[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    haha Iran ook las ik laatst, geniaal

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee dat snap ik. Snap alleen niet waarom juist TPB al er 1000 andere mogelijkheden zijn om te downloaden. Dan dicht je 1 lek...en dan? Denken ze dat het downloaden dan gestopt is?

En idd censuur op internet...het is geen China of Noord Korea hier |:-

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Scheelt niet veel.

4. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dus ze gaan alle motorrijders beboeten volgens Nu.nl? :+

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Op het moment van afstappen! Ik ben overigens voorstander van de boerka. Als ik zie hoe sommige mensen er uit zien, dan denk ik van: daar mag best een boerka overheen.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik denk dat we veel burka's gaan zien met carnaval

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zonde dat deze islamitische zak-over-de-kop-variant wordt verboden.

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Vreemde uitspraak inderdaad; waarom mag het met carnaval wel? Dat lijkt mij nu net een van de dagen met verhoogd risico.8)

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dankzij de mega hit van Johan Vlemminx :'-(
    [yt]oukebShcq4k[/yt]

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben voor een wetsvoorstel waarin staat dat mensen verplicht kunnen worden een boerka af te doen (door bijvoorbeeld politie, dokters, etc.) en dat werkgevers het mogen vragen. Maar om het nou in zijn geheel af te schaffen, mwa. Weet niet of dat echt handig is. Omdat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen gezichtbedekkende 'dingen' zijn er nu allerlei andere mensen ook de klos van.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het geeft mij een bijzonder naar gevoel dat het overal boerkaverbod wordt genoemd, terwijl de argumentatie berust op gezichtsbedekking en veiligheid. Het is in principe (althans, zo brengt men het) geen maatregel om islamitische invloeden verder te onderdrukken in het straatbeeld, maar als je het boerkaverbod gaat noemen maak je dat er wel van. Ik zou het dan ook vervelend vinden (maar het is onvermijdelijk) als partijen om de verkeerde redenen instemmen.

13. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Maar laten we eerlijk zijn: deze wet komt uit de hoge hoed van de PVV. Om het geen discrimerende wet van te maken zijn bivakmutsen en integraalhelmen ook toegevoegd.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jep... =(

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Is dat je voornaamste bezwaar?

16. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Was het niet al verboden om met een bivakmuts over straat te lopen? :+

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat vind ik eigenlijks heel logisch. Ander voorbeeld: Mijn oom probeert al jaren met zijn werkgever meer vrijheid en speelruimtes voor mensen en christenen in Turkije te krijgen. Een overwegend Islamitisch land.

Nu denk je: Wat heeft dat ermee te maken? Nou, hij moet zich samen met al zijn zakenpartners in allerlei bochten wringen om ook maar een klein beetje recht te krijgen.

Wij als Nederlanders zien of horen er weinig van wat daar gebeurt met ''ons'' soort mensen.

Om to the point te komen: Ik ben voor het boerkaverbod in de algemene zin van het woord, net als bivakmutsen trouwens. Waarom ben ik tegen: Zolang Islamitische landen de culturen, tradities en gewoontes van hun binnenlandse christenen en anders denkende, bijvoorbeeld homo's, niet ten volste respecteren en hun daar vrij in laten, mogen ze van mij nog wel meer dingen afschaffen.

Mensen kunnen mij dan een racist noemen. Ik ben overigens in de verste verte niet voor de PVV, maar meer een zeer groot voorstander van gelijke rechten, culturen en tradities voor iedereen hier, maar ook alle Nederlanders en westerlingen daar.

Om dit soort redenen zeg ik volmondig ja tegen het boerkaverbod en het gaat me nog niet eens om de veiligheid.

18. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat zie jij onder nog meer dingen afschaffen?

Overigens vind ik het niet een goede reden om gewoonten en gebruiken af te schaffen omdat de "wij" in "jullie" land ook bepaalde dingen niet mogen doen. Dat is een kromme redenering. Het boerkaverbod vind ik symboolpolitiek, alleen bedoeld om in de reet van Wilders te kruipen.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Tot op zekere hoogte een vrije wil om het hoofddoekje zelf af te doen. Dus zelf bepalen wanneer ze het dragen, of ze het willen dragen en zeker of ze het zien als, iedere vrouw apart, als een stukje onderdrukking.

Maar goed, hou me in de meeste gevallen liever op zij lijn. Ik haat juist dit soort discussies, maar soms moet ik even reageren.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dus in het Nederlands beleid moeten maar vrijheidsbeperkende maatregelen richting moslims in Nederland worden opgenomen, omdat de overheden van moslimlanden ook zulke maatregelen hebben richting Nederlanders. Heb je nagedacht voor je deze mening vormde?

Deel Deze Pagina