1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gewoon alle films met Will Ferrel. Alleen The Other Guys niet. ;)

2. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    True, maar in The Other Guys vind ik hem vaak ook nog grappig :)
    Zeker als hij helemaal bezerk gaat als hij dacht dat ze 'bad cop, bad cop' speelden ipv good cop, bad cop :lol:

3. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    En Land of the Lost kun je ook links laten liggen.
    Stuk van in het vliegtuig gezien. Poeh, dat was niet best.

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    The Other Guys was echt zijn slechtste film ooit. Echt totaal niet grappig. zat tot op het einde van de film te wachten tot het grappig zou worden..

5. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Ach, bij de films van Will Ferrell moet je soms naast de film kijken en gewoon naar hem kijken :)

Land of the lost en The Other guys zijn zijn minst goede films mss maar ik lig toch vaak goed te lachen met zijn persoonlijke grappen en uitbarsten in die films :)

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    IMO is Will Ferrell nooit grappig, maar ik ben dan ook meer van Britse humor.

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Doag. Best scene ever.

[yt]sFYLKM2IpDY[/yt]

8. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    en ik kan niet tegen Britse humor , zeker niet Little Britain enzo.. :)
    iedereen zijn eigen smaak he :+

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    The Great Escape (196:cool:

Leuke onderhoudende film over een stalag waar een groep Britten en Amerikanen probeert uit te ontsnappen. Onlangs de redelijk lange duur in 1 adem afgekeken.

Het sfeertje wat heerst in het kamp maakt het erg fijn om te kijken, maar soms heb je het idee dat de gevangenen wel erg arrogant zijn en de bewakers weer erg laks en nonchalant. Dit deed wel een beetje afbreuk aan de geloofwaardigheid van de film. Natuurlijk is het waargebeurd, maar ik vraag me af in hoeverre de makers de gebeurtenissen echt hebben opgevolgd. Wat me hierbij ook stoorde was de belichting. Ik snap dat Sturgess geen zwarte vlekken wilde hebben (zal in die tijd ook wat minder worden gebruikt als tegenwoordig met alle HD-televisies), maar dat men steeds in de schijnwerpers ging staan werkte ook niet echt mee.

Gelukkig bevat de film wel veel spanning. Door sterk acteerwerk worden de kleine dingetjes zoals hierboven geschreven teniet gedaan, en je zit er echt in. Voor dat je het weet zijn de mannen alweer ontsnapt. De tijd vliegt voorbij en de karakters zijn leuk uitgewerkt. Alhoewel er natuurlijk 500 POW's rondlopen, zijn er net genoeg uitgelicht om het interessant te houden. Vooral McQueen en Bronson spelen erg sterke rollen. Het einde is natuurlijk onwijs onbevredigend, maar het laat wel de harde realiteit zien die gold (die harde realiteit die ik in het kamp dus zelf miste). Toch ben ik blij dat dit stuk lekker uitgebreid werd behandeld, aangezien het net zo interessant was als de ontsnapping en de tijd in het kamp zelf.

Camerawerk en muziek zijn dik in orde. De tunnel is misschien wat misleidend in beeld gebracht, want het moet toendertijd vele male krapper zijn geweest. Het claustrofobische mist dus wel een beetje, dat kwam waarschijnlijk ook door de te felle belichting.
    Al met al een hele sterke oorlogsfilm die spanning goed afwisselt met sterke dialogen en goed acteerwerk.

10. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    From Paris with love gezien. Aardige actiefilm met John Travolta. Weinig bijzonders. Man gaat samenwerken met een speciaal agent en vervolgens komen er terroristen langs. Nog wel een leuke verwijzing naar Pulp fiction in de film. Maar dat kan ook toeval zijn.
    6,5/10

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij ben ik een van de weinige die Avatar een mooie film blijft vinden :+
    Het lijkt wel een trend om negatief te doen over iets wat commercieel gezien een groot succes is. Ja het verhaal is gejat en slap, maar de beelden, sfeer en vooral muziek blijven prachtig imo. Al vallen de reclames best mee, stoppen ze 'm midden in imo een van de mooiste scenes 8) Ben 'm overigens nu niet serieus kijken maar toch +1 voor avatar :)

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat iedereen het wel een mooie film vind.
    Goed is een ander woord. ;)

13. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als iets mooi is keur ik het ook goed, dus? :+

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Layer Cake

Zojuist gekeken. Vermakelijke drugsdeal-thriller die in veel opzichten aan LS & 2SB en Snatch doet denken, maar toch die over-the-top duistere humor mist. Ook vond ik het af en toe wat moeilijk te volgen, de flashbacks en switches naar andere scenes gingen vrij snel. Verder acteerde Daniel Craig best aardig en het einde was ook wel tof.

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520

_O_ :p

Hij is alleen wel heel erg oud geworden. Hopelijk wordt het wat. Ferris Bueller is gewoon masterlijk :cool:

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ferris Bueller ? ( kan het niet zien zit op
    Mobiel).

Dat zou fucking briljant zijn.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Eerste teaser. Staat nergens Ferris Bueller. Maar je ziet dus die gast, nu dus stuk ouder met op de achtergrond het typische Ferris Bueller muziekje. Kan niks anders zijn dan Ferris Bueller 2 :thumbs:

Kan niet wachten :cool:

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het hebben van originele verhalen in films is simpelweg erg overrated. Avatar vind ik ook echt een hele goede film, al vond ik wel dat gister op RTL de beleving in stuk minder was bij mij door de afwezigheid van de 3d-effecten. Het hebben van een origineel verhaal is zo subjectief, er worden amper nieuwe films gemaakt met verhalen die niet te vergelijken zijn met de miljoenen sprookjes, waargebeurde historische gebeurtenissen, religieuze verhalen of legendes. Avatar was een film met een verhaal dat goed was, ik heb nog nooit mensen horen klagen over het verhaal van Pocahontas hiervoor, en hierna vond iedereen het plots cliche.

Nee, Avatar heeft een gejat verhaal, zoals bijna elke hedendaagse film dat doet, en is het niet in het verhaal wat wordt gejat zijn het wel de thema's die maar een klein beetje worden aangepast in het verhaal, en wat maakt dat uit, door de 3d-effecten was het voor mij een veel betere belevenis dan veel andere films, ik had bij avatar echt een het gevoel dichtbij de hoofdpersoon te staan doordat alles zo echt leek door die effecten. Die vliegscenes, het zo hoog zitten in de bergen en in die hoge boom. Het was echt een geweldige belevenis in de bios. Sommige films hebben volgens andere dan wel een beter verhaal, maar daar had ik die klik van inleving veel minder door het ontbreken van die klik. Ik denk dan ook dat de 3d-effecten in films nog veel meer gebruikt moeten worden alleen dan niet zoals het nu bij veel actiefilms gebeurd. Ook historische drama's zouden effect kunnen hebben met 3d-effecten. Ik denk dat een Schindlers List met 3d-effecten het tot een dergelijk emotionele belevenis kan maken dat zulke gebeurtenissen nog meer emotie oproepen. Of een Pearl Harbour. Anyway, Avatar _O_ _O_

Laatst bewerkt: 27 jan 2012
  19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Beste scene was dat moment dat die leraar zijn zus trof in hun ouderlijk huis. Uit het origineel uiteraard. God, daar krijg ik nog krampen van het lachen van. :lol:

20. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Di's een aankondiging voor een Honda CR-V reclame tijdens de Superbowl.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina