De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 57]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Je hebt inderdaad geen 4 verdedigers nodig die kunnen opbouwen. Virgil heeft een redelijke peer dus dat komt wel goed.
    Maar Ajax bouwt liever op via de grond. Oftewel, de positie van verdedigende middenvelder wordt zwaar onderschat. Daar loopt nu Enoh en die kan helemaal niet opbouwen. Als je daar eens een fatsoenlijke voetballer neerzet hoeven de verdedigers helemaal niet goed te kunnen opbouwen, balletje inleveren bij je middenvelder en je bent klaar.

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Enoh is echt Ajax onwaardig. Op zo'n belangrijke positie moet je een voetballer hebben, waar de passes ook aankomen bij iemand met hetzelfde shirt.

3. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Theo was toch de beoogde man daarvoor? Anita wordt door velen gezien als dé speler die dat kan, maar ja is nu nodig achterin.

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, maar het was niks. Theo moet niet gaan verdedigen, dat doet die niet graag en daar is hij ook niet goed in. Er moet een boom van een vent met een goede pass als verdedigende middenvelder de verdedigers bijstaan, zodat Eriksen en Janssen zonder zorgen kunnen aanvallen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Meen je dat? Dan is dat wel enorme mismanagement. Wie dacht dat Theo daar wel leuk kon voetballen? 8)

6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Frank.

@ Dakar: met boom van een vent bedoel je dus niet Anita neem ik aan? :+

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    De Zeeuw had daar ook kunnen spelen.

8. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    En Maduro, Heitinga, Emanuelson, Vd Vaart, Sneijder. :mad:

In de huidige selectie zie ik Siem dat nog wel kunnen. Die staat nu als 'spits' ook altijd met de rug naar de goal toe en draait altijd goed weg. Of natuurlijk Jan, maar dan moet je wel Virgil halen. Dat zou echt een meesterlijk blok zijn: Alderweireld, Van Dijk en dan daarvoor Vertonghen.

Laatst bewerkt: 30 jan 2012
  9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik vond van Rhijn nog best verdienstelijk spelen voor iemand die het niveau nog niet gewend is.

En Enoh is echt een vreselijke voetballer. De enige keer dat ik hem echt goed vond was uit tegen Dynamo Zagreb, toen speelde hij echt als een beest.

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ben ook wel gecharmeerd van van Rhijn, straalt ook rust uit en doet het prima naast Verthongen.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Van Rhijn is een prima speler inderdaad. Een groeibriljantje wat mij betreft. Alleen Vertonghen doet dus niet mee en dan komt er een nog jeugdigere spelers straks naast hem te staan.

Als Van der Wiel ook niet mee kan doen krijg je straks misschien: Ligeon - Van Rhijn - Veltman - Anita. :+ Helemaal mooi als Koppers straks op de plek van Anita zou staan. Dat is dan weer een samenstelling waarin die 4 al vaker hebben gespeeld? In dat geval zou ik daarvoor kiezen. :)

12. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het is wel duidelijk dat Ajax versterkingen moet gaan halen. Ook voor die positie.

Afscheid nemen van Blind, Imbecilio, Anita en Enoh.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je zei destijds wat anders, kan ik me herinneren. Je hebt mij toen gewoon gelijk gegeven. De kwaliteit van de selectie is overigens ook aan Frank te wijten. Van de zomer heeft hij kunnen doorselecteren, we hadden eindelijk financiële ademruimte en konden zodoende eens afstand nemen van de concurrentie. Daarnaast neemt hij wat betreft de invulling van de basis zo'n beetje chronisch de verkeerde keuzes. Op de plek van Enoh moet een voetballer staan zoals Anita (ja ik geloof nog in hem). Verder mogen Daley Blind, Ebecilio en Sulejman ook niet in de basis staan.

Overigens moet Frank gewoon blijven hoor, heb nooit voor zijn ontslag gepleit.

14. Seh

Seh Guest

Maar als je Ebecilio en Sulejmani eruit haalt dan moeten er nog eens twee jeugdspelers op de flanken? Die gozer met die neus en Lukoki ofzo? Schiet ook niet echt op.

En als je Narsingh wil mag je weer 16 miljoen neer gaan tellen denk ik, lijkt me geen strak plan.

15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Niet alles hoeft met de jeugd opgelost te worden. Ze halen maar eens drie goede versterkingen van mijn part.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je had hem dan ook van de zomer moeten halen. Sulejmani mag van mij wel op linksbuiten, dat gaat dan op zich wel. Rechtsbuiten Lukoki dan maar.

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Anita rendeert het beste al verdedigende middenvelder. Daar overtreft hij Enoh op alle fronten. Het gebrek aan fysiek compenseert hij dan met felheid. Voetballend is hij sowieso superieur aan Enoh. Maarja, hij moet weer uit armoede back spelen...

18. Seh

Seh Guest

En als dat dan Janssens en Sulejmani's blijken te zijn wordt er hier weer geschreeuwd:

Z0MFG WANBELEID, WAAR IS DE JEUGD?!

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de juiste mensen haalt, is er niks aan de hand.

20. Seh

Seh Guest

Niet mee eens. Janssen was de man bij Twente en was echt een logische aankoop, Sulejmani was ook de beste op zijn positie (alleen een beetje prijzig).

Als ik één ding gezien heb bij Feyenoord dit jaar is dat je ook zonder gekke aankopen gewoon een goed team op de been kunt brengen, dat moet Ajax ook wel lukken met de jeugdopleiding.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina