Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn wel erg goedkoop inderdaad. Kan alleen weinig info over de shop vinden...

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Shotje uit Antwerpen, met de 5D:

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nice, alleen die drie blauwe vlekjes in het midden van lichtjes of dergelijke zijn nu een beetje fucked up. :+

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Nice Tom! Ik stoor me helemaal niet aan de blauwe bokeh punten. Juist wel leuk.
    De 50 1.8 werkt echt prima op de 5DII. Die combo levert al enorm scherpe platen op. Gisteren ook wat mee geschoten. Maar het licht was gewoon dusdanig flets en saai dat er niet echt wat moois uitgekomen is.

Peter Aragorn, heb jij nu ook de 5DII gekocht?

5. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Scarluuk, Killaz en Peter

Ik kon inderdaad ook erg weinig info vinden over die site.

Wanneer het 2e hands is ben ik er altijd een beetje huiverig voor om iets via internet te bestellen omdat je niet weet wat je krijgt. Ik denk dat ik dan toch maar gewoon naar een bekendere winkel ga.

thanks;)

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm hmm :) \o/

Op school paar keer mee mogen spelen, ook met de video-functie. Deze vond ik heel erg handig en ik denk dat deze ook best veel gebruikt gaat worden, ook voor school. Heb er €1470 voor betaald bij MM.

Die 50mm f1.8, is dat de Mark I of II?! Die tweede voelt zo ontzettend goedkoop aan, maar hij werkt wel prettig icm de 5DII dus :)?
    Kost €99, dus na korting die er nu is maar €83. Dan krijg je ook nog €15 cashback dus maar €68...

Kan je voor twee dingen cashback krijgen trouwens?

Laatst bewerkt: 27 jan 2012
  7. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oeh, dat is nog goedkoper dan de onze!

Net weer even op pad geweest. Omdat het mooi weer was.

The drowned path by MerijnG, on Flickr

Float Boat by MerijnG, on Flickr

Evergreen by MerijnG, on Flickr

Mill by MerijnG, on Flickr

Een ding vond ik wel raar. Mediaplayer trekt blijkbaar mijn filmpjes niet. Is dit normaal? Dikke storingen in het filmpje als ik hem op de PC bekijk. Op het LCD scherm is er niets aan de hand.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb je alle codecs goed geinstalleerd? Probeer het eens in vlc te bekijken

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  10. JeePee

JeePee Guest

Heb je een snelle laptop/pc? Die filmpjes rechtstreeks uit de camera zijn wat lomper voor je pc om af te spelen dan een gemiddelde .mkv.

En anders ff googlen op K-Lite codec pack. Dan slikt WMP alles. En heb je beter beeld dan in VLC.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Never mind, al gevonden...

Aaaargh, was vandaag even boodschappen doen. Had CF kaart besteld op internet en net toen kwam de postbode langs. Briefje in de bus dat ik niet thuis was... Zo'n kaartje past toch makkelijk door de brievenbus joh...

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Nog een foto.

Een enorme crop van een plaatje. Maar ik vond deze zo toch best wel goed geworden qua compo:

Walking Winter by MerijnG, on Flickr

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag bij de MM een nieuwe compact camera erbij gekocht.

Had vorig jaar de Nikon S4000 gekocht maar de camera had een paar dingen waar ik me aan irriteerde.
    1. Trage auto-focus.
    2. Werkt alleen met mini accu's van Nikon.
    Het gekke is dat de camera alleen opgeladen kon worden met de Nikon oplader :confused:
    3. Helaas maar 4x optische zoom.

Op zich maakte de camera hele mooie foto's , alleen duurde het vrij lang voordat de camera zich zelf had ingesteld (auto).

Nu heb ik me een Canon SX150 IS gekocht.

Heb nog getwijfeld om volgende week mijn DSLR mee te nemen op zakenreis.
    Loop al met een een zware attaché koffer rond en dan lijkt me een goede compact-camera een betere keus.

Mijn zusje is vandaag jarig en krijgt morgen naast een iTunes kaart ook een Nikon S4000 kado :+

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ben ik nu de enige die dit bericht in Lightroom verwarrend vind?

Ik vind het niet duidelijk aangegeven welke optie er nu voor zorgt dat de foto alleen uit Lightroom verwijderd wordt, of ook van de harde schijf..

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Links is verwijderen van schijf en rechts is alleen uit lightroom maar blijven ze wel in hun bronmap staan.
    Beetje stomme vertaling uit het Engels, that's all :)

Ik ben nu een beetje aan het kloten met Lightroom 4 Beta, erg fijn in ieder geval!
    Je hebt nu ook een functie om te zien welke kleuren en zwart/witwaardes niet bewaard worden als je van adobeRGB naar sRGB gaat, dus kun je je foto's zo aan passen dat zoals jij het ziet het ook op het net wordt weergeven.

16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, precies, alleen dat zinnetjes eronder beweert dat 'Verwijder' dus ook in feite de bestanden van de schijf verwijdert, omdat hij deze naar de prullenbak van de Finder stuurt, én deze uit Lightroom verwijdert. Volgens deze dialogbox doen beide opties dus hetzelfde: het bestand van de harde schijf verwijderen, én uit Lightroom. Achja..:+

Heb nu ook LR4, best chill in eerste opzicht. Maar de functie voor Boek had voor mij niet gehoeven, nu zit je vast aan één drukker.

Nu de rest nog even uitvogelen.

Schoolprojectje, gefilmd met de 5DmarkII:

http://vimeo.com/35716846

Let niet op de crappy aftiteling, haha.
    (kan je hier ook Vimeo embedden?)

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2012
  17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Tom ik heb eindelijk weer de knop gevonden om het scherpte masker te zien in Lightroom. Dit is eigenlijk wel een goede tip voor iedereen die Lightroom gebruikt. Mochten sommige dit nog niet weten:

Je kan dus een foto scherper maken met het scherpte balkje. Wanneer het balkje Masker op nul staat wordt de gehele foto scherp. Maar dit wil je niet altijd. Soms wil je alleen de randen wat aanscherpen. Dit kan je dus doen door de Masker schuifbalk. Je kan nauwelijks met het blote oog zien wat je nou precies scherp maakt wanneer je dit balkje alleen gebruikt. Maar als je dan ALT in drukt en dan aan het balkje zit wordt de foto zwart. Alles wat verscherpt wordt is dan wit, dan kun je heel goed zien wat er uiteindelijk iets wordt verscherpt. Best handig ik wist het nog niet heel lang.

Hier nog een foto van mij:

Brown eyed Beauty by MerijnG, on Flickr

ISO3200, 58mm, F3.5, 1/30sec.

Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah handig!

Vette pic, alleen stoort de scherptediepte me nogal..

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mij ook, het is net alsof ik mijn rechterlens niet in heb

20. JeePee

JeePee Guest

Iso 3200. Als je 100 gezegd had, had ik het geloofd. Kut camera :p

Maar ik vind die DoF ook niet echt prettig helaas!

Deel Deze Pagina