1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Universum topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Head Ninja, 27 jan 2012.

  1. Seh

    Seh Guest

    Voor de mensheid als geheel is ruimtevaart het aller belangrijkste imo, zolang we als mensheid maar blijven leven tenminste. :+ Zodra er in de politiek spraken is van een kernoorlog wordt het een ander verhaal natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2012
  2. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Kerkenoorlog?
     
  3. Seh

    Seh Guest

    Die is al een tijdje geweest. :+ Echt een lief geloof dat Christendom.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Elk geloof is lief.
     
  5. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Erg interessante materie. Ik volgde in het afgelopen blok o.a. het vak Sterrenkunde en het blijft erg onbegrijpbaar (in de zin van dat je hersenen het niet aankunnen) hoe enorm groot het heelal wel niet is en hoe bizar weinig daarvan pas daadwerkelijk gezien/ontdekt is.

    Mocht je trouwens van de week eens naar de hemel kijken: Jupiter is erg goed te zien nu. Je moet zoeken naar een erg fel 'sterretje'. Op de zon en maan na is het momenteel het helderste object aan de hemel. Als je aan het eind van de middag/begin avond kijkt als het net donker begint te worden, zal je alleen de maan en Jupiter kunnen zien.
     
  6. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Welke docu was dat? Lijkt me ook erg boeiend om een keer te zien :D
     
  7. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    Dat kleine puntje is ons zonnenstelsel. De rest eromheen is ons sterrenstelsel (de melkweg) waarin zich nog miljarden andere zonnenstelsels bevinden.

    Als je dan bedenkt dat er zich weer miljarden sterrenstelsels in het universum bevinden, is toch eigenlijk naïef om te denken dat er alleen leven op aarde is realiseer ik me nu:p
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    De gedachte die altijd het meest met m'n mind fuckte was altijd: Stel je voor dat we de enige levende wezens zijn, en de aarde ontploft, boem.

    Dat bestaat de gehele zooi nog wel, planeten, alles. Alleen niemand weet ervan. Niemand denkt erover, schrijft erover, merkt het dan. Bestaat het dan nog wel? Als niemand het weet? En...

    Als je zo doorgaat beland je dus in het gekkenhuis
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee hoor, dan beland je bij een studie filosofie.
     
  10. Eldar Paul

    Eldar Paul Student

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ja, + dat het bijna onmogelijk is dat er ergens géén ander leven zou zijn in dit universum: er zijn zo ontzettend veel sterren- en zonne(n)stelsels dat ik geloof dat er wel ander leven móét zijn.
    En ik denk dat als *pafboem* de aarde ontploft, de rest zeker nog wel bestaat. De mensheid is maar een klein onderdeel in dit ontzettend grote universum. Dan bekijk ik het liever niet vanuit menselijk perspectief, maar probeer ik meer het totale plaatje te zien.
    Oh en hier gaat ook mijn hart sneller van kloppen, zo veel dat nog niet ontdekt is en waar we nog nooit geweest zijn. Begin het soms jammer te vinden dat we nog niet zo'n geavanceerde technologie hebben dat we naar andere planeten/sterren/zonnestelsels kunnen reizen..
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Dat zeg ik
     
  12. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    I see what u did there :cool:
     
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Into the wormhole with Morgan Freeman.

    Ik snap dat het jouw mening is maar door zulke opvattingen hadden de darkages een technologische stop in de vooruitgang.
    Alleen toen was het geloof nu is het commercie. Alleen ontdekkingen/uitvindingen waar geld mee verdiend kan worden, wordt als belangrijk geacht.

    NASA is helemaal niet zo goed meer als jaren geleden. Amerikaanse overheid steekt er bijna geen geld meer in. Waarom? Er kan geen geld verdiend worden met een maanlanding, of een Mars missie so why bother?
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Haha echt bizar hoe groot het heelal wel niet moet zijn, beetje eng gewoon.
     
  15. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik vind het sowieso altijd heel unreal om hier over na te denken. Zit ik hier met m'n iPodje een beetje berichtjes te typen terwijl er een bijna oneindige ruimte om ons heen is waar ik me eigenlijk nauwelijks bewust van ben. Het gevoel van nietigheid is soms zo overweldigend dat ik, net als iemand hierboven al zei, soms het gevoel heb dat ik gek word als ik er nog langer over na zou denken 8)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2012
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Euh, het is al een tijdje bewezen dat de boel niet ophoudt na de bekende planeten hoor. Er vanuit gaande dat je met 'de bekende planeten' ons zonnestelsel bedoelt. Als iemand de overtuiging heeft dat het stopt na pluto oid, dan moet iemand even wat boeken en/of docu dvdtjes onder de neus van diegene schuiven.

    True, maar je hebt leven (bacteriën ed) en leven (intelligent, mensen ed). Wij hebben wel alles mee om leven te laten ontstaan hier. Aarde heeft een zo goed als perfecte afstand van de zon voor warmte en vloeibaar water. Aarde heeft de maan die met haar zwaartekracht de boel (mede) netjes in z'n stabiele baan houdt. Aarde heeft Jupiter die praktisch elke dreiging in de vorm van kometen en astroïden vernielt en zo zijn er nog een paar dingen.

    Aarde heeft ruim 4 miljard jaar (onder andere door deze omstandigheden) kunnen doorontwikkelen zonder al te veel last te hebben van al het geweld in de ruimte om ons heen. Levensvormen zoals mensen hebben zo ongeveer 99% van die tijd nodig gehad om te kunnen evolueren tot waar we nu zijn.

    Denk dat er zat planeten, of misschien wel eerder manen zijn met leven, maar intelligent leven is wel even andere koek.


    Wat ik interessant vind momenteel, is de vraag of wij in ons leven nog zullen meemaken en zien dat Betelgeuze supernova gaat. Kleine kans natuurlijk, maar zou wel kunnen. Als we daar een paar sterke camera's op hebben staan zou dat fantastische beelden opleveren.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zou wel vrijwilliger worden hoor, voor zo'n verkenningsmissie. :D
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Altijd de films waar de aliens ons bezoeken, misschien bezoeken wij ze wel in X-200 jaar. :+

    Heb gisteren toevallig The Universe (The Mega Collection) op blu-ray binnen gekregen.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is een flinke investering, maar het levert ook technologie op. Daar denken critici vaak te makkelijk over. In mijn studie komen geregeld onderwerpen voorbij waarvan de basis is gelegd in de ruimtevaartprogramma's van de jaren 60 en 70. Ontwerpen voor andere randvoorwaarden en omgevingen levert vaak resultaten op die ook elders toepasbaar zijn.

    Stem daarom Gingrich voor een Maanbasis in 2020! :cool:

    Google Sky Maps! <3
    Iedere keer als ik een opvallend helder puntje zie, vertelt mijn telefoon dat het Venus is of een andere dichtbijzijnde planeet. Super vet die app!
     
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik zag eens een filmpje waar ze de kans gingen berekenen dat wij hier waren. Dus de kanspercetage dat we juiste type zonnestelsel hebben, Juiste planeten, een maan, afstand, meteoor die inslaat om zo de dominante dinos weg te blazen. Waar je echt een percentage kreeg van 0,0 en een heleboel nullen.

    En als je dan nog wilt zeggen dat iets onmogelijk is je nog maar eens moet nadenken.

    Jammer dat ik em neit meer kan vinden. Kwam vroeger altijd op Discovery tijdens de reclame iig.
     

Deel Deze Pagina