom. Het was echt een geweldige belevenis in de bios. Sommige films hebben volgens andere dan wel een beter verhaal, maar daar had ik die klik van inleving veel minder door het ontbreken van die klik. Ik denk dan ook dat de 3d-effecten in films nog veel meer gebruikt moeten worden alleen dan niet zoals het nu bij veel actiefilms gebeurd. Ook historische drama's zouden effect kunnen hebben met 3d-effecten. Ik denk dat een Schindlers List met 3d-effecten het tot een dergelijk emotionele belevenis kan maken dat zulke gebeurtenissen nog meer emotie oproepen. Of een Pearl Harbour. Anyway, Avatar
Laatst bewerkt: 27 jan 2012